F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Honda otwarta na udostępnienie projektu jednostki po sezonie 2021

Niewykluczone, że Red Bull tym samym zdecydowałby się na budowę własnego silnika.
Mateusz Szymkiewicz, 6 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 2143<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Masashi Yamamoto deklaruje, że Honda jest gotowa udostępnić projekt swojej jednostki po sezonie 2021, zwiększając szanse Red Bulla na utrzymanie niezależności.

Pod koniec ubiegłego tygodnia japoński producent ogłosił, że z końcem 2021 roku wycofa się z Formuły 1. Decyzja ta najmocniej uderzyła w zespoły Red Bull Racing oraz AlphaTauri, z którymi Honda współpracuje na wyłączność. Na chwilę obecną ekipy austriackiego producenta są skazane na odnowienie partnerstwa z Renault, które wkrótce będzie pozbawione klientów.

Mimo to Red Bull może nie chcieć rezygnować ze statusu fabrycznego zespołu i jak deklaruje szef Honda Motorsport, brane jest pod uwagę przekazanie projektu jednostki napędowej. Tym samym Red Bull mógłby podjąć się jej rozwoju z nowym partnerem, nie będąc skazanym na współpracę z jednym z trzech obecnych w F1 producentów.

„Jako Honda otrzymaliśmy tak wiele od naszych zespołów, że w pewien miły sposób chcielibyśmy się odwdzięczyć w przyszłości” – powiedział Masashi Yamamoto dla The Race. „Będziemy szczęśliwi mogąc porozmawiać z nimi, nie tylko na temat jednostki, ale również o innych sprawach. Będziemy zadowoleni mogąc wspierać program AlphaTauri oraz Red Bulla po sezonie 2021”.

Japończyk zapytany, jak bardzo wsparcie Hondy będzie ograniczone od sezonu 2022 oraz czy istnieje możliwość dalszego wykorzystywania jej technologii, odpowiedział: „Jeżeli pojawi się tego typu zapytanie ze strony zespołu, jesteśmy gotowi podjąć rozmowy w Japonii. Osobiście chcę wspierać działania Red Bulla oraz AlphaTauri tak mocno, jak jest to tylko możliwe. W przyszłości te zespoły mogą już nie znaleźć się w sytuacji, w jakiej są obecnie. Z tego powodu chcemy je wspierać oraz zrobić wszystko co w naszej mocy. W przyszłym roku nie zredukujemy liczby zaangażowanych osób w nasz projekt. Podejmiemy jak największy wysiłek, by móc wygrać”.

Niewykluczone, że mając gotowy projekt, Red Bull zdecydowałby się na korzystanie w Formule 1 z własnych silników. Stajnia z Milton Keynes wkraczając w erę limitów budżetowych będzie zmuszona do zredukowania personelu zespołu, który mógłby zostać oddelegowany do działu jednostek napędowych.

Yamamoto dodał, że decyzja centrali Hondy o wycofaniu się była dla niego „rozczarowaniem” i chce uniknąć zdestabilizowania Formuły 1. „Naszym celem jest wyjście z tego sportu bez kreowania negatywnych zmian. To jest nasze główne zadanie. W tym roku jest przed nami jeszcze siedem wyścigów, a w następnym chcemy jeszcze raz spróbować podjąć walkę. Chcemy rywalizować o mistrzostwa i zakończyć tę historię w najlepszy możliwy sposób. Postawimy na jeszcze większy rozwój. Będziemy naciskali do samego końca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
Red Bull
AlphaTauri

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca