F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Binotto: Wczesne ogłoszenie naszej decyzji pomogło Vettelowi

Mercedes wraca do rozmów w sprawie umowy Hamiltona

McLaren nie odetnie Sainza od informacji technicznych

14.09.2020

Binotto: Tegoroczny bolid Ferrari ma fundamentalne wady

Ricciardo: Bez drugiej czerwonej flagi podium byłoby w moim zasięgu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Szef koncernu docenia starania serii związane z wprowadzeniem syntetycznych paliw.
Mateusz Szymkiewicz, 16 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1129<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt, ma nadzieję, że ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen świadczą o realnym zainteresowaniu koncernu Formułą 1.

W ubiegłym miesiącu Herbert Diess stwierdził, że „Formuła 1 z syntetycznymi paliwami będzie bardziej ekscytująca oraz okaże się lepszymi zawodami technologicznymi niż Formuła E”. Wypowiedź 61-latka jest o tyle interesująca, ponieważ producenci będący częścią Grupy Volkswagena – Porsche oraz Audi, są zaangażowani w serię bolidów elektrycznych.

Jean Todt w rozmowie z Auto Motor und Sport potwierdził, że FIA będzie dążyła do wprowadzenia „e-paliw” w Formule 1 od sezonu 2023. Zdaniem Francuza, ich obecność może stworzyć szansę na jeszcze lepsze regulacje dotyczące układów napędowych.

„Jeżeli od 2023 roku uda nam się wykorzystywać e-paliwa, wówczas będziemy bardziej elastyczni z wyborem architektury silnika” – powiedział Jean Todt. „Wtedy można zacząć myśleć o mniej skomplikowanym układzie napędowym, tak długo, jeżeli pozostanie on efektywny. Z biegiem czasu samochody oraz silniki zmieniły się na całym świecie. Możemy lubić obecne jednostki lub nie, ale nie przetrwalibyśmy bez hybrydyzacji”.

Francuz zapytany, czy ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen mogą wskazywać na jej zainteresowanie wejściem do Formuły 1, odpowiedział: „Słyszałem o tym, ale nie osobiście od Pana Diessa. To dlatego chcę zachować ostrożność z moimi komentarzami. Nie mam pojęcia, czy naprawdę wypowiedział się w dokładnie takim kontekście. Jeżeli tak, wówczas mogę jedynie powiedzieć: «Witajcie w Formule 1»”.

Prezes FIA postanowił obronić również decyzję o nowym przepisie dotyczącym „wpisowego” od zespołów, które chcą dołączyć do stawki Formuły 1. Każde nowe zgłoszenie będzie musiało wpłacić 200 milionów dolarów, które zostanie podzielone i przekazane konkurentom. „Wolałbym mieć dwanaście zespołów niż tylko dziesięć. Mimo to opłata gwarantuje nam, że aplikant ma poważne podejście. Po opracowaniu systemu limitów budżetowych, teraz możemy porozmawiać na temat tego, czy chcemy poszerzyć obecne grono”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2020  Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku
25.05.2020  Todt: Nie obwiniajmy nikogo za późną decyzję o odwołaniu GP Australii
24.05.2020  Todt nie sądzi, że Ferrari skorzysta z prawa weta
19.05.2020  Automoto: Todt może wydłużyć swoją kadencję w FIA o rok
03.05.2020  Todt: Marzenia o wyrównaniu osiągów czołówki i środka stawki są mrzonką
Tagi:
Todt J.
Volkswagen
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca