F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Nowe wyścigi coraz bardziej obciążają naszych pracowników

Szefowie zespołów przyznają jednak, że F1 musi generować coraz wyższe przychody.
Nataniel Piórkowski, 22 listopada 2020, wyświetlenia: 731<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff ostrzega przed nadmiernym obciążaniem załóg zespołów w związku z planami organizacji sezonu składającego się z 23 wyścigów.

W 2018 roku po raz pierwszy w historii Formuły 1 zdecydowano się na rozegranie trzech wyścigów tydzień po tygodniu. Taka konfiguracja kalendarza spotkała się z olbrzymią krytyką zespołów.

Podczas gdy w sezonie 2019 uniknięto już tak dużych obciążeń dla załóg, nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią zmusiły Formułę 1 do przywrócenia kontrowersyjnego formatu w 2020 roku. Niektórzy szefowie zespołów uznają jednak, że w przyszłości FOM nie powinno już korzystać z takiej praktyki.

Pomimo tego w kalendarzu na 2021 rok przewidziano jednak dwie serie trzech wyścigów z rzędu, rozciągnięte w okresie zaledwie siedmiu tygodni: Spa, Zandvoort i Monzę oraz Soczi, Singapur i Suzukę.

Toto Wolff tłumaczy: „Zespoły są beneficjentami rosnących przychodów i dochodów. Pod tym względem wszyscy musimy wspierać dążenia ukierunkowane na wzrost i rozwój biznesu”.

„Z drugiej strony organizowanie trzech wyścigów z rzędu odbije się na ludziach. Z tego co pamiętam czeka nas azjatyckie tourne, które będzie oznaczało konieczność spędzenia ponad trzech tygodni z dala od domu. Z całą pewnością nie jest to nic wspaniałego”.

Mercedes już teraz poszukuje różnych możliwości rotacji personelu, aby jak najlepiej wyważyć obciążenie pracą.

„Nie można zapominać, że najcięższą pracę wykonują osoby, które składają i demontują garaże oraz mechanicy, którzy jeśli coś pójdzie nie tak muszą zarwać noc”.

„Trzeba zastanowić się, jak długo może funkcjonować taki model. Być może konieczne będzie wdrożenie innego systemu, gdzie zespół powinien mieć drugą załogę, która mogłaby przejąć te najcięższe obowiązki? Analizujemy obecnie tę kwestię”.

Liberty Media otwarcie przyznaje, że docelowo kalendarz Formuły 1 może liczyć nawet 24 wyścigi. Szef teamu Haasa – Guenther Steiner podziela obawy Wolffa.

„Owszem, to wszystko odbije się na ludziach, ale uważam, że szczególnie w obecnych czasach musimy zwiększyć liczbę wyścigów, aby generować większe przychody. FOM musi się jednak temu głębiej przyjrzeć. Czy robimy to na dłuższą metę? Czy tak wiele wyścigów to zrównoważony model? Czy nasi fani i widzowie nie będą mieli poczucia przesycenia?”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
05.03.2024  Saudyjczycy zaprezentowali projekt toru w Qiddiyi
04.03.2024  Bin Sulayem rozmawiał z Erdoganem o reaktywacji GP Turcji
04.03.2024  Domenicali sugeruje rotację niektórych europejskich wyścigów
Tagi:
Kalendarz GP
Liberty Media
F1 ogólnie
Wolff T.
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca