|
|
|
|
|
|
Seidl: F1 musi jasno określić specyfikację nowych silników |
Niemiec nie wierzy, że w perspektywie najbliższych lat w sport zaangażują się kolejni dostawcy. |
|
•Nataniel Piórkowski, 9 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 524 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zdaniem szefa McLarena – Andreasa Seidla, Formuła 1 powinna określić nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych, zanim zacznie zachęcać producentów do zaangażowania się w sport.
Przed tygodniem Honda poinformowała o wycofaniu się z serii Grand Prix po 2021 roku. Oznacza to, że w stawce pozostaną tylko trzej dostawcy silników: Mercedes, Ferrari i Renault.
Seidl, były szef programu Porsche w LMP1, podkreśla, że w obecnych realiach nie można liczyć na pojawienie się w sporcie nowych dostawców jednostek napędowych przed sezonem 2026.
„Pod tym względem kluczowe jest odpowiedzenie sobie na pytanie, w którym kierunku zamierzamy pójść. Mamy dwie możliwości. Jedną z nich jest oczywiście utrzymanie jednostek napędowych, które będą wyposażone w najnowsze technologie i zapewnią platformę do rozwoju aut drogowych”.
„Możemy też pójść w innym kierunku, który zakładałby uproszczenie jednostek napędowych, co z kolei przełożyłoby się na ograniczenie kosztów związanych z ich rozwojem”.
„Zanim zaczniemy mówić o jakichkolwiek terminach dla potencjalnych nowych dostawców, najpierw musimy wybrać jedną z tych dwóch opcji”.
Pytany o to, dlaczego Porsche zrezygnowało z planów wejścia do Formuły 1 z własnym silnikiem, Seidl odparł: „Oczywiście nie mogę komentować tematu Porsche”.
„Jeśli jednak spojrzymy na sport w szerszej perspektywie, to moim zdaniem w tej chwili nie jest realistyczne, aby w ciągu kolejnych sezonów w Formułę 1 mógł zaangażować się jakikolwiek nowy dostawca. Inwestycje jakich trzeba dokonać plus czas wymagany do stworzenia konkurencyjnego pakietu, są zbyt duże i wymagają zbyt długiego okresu”.
„Formuła 1 wspólnie z FIA, zespołami, dostawcami i potencjalnymi zainteresowanymi stronami, powinny najpierw określić jasny plan ewolucji przepisów dotyczących jednostek napędowych. Ewolucji lub rewolucji”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|