F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault nie poprze zamrożenia rozwoju silników od startu sezonu 2022

Producent nie widzi powodu, aby iść na ustępstwa Red Bullowi i Hondzie.
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2020, wyświetlenia: 758<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault podkreśla, iż jest już zbyt późno, aby mogło poprzeć postulat zamrożenia rozwoju jednostek napędowych od początku sezonu 2022.

Francuski producent naciskał wcześniej na realizację takiego scenariusza, jednak jego wysiłki nie znalazły zrozumienia w środowisku decydentów Formuły 1.

Chociaż teraz Renault nie jest całkowicie przeciwne zamrożeniu prac rozwojowych, to ze względu na przygotowania nowej generacji swojego silnika nie zgadza się na wprowadzenie zakazu od samego startu sezonu 2022.

Dyrektor wykonawczy Renault – Marcin Budkowski, powiedział: „Nie jesteśmy przeciw, ale tylko wtedy, gdy będzie temu towarzyszył odpowiedni kalendarz”.

„Regulacje w obecnym kształcie – o ile nagle nie zostaną zmienione – znacząco ograniczą rozwój od 2023 roku. Niemal zamrożą, ponieważ nie będziemy już mogli rozwijać silnika spalinowego oraz układu odzyskiwania energii. Dodatkowo na 2026 rok planowane jest wejście w życie nowych przepisów”.

„Wiele mówi się o tym, iż mogłoby do tego dojść o rok wcześniej. Może mieć to sens dla Formuły 1, jeśli opracujemy odpowiednie przepisy, które potencjalnie zagwarantują nam lepsze rozwiązania od tych, które mamy obecnie. Wtedy owszem, musimy zamrozić rozwój na pewnym etapie 2022 roku”.

„Czy będzie to koniec sezonu, czy środek – to wszystko zostanie jeszcze przedyskutowane. Pod tym względem pełna jasność. Zawsze broniliśmy takiego stanowiska”.

„Wiecie jednak, że nie możemy na przykład zamrozić prac rozwojowych od 2021 roku. Jest na to zbyt późno. Program udoskonalania jednostki napędowej ma swój określony cykl”.

Budkowski dodał, że Renault nie widzi powodu, aby zmieniać swój własny harmonogram prac, dostosowując się do potrzeb Red Bulla i Hondy. Tym bardziej, że wcześniej obie te firmy sprzeciwiały się zamrożeniu rozwoju silników.

„Naciskaliśmy, aby zamrozić rozwój wcześniej. Sport był temu przeciwny. Teraz poświęciliśmy czas i wysiłki na pracę nad nową specyfikacją naszego silnika. Wiem, że trzeba znaleźć kompromis, ale musi on być rozsądny. Takie jest nasze zdanie i szczerze mówiąc jesteśmy pod tym względem bardzo konsekwentni”.

„Jesteśmy gotowi na kompromisy, ale nie możemy iść na nie dlatego, że nagle Honda zorientowała się, że projekt w Formule 1 jest zbyt drogi, podczas gdy jeszcze niedawno byli innego zdania. Trzeba też mieć na uwadze dobro sportu. Określmy najlepszą formułę silnikową i najlepszy moment na jej wprowadzenie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Budkowski M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca