F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Stroll sensacyjnym zdobywcą pole position przed Grand Prix Turcji

Ostatnim zawodnikiem z Kanady na pierwszym polu był Villeneuve w Jerez w 1997 roku.
Jakub Ziółkowski, 14 listopada 2020, wyświetlenia: 1986<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Q1

Deszcz, który pokrzyżował plany kierowców w ostatniej sesji treningowej, co prawda utracił na intensywności przed rozpoczęciem kwalifikacji, jednak jego ciągła obecność przyniosła spory ból głowy inżynierom. Mniej więcej jedna połowa stawki zdecydowała się na skorzystanie z opon przejściowych, natomiast druga — z niebieskich, deszczowych Pirelli.

Kierowcy od razu zabrali się do roboty. Już na okrążeniu wyjazdowym w poślizg wpadł Max Verstappen. Holender, korzystający z przejściowej mieszanki narzekał na brak przyczepności. Inżynier Carlosa Sainza poinformował swojego kierowcę, że lepszym wyborem na początek kwalifikacji były właśnie zielone opony. Na torze szybko pojawili się wszyscy kierowcy, którzy mieli bardzo duże problemy z utrzymaniem swoich samochodów na torze. Co więcej, prognoza pogody zapowiadała zwiększenie opadów.

Na pierwszych dwóch miejscach na początku sesji znaleźli się Ocon i Bottas. Fin chwilowo znalazł się na pierwszym miejscu, jednak jego najszybszy czas został usunięty ze względu na naruszenie limitów toru. Po upływie dziesięciu minut wszyscy kierowcy, korzystający z opon przejściowych zdecydowali się na zmianę. W tym samym czasie piruet w ostatnim zakręcie zaliczył Daniił Kwiat. Jego zespołowy kolega, Pierre Gasly, również zaliczył obrót w siódmym zakręcie.

Na siedem minut przed zakończeniem pierwszej części czasówki, sesja została zatrzymana. W trakcie przerwy realizator raczył widzów podsumowaniem przygód kierowców. Największe przygody mieli Latifi, Verstappen, Sainz, Leclerc, Vettel, Kwiat i Gasly. O 13:50 sędziowie ogłosili, że sesja zostanie wznowiona w ciągu następnych pięciu minut.

O 13:55 kierowcy zaczęli ponownie wyjeżdżać na tor. Zaledwie kilka sekund po wznowieniu sesji, tuż za wyjazdem z alei serwisowej duży poślizg zaliczył Kimi Raikkonen. Błyskawicznie na torze znalazły się wszystkie samochody. Wszyscy kierowcy zdecydowali się również na wybór opon na mokry tor.

Złe warunki atmosferyczne musiały w końcu doprowadzić do większych problemów kierowców. Zaledwie kilka minut po rozpoczęciu sesji, Charles Leclerc wypadł z pierwszego zakrętu, jednak udało mu się wyjechać ze żwirowej pułapki. Tego szczęścia nie miał jednak Romain Grosjean, który po obrocie w pierwszym zakręcie zakończył swoją sesję. Sesja została ponownie zatrzymana, aby zezwolić porządkowym na usunięcie bolidu Francuza.

Kwalifikacje zostały ponownie wznowione o 14:03. Do zakończenia sesji zostało trzy i pół minuty, w związku z czym na tor natychmiast wyjechali wszyscy kierowcy. Ponownie, jedynym słusznym wyborem były opony na mokry tor. Kierowcy mieli czas na pokonanie zaledwie jednego mierzonego czasu. Największy stres panował w garażach Red Bulla oraz Ferrari. Max Verstappen, który w momencie zakończenia sesji był na piętnastym miejscu, jednak Holender pojechał fantastyczne okrążenie i uzyskał pierwszy czas. Na drugie miejsce szybko wskoczył Albon. Leclerc chwilowo znajdował się na szesnastym miejscu, ale udało mu się przejechać szybkie okrążenie i wskoczyć na piąte miejsce.

Nerwy zapanowały w garażu Mercedesa. Hamilton zakończył pierwszą część kwalifikacji na czternastym miejscu. Wielu kierowców nie było w stanie poprawić swoich czasów ze względu na żółte flagi. W pierwszym zakręcie piruet zaliczył Kwiat, natomiast w zakręcie numer osiem swój bolid w żwirze zakopał Latifi.

W pierwszej części czasówki z sesją pożegnali się: Magnussen, Kwiat, Russel, Grosjean oraz Latifi. Sędziowie od razu ogłosili, że dokładniej przyjrzą się okrążeniom ustanowionym podczas żółtych flag, wywieszonych pod koniec sesji.

Q2

Druga część sesji rozpoczęła się przy podwójnych żółtych flagach, podczas gdy porządkowi starali uporać się z bolidem Latifiego. Kierowcy McLarena jako pierwsi zdecydowali się na użycie przejściowej mieszanki opon. Pierwsze minuty sesji pokazały, że warunki na torze ulegały znacznej poprawie. Początkowo na czele tabeli znajdowali się kierowcy Red Bulla, najpierw Verstappen, potem Albon. Następnie na pierwsze miejsce wskoczył Lance Stroll. Problemy z ustanowieniem dobrych czasów mieli kierowcy Mercedesa.

Najlepsze tempo zdecydowanie pokazywali kierowcy Red Bulla oraz Racing Point, a także, ku zaskoczeniu kibiców, Kimi Raikkonen. Czasy okrążeń poprawiały się z minuty na minutę. Tymczasem obaj kierowcy McLarena wrócili do swoich garaży — ryzyko z oponami przejściowymi nie opłaciło się. Na cztery minuty przed końcem sesji znajdowali się oni w strefie spadkowej, wraz z Gaslym oraz kierowcami Ferrari.

Najszybszy na torze był zdecydowanie Verstappen. Swoje tempo poprawili kierowcy Mercedesa, który na minutę przed zakończeniem sesji znajdowali się w czołowej trójce. Chwilę później Hamilton spadł na czwarte miejsce za sprawą kolejnego świetnego okrążenia Kimiego Raikkonena. Po chwili drugi czas ustanowił Albon, jednak był on prawie dwie sekundy wolniejszy niż jego zespołowy kolega.

Ostatnie okrążenia przyniosły wiele roszad w klasyfikacji końcowej. Za kierowcami Red Bulla znaleźli się Hamilton oraz Stroll. Prawdziwą sensacją było tempo obu kierowców Alfy Romeo. Antonio Giovinazzi zakończył sesję na piątym miejscu, a Kimi Raikkonen — na ósmym. Szósty był Ocon, za nim znalazł się Bottas. Czołową dziesiątkę uzupełnili Perez i Ricciardo. W Q2 z sesją pożegnali się: Norris, Vettel, Sainz, Leclerc oraz Gasly.

Q3

Na torze szybko pojawiła się cała dziesiątka, jednak jedynymi kierowcami korzystającymi z opon przejściowych byli Ocon i Perez. Pierwsze okrążenia potwierdziły, że największym faworytem do uzyskania pole position był Verstappen. Kierowca Red Bulla chwilowo miał przewagę czterech sekund nad drugim Bottasem.

W tym momencie na czoło stawki niespodziewanie wskoczył Sergio Perez. Mechanicy Racing Point w ostatniej chwili zmienili jego opony przed wyjazdem na tor. Ryzyko opłaciło się — Perez ustanowił najszybszy czas sesji.

Chwilę później, ku zaskoczeniu wszystkich, Verstappen nie dokończył swojego najszybszego okrążenia i wrócił do garażu. Holender nie zdecydował się jednak na założenie przejściówek. Wkrótce Perez poprawił swój czas, a tuż za nim znalazł się Lance Stroll, jednak szybko został zepchnięty przez Verstappena. Holender rozpoczął swoje ostatnie okrążenie na kilka sekund przed zakończeniem sesji.

Sytuacja zmieniała się jednak jak w kalejdoskopie. Lance Stroll poprawił czas Pereza i wskoczył na pole position. Wzrok wszystkich kibiców przyciągnął Verstappen. Tylko on miał szansę na poprawę czasu Kanadyjczyka. Kierowcę Red Bulla było stać jedynie na drugi czas. Tym samym Lance Stroll został sensacyjnym zdobywcą pole position przed Grand Prix Turcji. Za Kanadyjczykiem znaleźli się Verstappen oraz Perez, a drugą linię uzupełnił Albon. Za kierowcą Red Bulla znaleźli się: Ricciardo, Hamilton, Ocon, Raikkonen, Bottas oraz Giovinazzi.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 12,9 °C
Temperatura powietrza: 12,2 °C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 90%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Istanbul Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca