F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły zgadzają się na zakaz wykorzystywania inżynierii wstecznej

Techniki takie jak fotogrametria, materiały 3D czy skany części stają się nielegalne.
Nataniel Piórkowski, 6 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1761<< | lista | T- | T+ | >>

Zespoły Formuły 1 osiągnęły porozumienie w sprawie zmian przepisów na sezon 2021 zakazujących stosowania technik inżynierii wstecznej w projektowaniu bolidów.

Praktyka ta znalazła się w centrum zainteresowania w związku z kontrowersyjną koncepcją tegorocznego bolidu Racing Point, który w dużym stopniu przypomina ubiegłoroczny model Mercedesa W10.

W wyniku protestów złożonych przez Renault ekipa z Silverstone została ukarana odjęciem punktów z klasyfikacji konstruktorów oraz grzywną finansową za użycie wlotów chłodzenia tylnych hamulców. Sędziowie orzekli, iż powstały w oparciu o komponent zastosowany przez mistrzowską stajnię z Brackley.

Podczas Grand Prix Włoch zespoły uzgodniły wprowadzenie zmian w przepisach na sezon 2021, dążąc do wprowadzenia zakazu stosowania technik inżynierii wstecznej. Jak ustalił portal RaceFans zmianie ulegnie definicja komponentów z listy (Listed Team Components – LTC), zawarta w przepisach technicznych.

LTC będą musiały być wykorzystywane wyłącznie przez jeden team. Nowe zapisy regulaminu zakazują zespołom korzystania z technik inżynierii wstecznej przy projektowaniu LTC. Wprowadzają także restrykcje w zakresie źródeł informacji, na bazie których stajnie projektują swoje bolidy.

Źródła publicznie dostępne dla wszystkich uczestników mistrzostw, takie jak fotografie pozyskanie podczas testów czy weekendów Grand Prix, będą nadal dozwolone. Jednakże inne metody, bardziej szczegółowe źródła informacji oraz techniki ich przetwarzania zostaną zakazane.

Zespoły nie będą mogły już korzystać z oprogramowania przetwarzającego fotografie na dane projektowe. Zakazane będzie korzystanie z kamer 3D, skanowania powierzchni części czy metod obrazowania lub fotogrametrii, dzięki której możliwa jest konwersja danych z obrazu na modele.

Oczekuje się, iż FIA wyda specjalną dyrektywę techniczną w celu doprecyzowania, które z technik inżynierii wstecznej będą uznawane za nielegalne.

W przypadku, gdy dwa zespoły stworzą jakiekolwiek podobne części, FIA oceni, czy w proces ich projektowania były zaangażowane techniki inżynierii wstecznej. Na wniosek organu zarządzającego teamy będą zobligowane do przedstawienia niezbędnych informacji w celu wykazania, iż ich działania były zgodne z przepisami.

Co ważne przepisy te będą obowiązywały już od sezonu 2021. Oznacza to, iż wszelkie prace projektowe, które zespoły wykonały już z myślą o nowych bolidach, będą musiały spełniać nowe wymogi FIA.

Jednakże wszystkie części, które były stosowane przez zespoły w sezonie 2019 lub podczas pierwszego wyścigowego weekendu sezonu 2020 będą traktowane jako projekty własne zespołów a nie wynik inżynierii wstecznej. Oznacza to, że ich stosowanie nie będzie naruszało regulaminów F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca