|
|
|
|
|
|
Kraksa Strolla i Verstappena była wynikiem nieporozumienia |
Sędziowie odstąpili od podejmowania działań wobec kierowców. |
|
•Nataniel Piórkowski, 23 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 1036 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Max Verstappen i Lance Stroll uniknęli kary za kolizję, w której wzięli udział podczas drugiej sesji treningowej przed GP Portugalii.
Okrążenie przed kraksą Verstappen porzucił próbę ustanowienia nowego osobistego rekordu, pozwalając wyprzedzić się Strollowi.
Z rozmów radiowych wynikało, iż Holender sądził, że Kanadyjczyk zredukuje tempo po przekroczeniu linii mety. Tak się jednak nie stało. Pomiędzy oboma kierowcami doszło do kolizji w pierwszym zakręcie.
W komunikacie sędziowie wyjaśniają: „Stroll znajdował się na szybkim kółku i otrzymał możliwość wyprzedzenia Verstappena na okrążeniu poprzedzającym incydent. Verstappen sądził, iż po ukończeniu próby Stroll odpuści, dzięki czemu będzie mógł wyprzedzić go na głównej prostej”.
„Jednakże Stroll został poinstruowany przez zespół, aby pokonać drugie szybkie okrążenie. Stroll uznał, że Verstappen odpuścił, aby zbudować większą przestrzeń między nimi, co jest dość powszechną praktyką podczas sesji treningowych i nie zwracał uwagi na wyprzedzający go bolid”.
„Kierowcy zgodzili się co do tego, iż incydent był wynikiem nieporozumienia i z perspektywy czasu potwierdzili, że obaj mogli przyczynić się do tego, aby go uniknąć”.
„Z tego powodu sędziowie stwierdzają, że żaden z kierowców nie był w pełni bądź w przeważającej części winny i bacząc na to nie podejmują dalszych działań”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|