|
|
|
|
|
|
Russell: Limity toru mogą być wyzwaniem w Portimao |
Brytyjczyk uważa, że F1 powinna była skorzystać z nieco innej konfiguracji toru. |
|
•Maciej Wróbel, 19 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 1204 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
George Russell uważa, że w Portimao limity toru, szczególnie w pierwszym zakręcie, mogą być wyzwaniem dla kierowców.
W najbliższą niedzielę odbędzie się pierwszy w historii wyścig na torze Algarve w Portimao. Tor ten ma wiele konfiguracji, wliczając w to dwie opcje do wyboru, jeśli chodzi o pierwszy zakręt. Na zbliżające się Grand Prix Portugalii Formuła 1 zdecydowała się na szybki, prawy zakręt, zamiast wolnej szykany prawo-lewo-prawo przypominającej tę z toru Sakhir w Bahrajnie.
Kierowca Williamsa, George Russell, przyznał, że szykana była w użyciu w Formule 3 po tym, jak na testach kierowcy nagminnie wyjeżdżali poza tor w szybszej wersji pierwszego zakrętu. Pomimo tego, Brytyjczyk podkreśla, że nie może doczekać się wyścigu na portugalskim obiekcie.
„Jestem naprawdę podekscytowany” – powiedział 22-latek. „To spektakularny tor, bardzo pofałdowany i pełen ślepych zakrętów, co jest świetne i dodaje mu charakteru. Oczywiście muszę zaczekać, aż będę mógł się na nim sprawdzić w tegorocznym aucie i zobaczymy, jak to wszystko się ułoży”.
„Mogą pojawić się pewne problemy z limitami toru w pierwszym zakręcie, ale mam nadzieję, że uda się je skorygować, zanim tam dotrzemy. Pamiętam, że był to problem w Formule 3. Mieliśmy tam w 2015 weekend wyścigowy i w czwartek mieliśmy dzień testowy, podczas którego jeździliśmy po szybszej wersji pierwszego zakrętu, który będzie w użyciu w ten weekend”.
„Wszyscy jednak przekraczali limity toru, więc przeszliśmy na wolniejszą wersję, co było świetnym rozwiązaniem. Jestem więc zaskoczony, że nie skorzystamy z niego w F1, ponieważ dla ścigania lepiej byłoby, gdyby na końcu długiej prostej znajdował się wolny zakręt. Niemniej jestem podekscytowany i zaintrygowany wyzwaniem, przed którym wszyscy stoimy” – dodał Russell.
Michael Masi przyznał, że spodziewa się problemów z limitami toru nie tylko w pierwszym zakręcie. „W kwestii limitów toru – pierwszy zakręt nie będzie jedynym miejscem, gdzie mogą być one przekraczane” – powiedział Australijczyk. „Wprowadzamy jednak pewne rozwiązania, które pomogą nam w jak najlepszym zarządzaniu tą kwestią podczas imprezy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|