F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Binotto: Wczesne ogłoszenie naszej decyzji pomogło Vettelowi

Mercedes wraca do rozmów w sprawie umowy Hamiltona

McLaren nie odetnie Sainza od informacji technicznych

14.09.2020

Binotto: Tegoroczny bolid Ferrari ma fundamentalne wady

Ricciardo: Bez drugiej czerwonej flagi podium byłoby w moim zasięgu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton wygrywa szalone Grand Prix Toskanii

Dzisiejszy wyścig dwukrotnie przerwano czerwoną flagą.
Łukasz Godula, 13 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 2448<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwszy w historii wyścig Formuły 1 na torze Mugello rodził wiele pytań i niepewności. Do przewidzenia była wysoka forma Mercedesa, ale mimo wszystko nowy obiekt daje równe szanse w przeliczeniu swoich możliwości. Może dzisiaj nie dostaliśmy takiego thrillera jak tydzień temu, ale Mugello zdecydowanie dostarczyło ogromu emocji przez wiele kraks i awarii.

Kraksy na starcie
Długa seria czystych i bezproblemowych startów musiała się kiedyś skończyć i było to właśnie dzisiaj. Problemy rozpoczęły się jeszcze przed pierwszym zakrętem, gdy po całkiem dobrym starcie w samochodzie Maxa Verstappena włączył się tryb gromadzenia energii i zaczął drastycznie spadać w stawce. Do pierwszego wirażu Bottas uporał się z Hamiltonem, który wyjątkowo nieco zaspał ruszenie z miejsca, a w bolid Red Bulla wjechał Kimi Raikkonen, który został uderzony przez Gasly'ego, który zaś uderzył również w Romaina Grosjeana. Gasly i Verstappen wypadli na pobocze i nie byli w stanie kontynuować jazdy.

Szybko ogłoszono neutralizację, a Raikkonen i Vettel zjechali po nowe przednie skrzydła. Vettel ucierpiał podczas omijania Carlosa Sainza, który zbyt optymistycznie wszedł w drugi zakręt, obracając swojego McLarena. Porządkowi nie śpieszyli się z usuwaniem samochodów, ale ostatecznie się udało i po piątym okrążeniu miał nastąpić restart.

Kraksy podczas restartu
Jednak tył stawki nie do końca zrozumiał zasady linii samochodu bezpieczeństwa w ten weekend. Bottas jak najdłużej trzymał stawkę jadą wolno i wężykując, a kierowcy z tyłu rozpędzali się już do maksymalnych prędkości. Przez to na prostej startowej doszło do strasznej kraksy, którą rozpoczął Latiffi hamując, by uniknąć wjechania w inne auto. Nie uniknął Latiffiego Giovinazzi, na pełnej prędkości taranując go, przy okazji zabierając też Kevina Magnussena. W cały ten kocioł wjechał też Carlos Sainz. Na szczęście nikomu się nic nie stało i samochód bezpieczeństwa ponownie pojawił się na torze. Jednakże tylko na chwilę, bo chaos był tak duży, że zdecydowano się na czerwoną flagę.

Zespoły mogły dokonać napraw i założyć świeże opony podczas przerwanych zawodów, więc powstało pytanie, czy ktoś zdecyduje się dojechać do mety na twardym komplecie opon, gdy na koncie mamy dopiero osiem kółek? Odpowiadać nie zamierzał Ocon, który z powodu awarii doznanej jeszcze przed czerwoną flagą, wycofał się z rywalizacji gdy wyścig przerwano. Reszta stawki zaś poszła w inne opcje. Mercedes Russell i Raikkonen założyli pośrednie ogumienie, reszta stawki nowe miękkie.

Hamilton odzyskuje prowadzenie
Podczas drugiego startu Hamilton już nie popełnił błędów i wyprzedził Bottasa w pierwszym zakręcie. Za plecami Mercedesa też doszło do walki ale bez zmian pozycji. Leclerc trzymał się na trzecim miejscu ale niestety dla fanów Ferrari nie za długo. Samochód Monakijczyka wpadł w tak zwany klif, który powodował bardzo szybki spadek osiągów. Na kolejnych okrążeniach widzieliśmy jak wyprzedza go kolejno Stroll, Ricciardo, Albon i Perez. Gdy miał to zrobić Norris, Ferrari zjechało na zmianę opon. Tym razem założono twardą mieszankę.

Chwilę później rozpoczęły się kolejne zjazdy, gdy okazało się, że podcięcie jest na Mugello bardzo efektywne. Norris wyprzedził na torze Pereza, ale Meksykanin zjechał wcześniej na zmianę opon, pokonując tym samym Anglika. Norris miał dodatkowo nieco pecha z wyjazdem ze stanowiska serwisowego, musiał przepuścić inne samochody. Przez to znalazł się również za Leclerkiem, ale z kierowcą Ferrari szybko uporał się na torze. Z podcięcia skorzystał również Ricciardo, pokonując tak Strolla w walce o trzecie miejsce.

Kolejna czerwona flaga
Ciekawa walka toczyła się również o ostatnie punktowane miejsca, a brali w niej udział kierowcy Ferrari i Russell. Na czele za to Bottas chciał założyć inne opony od Hamiltona, ale nie udało się to i obaj wyjechali od mechaników na twardej mieszance. Za ich plecami trwała zacięta walka o trzecie miejsce, którą prowadził Ricciardo, ale zbliżali się do niego Stroll i Albon. W samochodzie Kanadyjczyka nagle doszło do awarii i z ogromną prędkością uderzył w bariery z opon. Dyrekcja wyścigu szybko ogłosiła neutralizację i czerwoną flagę, gdyż potrzebne było użycie dźwigu. Na szczęscie kierowcy nic się nie stało i po chwilowym oszołomieniu wyszedł z samochodu.

Kolejny zatrzymany start ułożył się idealnie dla Ricciardo, który wyprzedził Bottasa. Ten jednak szybko mu się odgryzł i już kółko później Fin jechał przed Australijczykiem, który zaczął tracić tempo. Szybki za to był Albon, który zbliżył się do Renault i gdy tylko ponownie włączono DRS, zaczął ataki. Na 51. okrążeniu udało się kierowcy Red Bulla wskoczyć na podium i pognać dalej do mety. Na tyle stawki Russell spadł na 12. lokatę, ale zaczął odrabiać dystans i liczył, że kara nałożona na Raikkonena da mu pierwsze w karierze punkty.

Hamilton spokojnie dowiózł zwycięstwo do mety, a Albonowi udało się zdobyć pierwsze w karierze podium. Raikkonen tymczasem obronił punktowaną pozycję i stracił tylko jedno miejsce. Niestety dla Russella, pierwszy punkt w F1 jeszcze nie zostanie doliczony tym razem. Tuż za podium wjechał Ricciardo, przed Perzem i Norrisem, który zaś utrzymał za sobą Kwiata.

Tymczasem zapraszamy na nasz serwer Discord: https://discord.gg/CjD7Nb9 by włączyć się w gorącą dyskusję na świeżo po zakończonym Grand Prix!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.09.2020  GP Toskanii: wyniki wyścigu
13.09.2020  GP Toskanii: najszybsze okrążenia w wyścigu
12.09.2020  GP Toskanii: wyniki kwalifikacji
12.09.2020  Hamilton zdobywcą pole position do Grand Prix Toskanii
12.09.2020  GP Toskanii: Bottas na czele tabeli przed czasówką
Tagi:
Mugello
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca