F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.08.2021

Capito: Hulkenberg jest na liście kandydatów do Williamsa

Marko: Mercedes znalazł więcej mocy

Villeneuve: Stroll mógłby dołączyć do Hamiltona w Mercedesie

Pourchaire weźmie udział w teście Alfy Romeo na Hungaroringu

Brawn chwali walkę Alonso z Hamiltonem

03.08.2021

Ticktum nie jest już kierowcą rozwojowym Williamsa

Silnik z bolidu Leclerca został nieodwracalnie uszkodzony

01.08.2021

Aston Martin zamierza złożyć odwołanie od dyskwalifikacji Vettela

Vettel wykluczony z wyników Grand Prix Węgier

Vettel zagrożony dyskwalifikacją z GP Węgier

Red Bull obawia się utraty kolejnego silnika

Ocon z reprymendą za przegapienie zjazdu do boksów

Vettel ukarany reprymendą po wyścigu o GP Węgier

Verstappen: Straciłem prowadzenie w tabeli przez dziwaczne momenty

Hamilton spotkał się z lekarzem po wyścigu o GP Węgier

Bottas: Biorę całą winę na siebie

Vettel: Czuję lekki niedosyt, ale Esteban zasłużył na zwycięstwo

Ocon: Wróciliśmy tam, gdzie jest nasze miejsce

Norris: Oczekiwałbym więcej po kierowcach z czołówki

Stroll z karą cofnięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu na Spa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

AMuS: Ferrari i Renault akceptują zamrożenie silników od 2022 roku

Tym samym szanse Red Bulla na utrzymanie technologii Hondy drastycznie wzrosły.
Mateusz Szymkiewicz, 20 listopada 2020, wyświetlenia: 2759<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że pomysł zamrożenia rozwoju hybrydowych silników V6 na początku 2022 roku znalazł akceptację Ferrari oraz Renault.

W ostatnich tygodniach pomysł całkowitego zakazu rozwoju obecnych jednostek forsuje Red Bull, którego dwie ekipy stracą fabryczne wsparcie Hondy. Austriacki koncern chce jednak pozostać przy układach napędowych producenta, finansując ich produkcję, bez konieczności inwestowania w dalsze modyfikacje.

Podczas spotkania po Grand Prix Portugalii propozycja Red Bulla znalazła akceptację jedynie Mercedesa. Pozostali producenci deklarujący zaangażowanie w Formułę 1 po 2021 roku – Ferrari oraz Renault, mieli kategorycznie sprzeciwić się pomysłowi zakończenia rozwoju hybrydowego silnika V6.

Według informacji Auto Motor und Sport, szczegóły propozycji zamrożenia układu uległy ważnej zmianie. Ostateczną wersją jednostki miałaby pozostać ta z początku 2022 roku, a nie jak wcześniej naciskano, z końca sezonu 2021. Tym samym producenci utrzymaliby szansę na wprowadzenie kolejnych modyfikacji, a także na dostosowanie motoru do paliw alternatywnych.

„Dyskusje trwają i zmierzamy w dobrym kierunku” – powiedział Helmut Marko, konsultant Red Bull Racing.

Wiele wskazuje na to, że zostanie również przyspieszony debiut nowej formuły silnikowej. Przed Grand Prix Turcji właściciel F1 potwierdził, że w przyszłości sport pozostanie przy technologii hybrydowej. Według Auto Motor und Sport, 60 procent mocy kolejnej generacji jednostek ma pochodzić z systemów odzyskiwania energii.

Nowy silnik byłby całkowicie zasilany paliwem neutralnym, natomiast większa zależność od systemów odzyskiwania energii wpłynie na masę samochodów. Producenci będą zmuszeni do zainstalowania większych oraz cięższych baterii.

„Opowiadaliśmy się za prostszym silnikiem zasilanym paliwem alternatywnym już od 2023 roku, jednakże wydaje się, że brakuje poparcia większości” – dodał Marko.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2021  Wolff: Jeśli zespół nadal rozwija swój bolid, za rok skończy z deficytem
26.07.2021  Domenicali: Format z wyścigiem kwalifikacyjnym może zostać na stałe
21.07.2021  Alonso: Nowe bolidy będą bardzo podobne do pokazowego modelu
20.07.2021  Wejście w życie dyrektywy ws. pit stopów przesunięte na GP Belgii
19.07.2021  Wolff: Nie możemy powrócić do silników z ery Flinstonów
Tagi:
Przepisy
Ferrari
Renault
Red Bull
Honda
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca