F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2021

Mazepin ukarany cofnięciem na starcie wyścigu o GP Hiszpanii

Caldwell wygrywa szalony drugi sprint F3 w Barcelonie

Ricciardo sfrustrowany utratą szans na lepszy wynik w kwalifkacjach

Verstappen zadowolony z minimalnej straty do Mercedesa

Hamilton: Trudno mi nawet wyrazić, jakie to szalone i niesamowite

Tsunoda skonsternowany problemami z kwalifikacji

GP Hiszpanii: Hamilton z setnym pole position

GP Hiszpanii: wyniki kwalifikacji

GP Hiszpanii: Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Smoljar zwycięzcą pierwszego wyścigu Formuły 3

Horner: Jest zbyt wcześnie, aby mówić o mistrzostwach

FIA zakazała korzystania ze starej sekcji toru w Barcelonie

Bottas nie spodziewa się wczesnych poleceń zespołowych

Steiner: Charakterystyka bolidu Haasa nie odpowiada Mazepinowi

Organizacja GP Turcji stoi pod znakiem zapytania

07.05.2021

Perez liczy na przedłużenie umowy z Red Bullem

Kolles: Rządy Strolla 'zdemoralizowały' zespół Astona Martina

Wolff: Red Bull kontaktował się z setką naszych pracowników

Bottas: Tym razem specyfikacja aero powinna być taka sama

Ricciardo: Wciąż nie czuję stuprocentowej pewności za kierownicą

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Tunele aerodynamiczne zakazane od sezonu 2030?

Zdaniem Toto Wolffa istnieje wstępne porozumienie w sprawie takiego rozwiązania.
Maciej Wróbel, 14 listopada 2020, wyświetlenia: 786<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły i władze Formuły 1 rozważają zakaz używania tuneli aerodynamicznych począwszy od sezonu 2030.

Szefowie F1 nadal szukają rozwiązań mających na celu ograniczenie kosztów. Jednym z nich ma być zakaz korzystania z tuneli aerodynamicznych. Kwestia ta była poddana dyskusji podczas spotkania szefów zespołów z władzami F1 po Grand Prix Portugalii.

Zwolennikiem wprowadzenia takiego przepisu jest szef Haasa, Gunther Steiner. „Myślę, że wszystko jest możliwe dzięki rozwojowi technologii, zatem uważam, że może być to właściwy krok” – powiedział Włoch. „Myślę jednak, że jest zbyt wcześnie, by wyciągać wnioski, ale jeśli będzie to coś, co będzie trzeba zrobić, to ja to poprę”.

Szef Mercedesa, Toto Wolff potwierdził, że istnieje „szeroko pojęte porozumienie” w sprawie delegalizacji tuneli aerodynamicznych podkreślając jednocześnie, że rozwiązanie to nadal wymaga dogłębnej analizy. „Nie możemy zapominać o tym, że te samochody są najszybsze na świecie, mają największą siłę docisku i nie chcemy eksperymentować na żywo z kierowcami, opierając się wyłącznie na danych z CFD” – powiedział Austriak.

„Myślę jednak, że wyznaczenie celu, jakim jest zakaz tuneli aerodynamicznych od roku 2030 jest ścieżką, która pasuje wszystkim i pomoże nam uczynić sport jeszcze bardziej zrównoważonym pod kątem finansowym”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2021  Horner gotów poprzeć odważniejsze zmiany w formacie Grand Prix
02.05.2021  Horner wzywa do konsekwentności w egzekwowaniu limitów toru
28.04.2021  Marko: F1 będzie gotowa porzucić sobotnie wyścigi
26.04.2021  Komisja F1 zatwierdziła projekt wyścigów kwalifikacyjnych
26.04.2021  Komisja F1 zagłosuje w poniedziałek nad sobotnimi wyścigami
Tagi:
Przepisy
Steiner G.
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca