F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.10.2020

Albon: Red Bull nie postawił przede mną żadnych konkretnych celów

Perez ukarany reprymendą za spowolnienie Gasly'ego

Hamilton tłumaczy decyzję o użyciu pośrednich opon w Q3

Ricciardo: Jedna minuta a wróciłbym na tor

Vettel: Leclerc jest w innej lidze

Verstappen: Cały czas zmagaliśmy się z przyczepnością

Bottas żałuje pokonania tylko jednego szybkiego kółka

GP Portugalii: wyniki kwalifikacji

Hamilton na pole position do Grand Prix Portugalii

Start kwalifikacji w Algarve został opóźniony

GP Portugalii: Bottas najszybszy także w trzecim treningu

Horner: Jeśli zwolnimy Albona, weźmiemy kierowcę spoza programu

Kallenius: Odejście z F1 nie miałoby dla nas sensu

Kierowcy McLarena bagatelizują tempo z drugiego treningu

Haas potrzebuje dwóch kierowców, którzy zapłacą za starty

Stroll: Koncentrowałem się na wyświetlaczu

FIA złagodziła zasady dotyczące limitów toru

Gasly nie komentuje plotek o możliwości przejścia do Alpine

Wolff: Przyszłość Russella zależy od Williamsa, nie od Mercedesa

23.10.2020

Hamilton pod wielkim wrażeniem toru Algarve

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Przejęcie projektu Hondy preferowanym rozwiązaniem Red Bulla

Austriak podkreśla w takim wypadku konieczność zamrożenia rozwoju silników od 2022 roku.
Maciej Wróbel, 13 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 1370<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dr Helmut Marko przyznał, że preferowanym przez Red Bulla rozwiązaniem ws. dostaw silników na rok 2022 jest przejęcie projektu silnika Hondy.

Na początku października Honda ogłosiła wycofanie się z F1 z końcem sezonu 2021. Zmusza to Red Bulla do znalezienia nowego dostawcy silników dla RBR oraz AlphaTauri na kolejne lata. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem wydaje się powrót do jednostek Renault, choć przewijają się także doniesienia o przejęciu projektu Hondy.

Były kierowca Formuły 1, Robert Doornbos, stwierdził na łamach Ziggo Sport, że zaskakujące odejście Hondy ze sportu może być tak naprawdę szansą dla Red Bulla. „Silnik zawsze był ich piętą achillesową” – powiedział Holender. „Zawsze musieli je kupować od kogoś innego”.

W podobnym tonie wyraża się Helmut Marko z Red Bulla. „Wszyscy producenci mają swoje własne zespoły i budują równocześnie podwozie i silnik” – powiedział Austriak. „My otrzymujemy silnik i musimy wokół niego zbudować samochód. Dlatego właśnie preferujemy dalsze korzystanie z silnika Hondy. Musi być jednak spełnionych kilka wymagań. Między innymi zamrożenie rozwoju silników od 2022 roku”.

77-latek dodał, że na tę chwilę Red Bull prowadzi rozmowy nie tylko z Hondą, ale i z władzami Formuły 1. „Zakładając, że rozmowy pójdą po naszej myśli, chcielibyśmy przejąć bazę Hondy, a potem przygotowywać silniki w Milton Keynes. Jest to jednak możliwe wyłącznie w wypadku, gdyby rozwój silników został zamrożony począwszy od pierwszego wyścigu sezonu 2022. Potrzebujemy decyzji FIA tak szybko, jak tylko jest to możliwe”.

„Jeśli to się uda, następnym krokiem jest dojście do porozumienia z Hondą. Posiadamy kilka budynków i magazynów w Milton Keynes i obecnie przyglądamy się temu, gdzie moglibyśmy pracować nad silnikami”.

Helmut Marko uważa, że po spełnieniu tych wymogów, Red Bull może być bardzo konkurencyjny. „W tej chwili różnica między producentami silników wynosi piętnaście, maksymalnie dwadzieścia koni mechanicznych. Ferrari jest nieco z tyłu, ale spodziewam się, że wkrótce odrobią straty. Prowadzone są również dyskusje na temat dostosowania osiągów silnika poprzez przepływ paliwa i inne tego typu parametry. Jesteśmy więc na dobrej drodze” – dodał Austriak.

Doradca Red Bulla został zapytany również o to, czy Red Bull jest zainteresowany pozyskaniem Andy'ego Cowella z Mercedesa, który z końcem tego roku ustąpi ze stanowiska dyrektora działu silnikowego stajni z Brackley. Austriak przyznał, że nie było jeszcze kontaktu z Cowellem. „Jeszcze nie rozmawialiśmy na ten temat, ale z podziękowaniem przyjmujemy do wiadomości twoją sugestię” – odpowiedział Marko.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2020  Tsunoda coraz bliżej przyszłorocznej posady w AlphaTauri?
16.10.2020  Marko: Miejsca w Haasie są już mniej więcej zajęte
13.10.2020  Marko: Raikkonen i Schumacher będą kierowcami Alfy
13.10.2020  Marko: Trzy z czterech miejsc w Red Bullu na rok 2021 są już zajęte
11.10.2020  Marko: Przed startem weekendu byliśmy w kontakcie z Hulkenbergiem
Tagi:
Marko H.
Honda
Red Bull
Doornbos R.
Cowell A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca