|
|
|
|
|
|
Hamilton: Odrobienie strat wymagało wielkiego wysiłku |
Zdobywca pole position spędził piątkową noc na dogłębnej analizie toru i ustawień bolidu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 12 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 510 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton przekonuje, że w nocy z piątku na sobotę poświęcił wiele czasu na lepsze zrozumienie toru Mugello oraz dopracowanie ustawień swojego bolidu.
Hamilton był wolniejszy od Bottasa w każdym z trzech treningów, jednak ostatecznie pokonał go w rozgrywce o pole position różnicą 0,059s. Finowi w poprawie czasu przeszkodziła żółta flaga, która pojawiła się w pierwszym sektorze po piruecie Estebana Ocona.
„Dojście do tego poziomu wymagało wiele pracy. Presja była niezmiernie wysoka” – stwierdził Brytyjczyk. „Miałem problem z jazdą na limicie, ze znalezieniem limitów w pewnych sektorach. Valtteri miał tam nade mną wielką przewagę. Oczywiście presja była ogromna – gdybym nie wykonał swojej pracy, to nie miałbym dzisiaj takiego wyniku”.
Hamilton podkreślił, że włożył ogrom wysiłku w poprawę swych osiągów po piątkowych treningach. „Jest mnóstwo detali, w które trzeba się wgłębić. Ostatniej nocy rozłożyłem na czynniki pierwsze każdy zakręt, każdy sektor, starając się dopracować ustawienia bolidu”.
„Będąc kierowcą wyścigowym wiesz, że istnieje bardzo cienka granica pomiędzy podsterownością i nadsterownością. Czujesz to, w których miejscach jedziesz na limicie, a w których nie. Możesz jechać na limicie w jednym zakręcie, ale kolejne są już gorsze. Czasem w pierwszym wirażu robisz swoje maksimum, w drugim jest słabiej, a w trzecim znowu jesteś na szczycie możliwości”.
„Trzeba zrozumieć to, czy masz w sobie odpowiednią równowagę – musisz wiedzieć, gdzie należy kierować się w stronę limitu, gdzie jest to potrzebne, gdzie pozwoli ci na to bolid. To prawdziwa nauka”.
„Dlatego tak bardzo szanuję wszystkich kierowców wyścigowych. w naszej pracy nie chodzi wyłącznie o umiejętność prowadzenia bolidu, ale także zrozumienie wielu innych rzeczy i bycie inżynierami. Pracujemy z geniuszami, którzy równoważą liczby jak nikt inny. Na torze musimy być w stanie zrobić to samo”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|