F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.12.2020

Grosjean nie ma nic przeciwko licznym powtórkom ze swojego wypadku

Seidl przeciwny udziałowi Sainza w testach dla młodych kierowców

Grosjean: Wypadek zmienił moje podejście do IndyCar

Tsunoda wygrywa pierwszy wyścig F2 na krótkiej pętli Sakhir

Verstappen: Dla F1 ten weekend to widowisko rozrywkowe

Mazepin: Nie czuję się urażony komentarzami o fortunie ojca

Russell: Wydaje mi się, że Bottas ma nade mną przewagę

Ricciardo zaskoczony skalą postępów Renault

04.12.2020

GP Sakhiru: Russell ponownie najszybszy podczas drugiej sesji

Perez: Nie zależy mi na roli kierowcy rezerwowego w F1

Simone Resta dołącza do zespołu Haas

Ilott najprawdopodobniej z przerwą od startów w sezonie 2021

Deletraz rozczarowany decyzją Haasa o wystawieniu Fittipaldiego

GP Sakhiru: Russell na czele w pierwszym treningu

Aitken: Liczę na chaos w wyścigu oraz możliwość zdobycia punktów

Vettel: Szkoda, że Michael nie będzie świadkiem debiutu Micka

Sainz liczy na udział z Ferrari w testach na Yas Marina

Bottas: To ważny weekend dla mojego statusu i przyszłości w F1

03.12.2020

Russell: Dobry występ nie przybliży mnie do umowy z Mercedesem

Leclerc: Obawiałem się, że Grosjean zginął w wypadku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

AMuS: Ferrari i Renault akceptują zamrożenie silników od 2022 roku

Tym samym szanse Red Bulla na utrzymanie technologii Hondy drastycznie wzrosły.
Mateusz Szymkiewicz, 20 listopada 2020, wyświetlenia: 2609<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że pomysł zamrożenia rozwoju hybrydowych silników V6 na początku 2022 roku znalazł akceptację Ferrari oraz Renault.

W ostatnich tygodniach pomysł całkowitego zakazu rozwoju obecnych jednostek forsuje Red Bull, którego dwie ekipy stracą fabryczne wsparcie Hondy. Austriacki koncern chce jednak pozostać przy układach napędowych producenta, finansując ich produkcję, bez konieczności inwestowania w dalsze modyfikacje.

Podczas spotkania po Grand Prix Portugalii propozycja Red Bulla znalazła akceptację jedynie Mercedesa. Pozostali producenci deklarujący zaangażowanie w Formułę 1 po 2021 roku – Ferrari oraz Renault, mieli kategorycznie sprzeciwić się pomysłowi zakończenia rozwoju hybrydowego silnika V6.

Według informacji Auto Motor und Sport, szczegóły propozycji zamrożenia układu uległy ważnej zmianie. Ostateczną wersją jednostki miałaby pozostać ta z początku 2022 roku, a nie jak wcześniej naciskano, z końca sezonu 2021. Tym samym producenci utrzymaliby szansę na wprowadzenie kolejnych modyfikacji, a także na dostosowanie motoru do paliw alternatywnych.

„Dyskusje trwają i zmierzamy w dobrym kierunku” – powiedział Helmut Marko, konsultant Red Bull Racing.

Wiele wskazuje na to, że zostanie również przyspieszony debiut nowej formuły silnikowej. Przed Grand Prix Turcji właściciel F1 potwierdził, że w przyszłości sport pozostanie przy technologii hybrydowej. Według Auto Motor und Sport, 60 procent mocy kolejnej generacji jednostek ma pochodzić z systemów odzyskiwania energii.

Nowy silnik byłby całkowicie zasilany paliwem neutralnym, natomiast większa zależność od systemów odzyskiwania energii wpłynie na masę samochodów. Producenci będą zmuszeni do zainstalowania większych oraz cięższych baterii.

„Opowiadaliśmy się za prostszym silnikiem zasilanym paliwem alternatywnym już od 2023 roku, jednakże wydaje się, że brakuje poparcia większości” – dodał Marko.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.11.2020  Wolff: Nie możemy drugi raz popełnić tego samego błędu
29.11.2020  Renault nie poprze zamrożenia rozwoju silników od startu sezonu 2022
28.11.2020  Horner: Zamrożenie silników leży w interesie całej F1
14.11.2020  Tunele aerodynamiczne zakazane od sezonu 2030?
12.11.2020  F1 zamierza pozostać przy technologii hybrydowej po sezonie 2025
Tagi:
Przepisy
Ferrari
Renault
Red Bull
Honda
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca