F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.12.2020

GP Sakhiru: Russel ponownie najszybszy podczas drugiej sesji w piątek

Perez: Nie zależy mi na roli kierowcy rezerwowego w F1

Simone Resta przechodzi do zespołu Haas

Ilott najprawdopodobniej z przerwą od startów w sezonie 2021

Deletraz rozczarowany decyzją Haasa o wystawieniu Fittipaldiego

GP Sakhiru: Russell na czele w pierwszym treningu

Aitken: Liczę na chaos w wyścigu oraz możliwość zdobycia punktów

Vettel: Szkoda, że Michael nie będzie świadkiem debiutu Micka

Sainz liczy na udział z Ferrari w testach na Yas Marina

Bottas: To ważny weekend dla mojego statusu i przyszłości w F1

03.12.2020

Russell: Dobry występ nie przybliży mnie do umowy z Mercedesem

Leclerc: Obawiałem się, że Grosjean zginął w wypadku

Magnussen dołączy do stawki IMSA od sezonu 2021

Renault potwierdza udział Alonso i Zhou w testach po GP Abu Zabi

R. Schumacher: Steiner będzie lepszym szefem dla Micka niż Vasseur

Steiner: Ferrari zadecydowało o umieszczeniu Schumachera w Haasie

LGdS: Aston Martin jest zainteresowany Adrianem Newey'em

Alonso otrzymał zgodę na udział w testach młodych kierowców

Verstappen uzyskał negatywny wynik testu na koronawirusa

02.12.2020

Steiner broni decyzji o zatrudnieniu Nikity Mazepina

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Nowe wyścigi coraz bardziej obciążają naszych pracowników

Szefowie zespołów przyznają jednak, że F1 musi generować coraz wyższe przychody.
Nataniel Piórkowski, 22 listopada 2020, wyświetlenia: 640<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff ostrzega przed nadmiernym obciążaniem załóg zespołów w związku z planami organizacji sezonu składającego się z 23 wyścigów.

W 2018 roku po raz pierwszy w historii Formuły 1 zdecydowano się na rozegranie trzech wyścigów tydzień po tygodniu. Taka konfiguracja kalendarza spotkała się z olbrzymią krytyką zespołów.

Podczas gdy w sezonie 2019 uniknięto już tak dużych obciążeń dla załóg, nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią zmusiły Formułę 1 do przywrócenia kontrowersyjnego formatu w 2020 roku. Niektórzy szefowie zespołów uznają jednak, że w przyszłości FOM nie powinno już korzystać z takiej praktyki.

Pomimo tego w kalendarzu na 2021 rok przewidziano jednak dwie serie trzech wyścigów z rzędu, rozciągnięte w okresie zaledwie siedmiu tygodni: Spa, Zandvoort i Monzę oraz Soczi, Singapur i Suzukę.

Toto Wolff tłumaczy: „Zespoły są beneficjentami rosnących przychodów i dochodów. Pod tym względem wszyscy musimy wspierać dążenia ukierunkowane na wzrost i rozwój biznesu”.

„Z drugiej strony organizowanie trzech wyścigów z rzędu odbije się na ludziach. Z tego co pamiętam czeka nas azjatyckie tourne, które będzie oznaczało konieczność spędzenia ponad trzech tygodni z dala od domu. Z całą pewnością nie jest to nic wspaniałego”.

Mercedes już teraz poszukuje różnych możliwości rotacji personelu, aby jak najlepiej wyważyć obciążenie pracą.

„Nie można zapominać, że najcięższą pracę wykonują osoby, które składają i demontują garaże oraz mechanicy, którzy jeśli coś pójdzie nie tak muszą zarwać noc”.

„Trzeba zastanowić się, jak długo może funkcjonować taki model. Być może konieczne będzie wdrożenie innego systemu, gdzie zespół powinien mieć drugą załogę, która mogłaby przejąć te najcięższe obowiązki? Analizujemy obecnie tę kwestię”.

Liberty Media otwarcie przyznaje, że docelowo kalendarz Formuły 1 może liczyć nawet 24 wyścigi. Szef teamu Haasa – Guenther Steiner podziela obawy Wolffa.

„Owszem, to wszystko odbije się na ludziach, ale uważam, że szczególnie w obecnych czasach musimy zwiększyć liczbę wyścigów, aby generować większe przychody. FOM musi się jednak temu głębiej przyjrzeć. Czy robimy to na dłuższą metę? Czy tak wiele wyścigów to zrównoważony model? Czy nasi fani i widzowie nie będą mieli poczucia przesycenia?”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.11.2020  Steiner: W sezonie 2021 powinno odbyć się kilka dwudniowych GP
20.11.2020  Carey: Formuła 1 celuje w kalendarz z 24. wyścigami
20.11.2020  Imola potwierdza starania o organizację czwartej rundy sezonu 2021
14.11.2020  Tilke projektuje ekscytujący tor w Dżeddzie
12.11.2020  Interlagos potwierdza umowę na organizację wyścigu F1 do 2025 roku
Tagi:
Kalendarz GP
Liberty Media
F1 ogólnie
Wolff T.
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca