F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.11.2020

Steiner: Przetrwanie największym osiągnięciem Haasa w sezonie 2020

Magnussen bliski startów w IMSA WeatherTech Championship

Alfa potwierdza występ Kubicy w treningu do GP Bahrajnu

25.11.2020

Barrichello: Hamilton jest lepszy od Schumachera

Sirotkin: Mój powrót do Formuły 1 jest mało realny

Vettel: Nie odmówiłbym Mercedesowi

24.11.2020

Hamilton odpowiada na komentarze o byciu 'szczęściarzem'

Mick Schumacher: Skorzystałem z kilku wskazówek od ojca

Vettel: Silnik nie jest jedynym dużym problemem Ferrari

Sainz: Denerwują mnie pytania, czy żałuję przejścia do Ferrari

Giovinazzi: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

23.11.2020

Grosjean: Roczniki '86 i '87 zostały przeoczone przez czołówkę F1

Wehrlein: W 2017 roku Mercedes wybierał między mną a Bottasem

Villeneuve: Zwycięstwa jak w Turcji uwiarygadniają tytuły Hamiltona

LGdS: Haas jest coraz bliżej potwierdzenia umowy z Schumacherem

Key: Bolidy na 2022 rok mogą maksymalnie zwolnić o trzy sekundy

Massa: Powrót Alonso może okazać się rozczarowaniem

22.11.2020

Perez: Znajduję się w szczytowym momencie kariery

Steiner: W sezonie 2021 powinno odbyć się kilka dwudniowych GP

Seidl: Musimy utrzymać wysoką niezawodność

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen z najlepszym czasem także w trzecim treningu

Oprócz stanu nawierzchni, kierowcy zmagali się dziś z intensywnymi opadami deszczu.
Maciej Wróbel, 14 listopada 2020, wyświetlenia: 1592<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą również podczas sobotniego treningu przed Grand Prix Turcji. Czołową trójkę uzupełnili Charles Leclerc i Alexander Albon. Jazdy zostały mocno ograniczone z powodu opadów deszczu, które w połowie sesji mocno przybrały na sile.

W nocy z piątku na sobotę organizatorzy usilnie starali się nagumować tor z użyciem samochodów drogowych, co zdecydowanie było wydarzeniem bezprecedensowym w Formule 1. Ich starania spełzły jednak na niczym, bowiem nad ranem spadł deszcz, który skutecznie zmył wszelkie kawałki gumy. Sesja stała zatem ponownie pod znakiem walki kierowców o utrzymanie się na torze.

Nietypowy stan nawierzchni oraz duże ryzyko deszczu spowodowały, że większość stawki bardzo szybko zdecydowała wyruszyć na tor, by zebrać potrzebne informacje. Jako pierwszy z garażu wyjechał Romain Grosjean, w ślad za którym wyruszyli kierowcy Ferrari oraz Red Bull Racing. Cała piątka postanowiła skorzystać z opon przejściowych.

Nie trzeba było długo czekać na pierwsze wywieszenie żółtej flagi – poślizg na wyjściu z siódmego zakrętu zaliczył Sergio Perez. Kilka minut później doszło do kontaktu Charlesa Leclerca z Estebanem Oconem w dwunastym zakręcie, jednak obaj kierowcy byli w stanie kontynuować jazdę. Wycieczki poza tor zaliczyli również Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Daniił Kwiat czy też Carlos Sainz. Ten ostatni był pierwszym kierowcą, który zdecydował się na przejazd na oponach deszczowych. Z Hiszpana przykład zaczęli brać wkrótce kolejni zawodnicy.

Po dziesięciu minutach na czele stawki znajdował się najlepszy kierowca piątkowych treningów – Max Verstappen. Za nim, z niemal sekundą straty, znajdował się Charles Leclerc, a kolejne pół sekundy za Monakijczykiem plasował się Alexander Albon. Kolejni kierowcy tracili już do Holendra ponad pięć sekund. Jedynym kierowcą, który na tym etapie wciąż nie zdecydował się ruszyć z garażu, był Lewis Hamilton.

Brytyjczyk wyjechał na tor niespełna dziesięć minut później, jednak po pokonaniu okrążenia instalacyjnego wrócił od razu do alei serwisowej twierdząc, że „nie ma to sensu”. W międzyczasie opady deszczu zaczęły przybierać na sile, a efektowny piruet na wyjściu z drugiego zakrętu zaliczył Charles Leclerc. W połowie sesji na torze obecni byli już tylko czterej kierowcy – Vettel, Perez, Stroll i Raikkonen.

Sebastian Vettel przez radio poinformował zespół, że jest „coraz więcej wody, a opony nie pracują”, po czym powrócił do garażu. W ślad za Niemcem podążył duet Racing Point, a na torze pozostali wyłącznie Kimi Raikkonen, Lando Norris oraz Carlos Sainz, który był bardzo bliski uderzenia w bandy po utracie kontroli nad bolidem w zakręcie numer 3. Na 27 minut przed końcem zaczęło padać jeszcze mocniej, a na torze nie znajdował się już ani jeden kierowca.

Na niespełna dziesięć minut przed końcem na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, AlphaTauri, a także Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Warunki nie uległy jednak poprawie w najmniejszym stopniu. Dwukrotnie na jednym okrążeniu – w zakrętach 3. i 12. – obrócił się Antonio Giovinazzi, który z lekko uszkodzonym przednim skrzydłem wrócił do pit lane. Hamilton panujące warunki skwitował natomiast słowami: „Nie ma zupełnie przyczepności. To szokujące”.

Max Verstappen pozostał zatem na szczycie tabeli, a wraz z Holendrem czołową trójkę utworzyli Leclerc i Albon. Czwartym czasem legitymował się Esteban Ocon, jednak Francuz stracił do kierowcy Red Bulla już ponad pięć sekund. Za kierowcą Renault uplasowali się Norris, Vettel, Perez, Bottas, Magnussen i Stroll. George Russell, Nicholas Latifi oraz Lewis Hamilton nie uzyskali czasu pomiarowego okrążenia.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 13,3°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 89,8%
Mokro

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB161:48,485--6
2.16Charles LeclercFerrari SF10001:49,4300,9450,9459
3.23Alexander AlbonRed Bull RB161:50,0591,5740,6295
4.31Esteban OconRenault R.S.201:53,8975,4123,8389
5.4Lando NorrisMcLaren MCL351:53,9955,5100,0987
6.5Sebastian VettelFerrari SF10001:54,4906,0050,49514
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:55,5777,0921,0876
8.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:55,6667,1810,0894
9.20Kevin MagnussenHaas VF-201:55,8787,3930,2124
10.18Lance StrollRacing Point RP201:56,8248,3390,9465
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:58,4759,9901,6516
12.55Carlos SainzMcLaren MCL351:59,54811,0631,0737
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C392:02,32513,8402,77710
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT012:02,47313,9880,1487
15.8Romain GrosjeanHaas VF-202:04,74816,2632,2755
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C392:06,35117,8661,60313
17.26Daniił KwiatAlphaTauri AT012:09,36820,8833,0178
18.63George RussellWilliams FW43---1
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43---1
20.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance---3
107% najlepszego czasu: 1:56,079

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.11.2020  GP Turcji: wyniki wyścigu
15.11.2020  Hamilton wygrywa GP Turcji i zostaje mistrzem świata po raz siódmy
15.11.2020  GP Turcji: najszybsze okrążenia w wyścigu
14.11.2020  Stroll sensacyjnym zdobywcą pole position przed Grand Prix Turcji
14.11.2020  GP Turcji: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Istanbul Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca