F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Australii: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault otwarte na ponowne nawiązanie współpracy z Red Bullem

Cyril Abiteboul przyznał też, że nie jest zaskoczony odejściem Hondy z F1.
Maciej Wróbel, 3 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 3450<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault zasygnalizowało, iż byłoby skłonne ponownie nawiązać współpracę z Red Bull Racing i AlphaTauri po tym, jak Honda ogłosiła decyzję o wycofaniu się z F1 po sezonie 2021.

Red Bull Racing oraz AlphaTauri pozostają bez dostawcy silników na rok 2022 po tym, jak Honda w piątek zakomunikowała odejście z Formuły 1 z końcem przyszłego roku. Teraz zespoły należące do austriackiego koncernu zmuszone są do podpisania umowy z jednym z pozostałych dostawców – Mercedesem, Ferrari lub Renault.

Na tę chwilę najbardziej prawdopodobny wydaje się powrót Red Bulla do jednostek tego ostatniego. Renault dostarczało już silniki stajni z Milton Keynes w latach 2007-2018. Współpraca ta zaowocowała przede wszystkim czterema podwójnymi mistrzostwami w latach 2010-2013, lecz zakończyła się w nienajlepszej atmosferze.

Renault może jednak być zmuszone do zaopatrywania Red Bulla w silniki od roku 2022, jako że załącznik 9 do regulaminu sportowego nakłada na producenta z najmniejszą liczbą klientów obowiązek zapewnienia dostaw silników uczestnikowi mistrzostw, który nie ma żadnej alternatywy. W sezonie 2021 Mercedes będzie dostarczał jednostki napędowe czterem zespołom, Ferrari trzem, podczas gdy z silników Renault korzystać będzie wyłącznie Alpine.

Cyril Abiteboul przyznał w rozmowie z Autosportem, że od komunikatu Hondy nie było żadnego kontaktu ze strony Red Bulla, ale jednocześnie podkreślił, że Renault jest gotowe spełnić wymagania FIA, jeśli zajdzie taka potrzeba. „Mogę potwierdzić, że jak do tej pory nie odbyły się żadne rozmowy” – powiedział Abiteboul. „Uczestnicząc w tym sporcie jesteśmy jak najbardziej świadomi obowiązujących przepisów i zobowiązań i mamy zamiar ich przestrzegać”.

„Oczywiście to dość złożona kwestia. Musimy zostać poproszeni, a jeszcze do tego nie doszło. Po drugie, potrzebne są wyjątkowe okoliczności, w tym zgranie w czasie, by mogło do tego dojść. I wciąż jesteśmy dość daleko od tego okna, którym jest najprędzej wiosna przyszłego roku. Jak wiemy, w Formule 1 w krótkim czasie może wydarzyć się bardzo wiele, a wiosna 2021 jest wciąż bardzo odległa. Do tego czasu może się zdarzyć wiele różnych rzeczy. Jak mówiłem, zamierzamy przestrzegać wszelkich zobowiązań, które mogą wyniknąć z tej sytuacji”.

Francuz zapytany o to, czy ponowne związanie się z Red Bullem byłoby niezręczne biorąc pod uwagę okoliczności rozstania, odparł: „Myślę że tak, jednak należy wziąć pod uwagę dobro sportu. I myślę, że nadal jesteśmy bardzo daleko od konieczności przekroczenia tego mostu. Nie wyobrażam sobie, aby Red Bull nie miał w zanadrzu innego planu. Z pewnością musieli brać to [odejście Hondy] pod uwagę, a Helmut Marko i Christian Horner mają w głowie mnóstwo ruchów i rozwiązań. Nie spodziewam się, abyśmy byli dla nich planem A!”.

Szef Renault Sport dodał również, że nie odebrał decyzji Hondy o wycofaniu się z Formuły 1 jako totalnej niespodzianki. „Wszyscy wiemy, że jest to coś, co może się zdarzyć. Ja wiedziałem, że muszą jasno określić swoją pozycję po 2021, a teraz chyba był na to dobry moment. Być może brak potwierdzenia był wskazówką, ponieważ kiedy ja widzę, jak bardzo jesteśmy daleko w rozwijaniu silnika na rok 2022, to myślę, że jest to de facto jakaś forma orientacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
30.11.2023  Alpine otwarte na współpracę z Andrettim
Tagi:
Renault
Honda
Red Bull
Abiteboul C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca