F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.01.2021

Marko: Spodziewam się decyzji o zamrożeniu rozwoju jednostek

Perez: Po pięciu wyścigach będę wiedział jak szybki jest Verstappen

Magnussen: Dysponowałem ofertą startów w F1 na sezon 2021

Marko: Ferrari znacząco poprawiło swoją jednostkę

Wolff: Musimy porozumieć się z Hamiltonem przed GP Bahrajnu

23.01.2021

Ferrari potwierdza udział siedmiu kierowców w prywatnych testach

22.01.2021

Ocon: Alonso będzie dla mnie wspaniałym rywalem

Jenson Button dołączył do Williamsa jako starszy doradca

Grosjean: Moja kariera kierowcy F1 dobiegła końca

Ferrari zorganizuje pięciodniowe testy na torze Fiorano

Ocon zasmucony odejściem Abiteboula

Horner: Russell udowodnił, że Verstappen jest lepszy od Hamiltona

AlphaTauri planuje organizację prywatnych sesji testowych na Imoli

21.01.2021

Domenicali niepewny startów Hamiltona w sezonie 2021

20.01.2021

Sauber bliski umowy na dostawy silników Ferrari do 2025 roku

Sirotkin: Spodziewam się wyrównanego pojedynku Alonso z Oconem

Giovinazzi: Nie przyjąłem zbyt dobrze wiadomości o Sainzu w Ferrari

Orlen potwierdza organizację prezentacji bolidu Alfy w Polsce

Hockenheim gotowe dołączyć do tegorocznego kalendarza F1

Gasly: Jestem przekonany, że Honda nie odpuści w 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Renault nie poprze idei zamrożenia rozwoju silników

Koncern prowadzi już zaawansowane prace nad nowym zespołem napędowym.
Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 560<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault sprzeciwia się propozycji zamrożenia rozwoju jednostek napędowych od startu sezonu 2022.

Idea ta jest promowana przez Red Bulla, który chciałby przejąć projekt silnika Hondy po tym, jak japoński producent odejdzie z Formuły 1 po zakończeniu przyszłorocznej kampanii.

Team z Milton Keynes zaznacza jednak, że ze względów finansowych nie mógłby pozwolić sobie na prowadzenie programu rozwojowego jednostki napędowej. Ewentualne zamrożenie rozwoju pomogłoby austriackiemu koncernowi w utrzymaniu budżetu na zrównoważonym poziomie.

Ferrari potwierdziło już, że nie poprze takich zmian w przepisach. Na Imoli podobne stanowisko wyraził szef programu Renault w serii Grand Prix – Cyril Abiteboul.

Francuz przypomniał, że jeszcze sześć miesięcy temu Red Bull sprzeciwiał się wszelkim propozycjom zamrożenia rozwoju silników, nie chcąc ograniczać szans Hondy.

„Gdybyście zapytali się mnie o tę kwestię pół roku temu, to naciskalibyśmy bardzo mocno na jeszcze niższe limity budżetowe, ograniczenie wydatków na nadwozie ale także cięcie kosztów związanych z silnikami, poprzez zaakceptowanie zamrożenia ich rozwoju. Wtedy jednak Red Bull i Honda były temu przeciwne. Zaakceptowaliśmy rok”.

„Kontynuowaliśmy prace idąc inną ścieżką. Od tego czasu w pocie czoła przygotowujemy platformę silnika na sezon 2022. Jeśli zapytacie się mnie dzisiaj o zamrożenie silników, to moje stanowisko będzie bardzo różniło się od tego, jakie prezentowałem sześć miesięcy temu”.

„Jestem przeciwny zamrażaniu silników. Nie zamierzamy rezygnować z rozwoju platformy, która ma teraz dla nas bardzo istotne znaczenie. Nie zaakceptujemy tego”.

Abiteboul podkreślił, że Renault koncentruje się teraz w większej mierze na wypracowaniu rozsądnej propozycji nowej formuły jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w sporcie najpóźniej od sezonu 2026.

„Musimy rozmawiać o rozwiązaniu w perspektywie średnio bądź długoterminowej, mając na uwadze założenie, by nowe silniki były zrównoważonymi jednostkami. Jesteśmy orędownikami rozmów na temat planów dotyczących przyszłości, ale na pewno nie zamierzamy popierać zamrożenia rozwoju obecnych zespołów napędowych”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2021  Cyril Abiteboul ustąpił ze stanowiska szefa Alpine
15.12.2020  Alonso liczy na zdobywanie podiów w sezonie 2021
15.12.2020  Jerome Stoll ustąpi ze stanowiska szefa Renault Sport
14.12.2020  Ricciardo: Czuję się spełniony po tak mocnym sezonie z Renault
05.12.2020  Ricciardo zaskoczony skalą postępów Renault
Tagi:
Renault
Abiteboul C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca