F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.12.2020

Verstappen najszybszy w trzecim treningu przed GP Sakhiru

Fittipaldi wystartuje z końca stawki do GP Sakhiru

Wolff niepewny powrotu Hamiltona na GP Abu Zabi

Grosjean nie ma nic przeciwko licznym powtórkom swojego wypadku

Seidl przeciwny udziałowi Sainza w testach dla młodych kierowców

Grosjean: Wypadek zmienił moje podejście do IndyCar

Tsunoda wygrywa pierwszy wyścig F2 na krótkiej pętli Sakhir

Verstappen: Dla F1 ten weekend to widowisko rozrywkowe

Mazepin: Nie czuję się urażony komentarzami o fortunie ojca

Russell: Wydaje mi się, że Bottas ma nade mną przewagę

Ricciardo zaskoczony skalą postępów Renault

04.12.2020

GP Sakhiru: Russell ponownie najszybszy podczas drugiej sesji

Perez: Nie zależy mi na roli kierowcy rezerwowego w F1

Simone Resta dołącza do zespołu Haas

Ilott najprawdopodobniej z przerwą od startów w sezonie 2021

Deletraz rozczarowany decyzją Haasa o wystawieniu Fittipaldiego

GP Sakhiru: Russell na czele w pierwszym treningu

Aitken: Liczę na chaos w wyścigu oraz możliwość zdobycia punktów

Vettel: Szkoda, że Michael nie będzie świadkiem debiutu Micka

Sainz liczy na udział z Ferrari w testach na Yas Marina

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Isola: O wymianie asfaltu dowiedzieliśmy się cztery tygodnie temu

Pirelli liczy, że trudne warunki na torze zaowocują emocjonującym ściganiem.
Nataniel Piórkowski, 13 listopada 2020, wyświetlenia: 1613<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pirelli nie miało żadnych szans, aby zareagować na wymianę asfaltu na torze w Stambule – podkreśla dyrektor programu włoskiej firmy w Formule 1, Mario Isola.

Oficjalny dostawca ogumienia dowiedział się o planach organizatorów GP Turcji cztery tygodnie temu, niedługo przed tym, jak na tor wjechał ciężki sprzęt. Dobór mieszanek C1, C2 i C3 – najtwardszych w portfolio Pirelli – musiał zostać dokonany z dużo większym wyprzedzeniem.

Jak na ironię Pirelli nie wiedziało o planowanej wymianie nawierzchni pomimo silnych powiązań z Turcją a jedna z fabryk koncernu znajduje się niedaleko Istanbul Parku.

„Otrzymaliśmy informację o wymianie nawierzchni na bardzo późnym etapie. W dodatku nie znaliśmy dokładnej charakterystyki asfaltu” – tłumaczy Isola.

„Dobór mieszanek został dokonany w oparciu o dość konserwatywne zasady. Spodziewaliśmy się, że nowa nawierzchnia będzie bardziej podobna do Portimao, gdzie opony były w stanie wytworzyć chociaż trochę przyczepności”.

„Zamiast tego trzeba było zmierzyć się z sytuacją zerowej przyczepności, co było efektem kilku różnych czynników: temperatury, wilgotności, typu asfaltu oraz doborem dość twardych jak na naszą gamę mieszanek opon”.

„Wymiana asfaltu na tym torze została dokonana przy wsparciu firmy Tilke podczas gdy za prace na Portimao odpowiadało Dromo. To dwie różne firmy, więc prawdopodobnie użyły różnych materiałów”.

„W normalnej sytuacji mamy dobre kontakty z FIA. Jeśli wybieramy się na jakiś tor, to pozyskujemy informacje z dużym wyprzedzeniem. W tym roku jest o to ciężej. Nowi lokalni promotorzy, może informacje nie były zbyt klarowne... Z tego co pamiętam usłyszałem o planie wymiany asfaltu w Stambule jakieś cztery tygodnie temu, tuż przed faktycznym startem prac”.

„Wydaje mi się, że organizatorzy chcieli pokazać, że tor jest w dobrym stanie. Wcześniejszy asfalt był rzeczywiście dość stary, ale to przecież wcale nie oznaczało, iż nie nadaje się do ścigania”.

„Oczywiście teraz też nie mamy do czynienia z żadnym wielkim dramatem. Moim zdaniem to dodatkowe wyzwanie dla kierowców oraz nieprzewidywalność dla inżynierów. Czasem, gdy trzeba zmierzyć się z tego typu sytuacjami, dostajemy lepsze ściganie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2020  Wolff: Pirelli musi wprowadzić trwalsze opony w sezonie 2021
28.11.2020  Pirelli: Nie ma powodu, aby rezygnować z opon na sezon 2021
28.11.2020  Czołowi kierowcy krytykują ogumienie Pirelli na sezon 2021
05.09.2020  Zespoły sprawdzą testowe opony podczas GP Portugalii
30.08.2020  Isola: Nie lekceważymy opinii kierowców
Tagi:
Pirelli
Istanbul Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca