F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.10.2020

Albon: Red Bull nie postawił przede mną żadnych konkretnych celów

Perez ukarany reprymendą za spowolnienie Gasly'ego

Hamilton tłumaczy decyzję o użyciu pośrednich opon w Q3

Ricciardo: Jedna minuta a wróciłbym na tor

Vettel: Leclerc jest w innej lidze

Verstappen: Cały czas zmagaliśmy się z przyczepnością

Bottas żałuje pokonania tylko jednego szybkiego kółka

GP Portugalii: wyniki kwalifikacji

Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii

Start kwalifikacji w Algarve został opóźniony

GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu

Horner: Jeśli zwolnimy Albona, weźmiemy kierowcę spoza programu

Kallenius: Odejście z F1 nie miałoby dla nas sensu

Kierowcy McLarena bagatelizują tempo z drugiego treningu

Haas potrzebuje dwóch kierowców, którzy zapłacą za starty

Stroll: Koncentrowałem się na wyświetlaczu

FIA złagodziła zasady dotyczące limitów toru

Gasly nie komentuje plotek o możliwości przejścia do Alpine

Wolff: Przyszłość Russella zależy od Williamsa, nie od Mercedesa

23.10.2020

Hamilton pod wielkim wrażeniem toru Algarve

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Eifelu: Valtteri Bottas najszybszy na suchym torze

Pogoda dopisała. Niespodzianką konkurencyjna forma Ferrari.
Nataniel Piórkowski, 10 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 2095<< | lista | T- | T+ | >>

Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciego treningu przed Grand Prix Eifelu. Godzinna sesja była pierwszą a zarazem ostatnią szansa dla kierowców na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu.

Po stracie trzech godzin piątkowych treningów, nikt nie zamierzał tracić czasu w garażu. Tym bardziej, że pogoda dopisywała. W porównaniu do stanu sprzed 24 godzin warunki były niemal idealne. Tor był niemal zupełnie suchy, świeciło słońce a w chwili startu sesji temperatura powietrza wynosiła 8 stopni Celsjusza.

Red Bull od początku prowadził testy aerodynamiczne w bolidzie Maxa Verstappena, gdzie fluorescencyjną farbą pomalowany był cały obszar prawego wlotu chłodzenia hamulców. Po pięciu minutach pomiarowe okrążenie miało już na koncie dziesięciu kierowców. Na czele klasyfikacji plasował się Sergio Perez (1:32,337s). Dalej zobaczyć można było nazwiska Sainza, Albona, Bottasa i Raikkonena.

Kilka minut po starcie zajęć Racing Point potwierdziło, że na torze nie pojawi się Lance Stroll, który narzeka na swój stan zdrowia. Decyzja w sprawie udziału Kanadyjczyka w dalszej części weekendu ma zostać podjęta przed sesją kwalifikacyjną.

Zgodnie z przewidywaniami niska temperatura toru komplikowała pracę kierowców, którym ciężko było zarządzać oponami. Sebastian Vettel obrócił swój bolid na wyjeździe z ostatniej szykany. Czterokrotny mistrz świata nie miał jednak żadnych problemów z kontynuowaniem jazdy.

Nowym liderem klasyfikacji FP3 był już wtedy Verstappen. Jego wynik 1:28,684s, był o 0.041s lepszy od tego, jakim legitymował się drugi z zawodników RBR – Alex Albon. Czołową trójkę uzupełniał Esteban Ocon. Najszybszy z kierowców Mercedesa – Valtteri Bottas, zajmował ósme miejsce. Hamilton był dwunasty. Na dość standardowych pozycjach ujrzeć można było reprezentantów Ferrari: Leclerc był jedenasty na Vettel piętnasty.

O ile pierwsza połowa treningu została poświęcona na przejazdy zapoznawcze i wyścigowe, druga część sesji przyniosła poprawę tempa związaną z coraz częstszymi próbami kwalifikacyjnymi.

Esteban Ocon poprawił najlepszy jak dotąd czas o ponad sekundę, aby chwilę po tym spaść na P2, za Lando Norrisa. Przez chwilę nad ostatnimi zakrętami powiewały żółte flagi, po tym jak George Russell stracił panowanie nad bolidem najeżdżając na tarki za szykaną. Brytyjczyk sunął po wilgotnej trawie, ale szczęśliwie dla Williamsa uniknął uderzenia o bariery z opon.

Na piętnaście minut przed upływem regulaminowego czasu, sytuacja w czołówce wracała do normalności. Pierwsza miejsce zajmował Bottas z wynikiem 1:26,968s. Dalej, ze stratą 0,1s plasował się Verstappen a następnie Hamilton, który stracił szansę na poprawę ścinając szykanę. W TOP10 widniały też nazwiska Ricciardo i Albona. Verstappen krytycznie wypowiadał się z kolei o miękkich oponach, twierdząc, że graining pojawił się na nich już po okrążeniu wyjazdowym.

Mercedesy wciąż nie powiedziały jednak ostatniego słowa, mając w zapasie olbrzymie pokłady osiągów. Bottas z łatwością zszedł do poziomu 1:26,225s, ustanawiając rekordy w trzech sektorach i powiększając przewagę nad Verstappenem do 0,846s. Tymczasem trzecia próba Hamiltona poprawienia czasu znowu spełzła na niczym ze względu na piruet Nicholasa Latifiego w ostatnim zakręcie i wywieszone podwójne żółte flagi.

Finalnie Verstappen zbliżył się do Bottasa na około 0,7s. Imponującą formę zaprezentowali kierowcy Ferrari, którzy w ostatnich trzech minutach przesunęli się na drugie i czwarte miejsce. Leclerc tracił do lidera tabeli niespełna pół sekundy. Stan ten utrzymał się dość krótko, gdyż w końcu czyste kółko zdołał zaliczyć Hamilton (drugie miejsce i +0,136s).

W drugiej połowie TOP10 sesję zakończyli Norris, Perez, Ricciardo, Albon i Gasly. W dole tabeli tradycyjnie już sześcioma najniższymi pozycjami (z wyłączeniem Strolla) podzielili się kierowcy Alfy Romeo, Haasa i Williamsa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 8°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:26,225--25
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:26,3610,1360,13627
3.16Charles LeclercFerrari SF10001:26,6810,4560,32025
4.33Max VerstappenRed Bull RB161:26,8960,6710,21524
5.5Sebastian VettelFerrari SF10001:27,0380,8130,14225
6.4Lando NorrisMcLaren MCL351:27,1670,9420,12929
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:27,2451,0200,07825
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:27,3921,1670,14723
9.23Alexander AlbonRed Bull RB161:27,4491,2240,05723
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:27,5281,3030,07928
11.31Esteban OconRenault R.S.201:27,6341,4090,10627
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:27,7951,5700,16126
13.55Carlos SainzMcLaren MCL351:27,9241,6990,12929
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:27,9561,7310,03225
15.8Romain GrosjeanHaas VF-201:28,1151,8900,15927
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:28,2932,0680,17827
17.63George RussellWilliams FW431:28,3432,1180,05030
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:28,3702,1450,02725
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:28,9412,7160,57126
107% najlepszego czasu: 1:32,261

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.10.2020  GP Portugalii: wyniki kwalifikacji
24.10.2020  Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii
24.10.2020  GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu
23.10.2020  GP Portugalii: Bottas kończy piątek z najlepszym czasem
23.10.2020  Bottas rozpoczyna weekend w Portugalii z najlepszym czasem
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca