F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Isola: O wymianie asfaltu dowiedzieliśmy się cztery tygodnie temu

Pirelli liczy, że trudne warunki na torze zaowocują emocjonującym ściganiem.
Nataniel Piórkowski, 13 listopada 2020, wyświetlenia: 1709<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pirelli nie miało żadnych szans, aby zareagować na wymianę asfaltu na torze w Stambule – podkreśla dyrektor programu włoskiej firmy w Formule 1, Mario Isola.

Oficjalny dostawca ogumienia dowiedział się o planach organizatorów GP Turcji cztery tygodnie temu, niedługo przed tym, jak na tor wjechał ciężki sprzęt. Dobór mieszanek C1, C2 i C3 – najtwardszych w portfolio Pirelli – musiał zostać dokonany z dużo większym wyprzedzeniem.

Jak na ironię Pirelli nie wiedziało o planowanej wymianie nawierzchni pomimo silnych powiązań z Turcją a jedna z fabryk koncernu znajduje się niedaleko Istanbul Parku.

„Otrzymaliśmy informację o wymianie nawierzchni na bardzo późnym etapie. W dodatku nie znaliśmy dokładnej charakterystyki asfaltu” – tłumaczy Isola.

„Dobór mieszanek został dokonany w oparciu o dość konserwatywne zasady. Spodziewaliśmy się, że nowa nawierzchnia będzie bardziej podobna do Portimao, gdzie opony były w stanie wytworzyć chociaż trochę przyczepności”.

„Zamiast tego trzeba było zmierzyć się z sytuacją zerowej przyczepności, co było efektem kilku różnych czynników: temperatury, wilgotności, typu asfaltu oraz doborem dość twardych jak na naszą gamę mieszanek opon”.

„Wymiana asfaltu na tym torze została dokonana przy wsparciu firmy Tilke podczas gdy za prace na Portimao odpowiadało Dromo. To dwie różne firmy, więc prawdopodobnie użyły różnych materiałów”.

„W normalnej sytuacji mamy dobre kontakty z FIA. Jeśli wybieramy się na jakiś tor, to pozyskujemy informacje z dużym wyprzedzeniem. W tym roku jest o to ciężej. Nowi lokalni promotorzy, może informacje nie były zbyt klarowne... Z tego co pamiętam usłyszałem o planie wymiany asfaltu w Stambule jakieś cztery tygodnie temu, tuż przed faktycznym startem prac”.

„Wydaje mi się, że organizatorzy chcieli pokazać, że tor jest w dobrym stanie. Wcześniejszy asfalt był rzeczywiście dość stary, ale to przecież wcale nie oznaczało, iż nie nadaje się do ścigania”.

„Oczywiście teraz też nie mamy do czynienia z żadnym wielkim dramatem. Moim zdaniem to dodatkowe wyzwanie dla kierowców oraz nieprzewidywalność dla inżynierów. Czasem, gdy trzeba zmierzyć się z tego typu sytuacjami, dostajemy lepsze ściganie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Istanbul Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca