F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.10.2020

Pietrow zrezygnował z funkcji sędziego GP Portugalii

24.10.2020

Albon: Red Bull nie postawił przede mną żadnych konkretnych celów

Perez ukarany reprymendą za spowolnienie Gasly'ego

Hamilton tłumaczy decyzję o użyciu pośrednich opon w Q3

Ricciardo: Jedna minuta a wróciłbym na tor

Vettel: Leclerc jest w innej lidze

Verstappen: Cały czas zmagaliśmy się z kiepską przyczepnością

Bottas żałuje pokonania tylko jednego szybkiego kółka

GP Portugalii: wyniki kwalifikacji

Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii

Start kwalifikacji w Algarve został opóźniony

GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu

Horner: Jeśli zwolnimy Albona, weźmiemy kierowcę spoza programu

Kallenius: Odejście z F1 nie miałoby dla nas sensu

Kierowcy McLarena bagatelizują tempo z drugiego treningu

Haas potrzebuje dwóch kierowców, którzy zapłacą za starty

Stroll: Koncentrowałem się na wyświetlaczu

FIA złagodziła zasady dotyczące limitów toru

Gasly nie komentuje plotek o możliwości przejścia do Alpine

Wolff: Przyszłość Russella zależy od Williamsa, nie od Mercedesa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Francuz nie wyklucza, że wspólnie ze sponsorami przejmie jedną z istniejących już ekip.
Mateusz Szymkiewicz, 16 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1538<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Benjamin Durnad przyznał, że przepis o „wpisowym” wynoszącym 200 milionów dolarów uderzy w projekt Panthera, który aspiruje do otrzymania miejsca w stawce Formuły 1 na sezon 2022.

Przed kilkoma tygodniami obecni uczestnicy mistrzostw podpisali nowe Porozumienie Concorde, które zawiera zapis o obowiązkowej opłacie dla nowych zgłoszeń. Każda ekipa chcąca otrzymać miejsce w Formule 1 od 2021 roku będzie musiała przekazać 200 milionów dolarów, które zostanie podzielone między aktualnie startujące zespoły.

Władze serii chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed projektami w stylu USF1, które mimo otrzymania miejsca w stawce na sezon 2010, nigdy nie pojawiło się na torze wyścigowym.

Obecnie jedenastym zgłoszeniem w Formule 1 chce zostać Panthera, prowadzona przez Benjamina Duranda oraz Michaela Ortsa. Jak przyznał Durand, „wpisowe” może pokrzyżować plany dołączenia do stawki od 2022 roku, ze względu na fakt, iż samo założenie zespołu będzie wymagało wydatków na poziomie 80-120 milionów dolarów.

„Spodziewaliśmy się tego” – powiedział szef Panthery w rozmowie z RaceFans.net. „Był to temat, który omawiano od pewnego czasu. Oczywiście, to nie jest dobra wiadomość, ale też nie jest tak, iż się jej nie spodziewaliśmy. To sprawia, że wiele kwestii staje się dla nas trudnych. Łatwiej jest znaleźć 100 milionów niż 300”.

Durand przyznał, że nowe warunki Porozumienia Concorde doprowadzają do sytuacji, w której bardziej opłaca się przejąć istniejący już zespół, aniżeli wnioskować o nowe zgłoszenie. „Wszystkie opcje są brane pod uwagę. Oczywiście, niektóre zespoły są warte mniej niż 200 milionów. Z tego co słyszałem, Williams został sprzedany poniżej tej kwoty, a posiadają już pełną infrastrukturę. Nie wiem, czy ktoś jest na sprzedaż. Najbardziej martwi mnie fakt, że obecni właściciele mogą sztucznie zawyżać wartość swoich ekip. Ten przepis jest wyraźnie po to, by chronić obecne zespoły. To dobre rozwiązanie. Kiedy rozmawiamy z potencjalnymi sponsorami, zdajemy sobie sprawę z tego, że po otrzymaniu prawa startów seria mocno dba o ciebie. W innych mistrzostwach nie jest to normalne”.

Francuz dodał, że po wprowadzeniu „wpisowego” musi zrozumieć, jakie korzyści jest w stanie zaoferować Formuła 1 w ramach nowego Porozumienia Concorde. „Musimy zrozumieć tę część umowy. Tu nie chodzi tylko o te 200 milionów. Otrzymujesz dostęp do nagród finansowych już w pierwszym roku i musimy zrozumieć, jak duże one będą. Dochodzi także pewna przewaga związana z Porozumieniem Concorde. Musimy zrozumieć zalety i wspólnie ze sponsorami stwierdzić, czy opłaca się walczyć o nowe zgłoszenie, czy może powinniśmy przejąć jeden z obecnych zespołów. Jedna z ekip może być na sprzedaż, ale w sumie nie ma ich zbyt wiele”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2020  Grand Prix Portugalii odbędzie się przy mniejszej liczbie kibiców
15.10.2020  Red Bull naciska na zamrożenie rozwoju jednostek po sezonie 2021
15.10.2020  Honda tłumaczy decyzję o pozostaniu w IndyCar mimo odejścia z F1
10.10.2020  Bottas: Mamy za dużo sesji treningowych
09.10.2020  FIA przygotowała plan awaryjny na wypadek niekorzystnej pogody
Tagi:
F1 ogólnie
Panthera

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca