F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.01.2021

Sainz: Leclerc zacznie sezon z niewielką przewagą nade mną

Marko: Spodziewam się decyzji o zamrożeniu rozwoju jednostek

Perez: Po pięciu wyścigach będę wiedział jak szybki jest Verstappen

Magnussen: Dysponowałem ofertą startów w F1 na sezon 2021

Marko: Ferrari znacząco poprawiło swoją jednostkę

Wolff: Musimy porozumieć się z Hamiltonem przed GP Bahrajnu

23.01.2021

Ferrari potwierdza udział siedmiu kierowców w prywatnych testach

22.01.2021

Ocon: Alonso będzie dla mnie wspaniałym rywalem

Jenson Button dołączył do Williamsa jako starszy doradca

Grosjean: Moja kariera kierowcy F1 dobiegła końca

Ferrari zorganizuje pięciodniowe testy na torze Fiorano

Ocon zasmucony odejściem Abiteboula

Horner: Russell udowodnił, że Verstappen jest lepszy od Hamiltona

AlphaTauri planuje organizację prywatnych sesji testowych na Imoli

21.01.2021

Domenicali niepewny startów Hamiltona w sezonie 2021

20.01.2021

Sauber bliski umowy na dostawy silników Ferrari do 2025 roku

Sirotkin: Spodziewam się wyrównanego pojedynku Alonso z Oconem

Giovinazzi: Nie przyjąłem zbyt dobrze wiadomości o Sainzu w Ferrari

Orlen potwierdza organizację prezentacji bolidu Alfy w Polsce

Hockenheim gotowe dołączyć do tegorocznego kalendarza F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: System wyrównywania osiągów silników upokorzyłby Ferrari

Mercedes nie zamierza popierać propozycji. "Szczerze mówiąc byłaby to lekka zniewaga".
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2020, wyświetlenia: 1507<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes nie zamierza popierać propozycji Ferrari zakładającej wprowadzenie systemu konwergencji osiągów w okresie zamrożenia rozwoju jednostek napędowych.

Wstrzymanie udoskonaleń silników ma kluczowe znaczenie dla przyszłości teamów Red Bulla, które po sezonie 2021 stracą fabryczne wsparcie Hondy.

Austriacki koncern chciałby jednak przejąć projekt japońskich inżynierów i korzystać z niego do czasu pojawienia się w sporcie nowej formuły silnikowej, bez ponoszenia kosztów realizowania własnego programu rozwojowego.

Władze Scuderii zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie za sobą zamrożenie rozwoju silników. W przypadku, gdyby projekt przygotowywany z myślą o sezonie 2021 czy 2022 nie okazał się sukcesem, zespół byłby skazany na dalszą tułaczkę w środku stawki. Stąd zaproponowany przez Mattię Binotto system konwergencji.

Według ogólnych założeń pomysłu FIA mogłaby zezwalać na przykład na dostosowywanie limitów przepływu paliwa w celu wyrównania osiągów pomiędzy silnikami poszczególnych producentów.

„Myślę, że byłby to początek końca Formuły 1” – powiedział Wolff. „Osiągi jednostki napędowej nie są mierzone wyłącznie maksymalną mocą – wpływają na nie także właściwości jezdne, masa, chłodzenie... Wprowadzenie prostej formuły, która wszystkim odpowiada, jest najzwyczajniej w świecie niemożliwe. Mercedes nie poprze takiego rozwiązania”.

Obecna słaba forma Ferrari ma związek z dochodzeniem przeprowadzonym ostatniej zimy przez FIA. Dyrektywy techniczne oraz warunki poufnej ugody z organem zarządzającym negatywnie wpłynęły na możliwości jednostki napędowej produkowanej w Maranello.

Wolff uważa, że wprowadzenie systemu, który pomógłby Ferrari utrzymać kontakt z rywalami w okresie zamrożenia rozwoju silników byłoby upokarzające dla włoskiego producenta.

„Niektórzy z naszych kolegów zaproponowali system konwergencji, co szczerze powiedziawszy jest lekką zniewagą. Spoglądając na trzy ostatnie lata i rozwój osiągów jednostek napędowych, Ferrari dysponowało najmocniejszym silnikiem w sezonie 2018 i zdecydowanie najmocniejszym w 2019”.

„My cały czas stopniowo rozwijaliśmy nasz silnik i nadal naciskamy na limity. W 2020 roku wprowadziliśmy nową jednostkę, licząc, że uda nam się odrobić straty”.

„Z tej perspektywy nie mogę wręcz pojąć, że jakikolwiek producent, który naprawdę wierzy w swoje zdolności rozwinięcia jednostki napędowej i podwozia, chciałby wprowadzenia jakiegoś mechanizmu, jaki zrównoważyłby osiągi jednostek napędowych. Nie wierzę, że ktokolwiek przystałby na tego typu publiczne upokorzenie”.

„Formuła 1 musi trzymać się z daleka od takich pomysłów. W przeciwnym wypadku skończymy jak wyścigi GT, w których projektuje się jednostki napędowe wyłącznie w celu późniejszego manipulowania całym systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.01.2021  Wolff: Musimy porozumieć się z Hamiltonem przed GP Bahrajnu
19.01.2021  Frederik Vesti dołączył do juniorskiego programu Mercedesa
18.01.2021  Ecclestone: Saga z kontraktem Hamiltona jest elementem show
18.01.2021  Russell: Utrata miejsca w Mercedesie przed GP Abu Zabi była dziwna
15.01.2021  Autosprint: Mercedes zaproponował Hamiltonowi roczną umowę
Tagi:
Mercedes
Ferrari
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca