F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Binotto: Wczesne ogłoszenie naszej decyzji pomogło Vettelowi

Mercedes wraca do rozmów w sprawie umowy Hamiltona

McLaren nie odetnie Sainza od informacji technicznych

14.09.2020

Binotto: Tegoroczny bolid Ferrari ma fundamentalne wady

Ricciardo: Bez drugiej czerwonej flagi podium byłoby w moim zasięgu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Toskanii: Bottas na czele tabeli przed czasówką

Drugi Verstappen stracił do Fina tylko 0,017s. Trzeci Hamilton - 0.083s.
Nataniel Piórkowski, 12 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1178<< | lista | T- | T+ | >>

Valtteri Bottas osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas sobotniego treningu Formuły 1 przed Grand Prix Toskanii. Tuż za Finem uplasował się Max Verstappen.

Z wyjazdem na tor nie zwlekał Kevin Magnussen, który jako pierwszy opuścił aleję serwisową tuż po zapaleniu się zielonego światła. Tym razem dość ochoczo do pracy zabrał się Mercedes. Po niespełna dziesięciu minutach Valtteri Bottas plasował się już na pierwszej pozycji z czasem 1:17,437s. Co ciekawe w tym samym momencie drugi z reprezentantów Srebrnych Strzał – Lewis Hamilton, wciąż przebywał w swoim garażu.

Co istotne FIA doprecyzowała informacje dotyczące weekendu Grand Prix. Dyrektor wyścigu poinformował w nich, że sędziowie nie będą analizować przypadków potencjalnego naruszenia limitów toru w kilku szybkich zakrętach. Za granicę uznano żwir, który potrafi ukarać o wiele bardziej dotkliwe niż decyzje oficjeli organu zarządzającego...

Kolejne dziesięć minut przyniosło większą aktywność zespołów. Bottas w dalszym ciągu przewodził tabeli. Osiem dziesiątych sekundy tracił do Fina Charles Leclerc. Gdy Hamilton rozpoczął w końcu realizację swojego programu treningowego, natychmiast awansował na pierwszą pozycję. Rezultat sześciokrotnego mistrza świata (1:17,415s) był o 0,22s lepszy od tego, jakim legitymował się jego kolega z zespołu. Trzecie miejsce należało do Strolla, który tracił 0,1s do duetu Mercedesa.

Obiecująco trzeci trening układał się dla Red Bulla. Na półmetku sesji Max Verstappen rozdzielił duet Mercedesa, mając w swoim bolidzie wolniejsze pośrednie opony. Nie było to ostatnie słowo Holendra, który po kolejnym szybkim kółku wskoczył na pozycję lidera – drugi wtedy Bottas tracił do lidera teamu z Milton Keynes około jedną dziesiątą sekundy.

Tym razem nieco w tyle pozostawali kierowcy McLarena – Norris był czternasty a Sainz dwunasty. Hiszpan narzekał jednak na pracę układu kierowniczego. „W ogóle nie mogę tym skręcać” – grzmiał przez radio poirytowany Hiszpan. Szczęście nie dopisywało także George'owi Russellowi, który zjechał do boksu Williamsa po wykryciu awarii systemu brake-by-wire.

Ostatni kwadrans zaowocował sporymi przetasowaniami w klasyfikacji, w związku z rozpoczęciem przejazdów symulujących kwalifikacje. Kierowcy Mercedesa, używając świeżych miękkich opon, ponownie zameldowali się na pierwszym i drugim miejscu w konfiguracji Bottas przed Hamiltonem. Fin uzyskał wynik lepszy o blisko 0,6s od Verstappena, ale stracił przy tym sporo czasu w trzecim sektorze.

Interesująco wyglądała sytuacja na dalszych pozycjach. Stroll zaliczył awans na trzecie miejsce, przed Verstappena i Gasly'ego. W czołowej dziesiątce plasował się też drugi z kierowców AlphaTauri – Kwiat był ósmy, za Perezem i Leclerkiem. Czołową dziesiątkę uzupełniali Grosjean oraz Ocon.

Gdy w bolidzie Verstappena także znalazły się nowe miękkie opony, Holender wykorzystał potencjał pakietu RB16 i dzięki świetnemu okrążeniu przesunął się na drugą pozycję, tracąc tylko 0,017s do Bottasa. Czołowa trójka zamknęła się w jednej dziesiątej sekundy, co mogło zwiastować emocjonującą sesję kwalifikacyjną.

Dość zaskakująco prezentowała się ostatnia piątka tabeli, w której znaleźli się tacy kierowcy jak Nicholas Latifi, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Lando Norris oraz George Russell. Rzutem na taśmę grupę tę opuścił Alex Albon, który wskakując na ósme miejsce wypchnął z TOP10 Ocona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:16,530--17
2.33Max VerstappenRed Bull RB161:16,5470,0170,01710
3.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:16,6130,0830,06614
4.18Lance StrollRacing Point RP201:17,1120,5820,49910
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:17,2260,6960,11414
6.11Sergio PerezRacing Point RP201:17,3410,8110,11514
7.16Charles LeclercFerrari SF10001:17,4880,9580,14715
8.23Alexander AlbonRed Bull RB161:17,5381,0080,05011
9.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:17,6271,0970,08917
10.8Romain GrosjeanHaas VF-201:17,6351,1050,00819
11.31Esteban OconRenault R.S.201:17,7461,2160,11113
12.55Carlos SainzMcLaren MCL351:17,7681,2380,02219
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:17,8121,2820,04415
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:17,8431,3130,03117
15.20Kevin MagnussenHaas VF-201:18,0391,5090,19617
16.6Nicholas LatifiWilliams FW431:18,0721,5420,03316
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:18,1421,6120,07012
18.5Sebastian VettelFerrari SF10001:18,1861,6560,04415
19.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,8262,2960,64019
20.63George RussellWilliams FW43---1
107% najlepszego czasu: 1:21,887

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.09.2020  GP Toskanii: wyniki wyścigu
13.09.2020  GP Toskanii: najszybsze okrążenia w wyścigu
13.09.2020  Hamilton wygrywa szalone Grand Prix Toskanii
12.09.2020  GP Toskanii: wyniki kwalifikacji
12.09.2020  Hamilton zdobywcą pole position do Grand Prix Toskanii
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca