F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.10.2020

Albon: Red Bull nie postawił przede mną żadnych konkretnych celów

Perez ukarany reprymendą za spowolnienie Gasly'ego

Hamilton tłumaczy decyzję o użyciu pośrednich opon w Q3

Ricciardo: Jedna minuta a wróciłbym na tor

Vettel: Leclerc jest w innej lidze

Verstappen: Cały czas zmagaliśmy się z przyczepnością

Bottas żałuje pokonania tylko jednego szybkiego kółka

GP Portugalii: wyniki kwalifikacji

Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii

Start kwalifikacji w Algarve został opóźniony

GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu

Horner: Jeśli zwolnimy Albona, weźmiemy kierowcę spoza programu

Kallenius: Odejście z F1 nie miałoby dla nas sensu

Kierowcy McLarena bagatelizują tempo z drugiego treningu

Haas potrzebuje dwóch kierowców, którzy zapłacą za starty

Stroll: Koncentrowałem się na wyświetlaczu

FIA złagodziła zasady dotyczące limitów toru

Gasly nie komentuje plotek o możliwości przejścia do Alpine

Wolff: Przyszłość Russella zależy od Williamsa, nie od Mercedesa

23.10.2020

Hamilton pod wielkim wrażeniem toru Algarve

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Valtteri Bottas na pole position przed Grand Prix Eifelu

Kierowcy Mercedesa stoczyli fascynującą walkę z Verstappenem.
Jakub Ziółkowski, 10 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 1401<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Q1

Pierwszym kierowcą, który zameldował się na torze, był Nico Hulkenberg. Niemiec, który po raz kolejny w tym sezonie występuje jako awaryjny kierowca zespołu Racing Point, jak najszybciej chciał zapoznać się z torem po ominięciu treningów. Już po kilku minutach na torze pojawiła się reszta kierowców, którzy mieli zaledwie godzinę na przygotowanie się do kwalifikacji.

Na początku dwa pierwsze miejsca należały do kierowców Mercedesa, jednak świetne okrążenie Verstappena sprawiło, że Holender szybko wskoczył na pierwsze miejsce. Za nimi znaleźli się Leclerc oraz Gasly. Tymczasem pierwsze okrążenie Magnussena zostało anulowane — Duńczyk zbyt szeroko wyjechał w czwartym zakręcie. Na pięć minut przed zakończeniem sesji w ostatniej piątce znajdowali się: Hulkenberg, a także Alfy Romeo oraz Haasa.

W ostatnich minutach na torze pojawili się wszyscy kierowcy z wyjątkiem pierwszej czwórki. Świetne okrążenie ustanowił Lando Norris, który wskoczył na czwarte miejsce. Tuż za nim znalazł się Daniel Ricciardo. Bardzo dobrym okrążeniem popisał się również Antonio Giovinazzi, któremu udało się wskoczyć do drugiego segmentu czasówki. Z kwalifikacji odpadli: Grosjean, Russell, Latifi, Raikkonen oraz Hulkenberg. Niemcowi, który z marszu wskoczył do bolidu Racing Point, zabrakło jednak mniej niż pół sekundy do wejścia do drugiej części czasówki.

Q2

Pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Mercedesa, którzy zdecydowali się na wybór pośredniej mieszanki opon. Co ciekawe, na podobną strategię zdecydowało się Ferrari. Hamilton wskoczył na prowadzenie, jednak jego czas został zdecydowanie pobity przez Verstappena. Obaj kierowcy Red Bulla korzystali jednak z miękkich opon. Dopiero ósmy czas ustanowił Valtteri Bottas, Fin popełnił jednak błąd na wyjściu z nawrotu, który kosztował go kilka dziesiątych sekundy.

Obaj kierowcy Mercedesa porzucili pomysł startu na miękkich oponach i założyli opony z czerwonym oznakowaniem. Na swoim drugim okrążeniu Hamilton odzyskał prowadzenie, natomiast Bottas uplasował się tuż za Verstappenem. Czwarte miejsce zajmował Alex Albon. Na minutę przed zakończeniem sesji jego miejsce zajął Daniel Ricciardo. Tymczasem kierowcy Ferrari, podobnie jak zawodnicy Mercedesa, postanowili zmienić opony, jednak ich tempo nie zachwycało. Chwilowo na dziesiąte miejsce wskoczył Vettel, jednak został on szybko wypchnięty z dziesiątki przez Leclerca. Monakijczyk ustanowił świetny, piąty czas. Oprócz Vettela, z drugiej części czasówki odpadli: Gasly, Kwiat, Giovinazzi oraz Magnussen.

Q3

Ostatni segment czasówki rozpoczął się od wyjazdu kierowców McLarena oraz Mercedesa. Chwilę później na torze znaleźli się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Pereza. Fantastycznym okrążeniem popisał się Max Verstappen, który ustanowił najszybszy czas. Holender był szybszy od obu kierowców Mercedesa o zaledwie jedną dziesiątą sekundy. Za pierwszą trójką znaleźli się Albon oraz Leclerc. Szósty czas ustanowił Perez, który jako ostatni zameldował się na torze.

Ostateczny pojedynek pomiędzy pierwszą trójką rozpoczął Hamilton. Brytyjczyk ustanowił najszybszy czas, jednak został on błyskawicznie pobity przez Bottasa. Verstappen nie był w stanie tym razem pobić kierowców Mercedesa. Czwarty czas ustanowił Charles Leclerc, który po raz kolejny pokazał się ze znakomitej strony. Piąte miejsce zajął Albon, a za nim znaleźli się: Ricciardo, Ocon, Norris, Perez oraz Sainz.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 10°C
Prędkość wiatru: 9,0 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.10.2020  GP Portugalii: wyniki kwalifikacji
24.10.2020  Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii
24.10.2020  GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu
23.10.2020  GP Portugalii: Bottas kończy piątek z najlepszym czasem
23.10.2020  Bottas rozpoczyna weekend w Portugalii z najlepszym czasem
Tagi:
Nurburgring
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca