F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: System wyrównywania osiągów silników upokorzyłby Ferrari

Mercedes nie zamierza popierać propozycji. "Szczerze mówiąc byłaby to lekka zniewaga".
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2020, wyświetlenia: 1595<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes nie zamierza popierać propozycji Ferrari zakładającej wprowadzenie systemu konwergencji osiągów w okresie zamrożenia rozwoju jednostek napędowych.

Wstrzymanie udoskonaleń silników ma kluczowe znaczenie dla przyszłości teamów Red Bulla, które po sezonie 2021 stracą fabryczne wsparcie Hondy.

Austriacki koncern chciałby jednak przejąć projekt japońskich inżynierów i korzystać z niego do czasu pojawienia się w sporcie nowej formuły silnikowej, bez ponoszenia kosztów realizowania własnego programu rozwojowego.

Władze Scuderii zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie za sobą zamrożenie rozwoju silników. W przypadku, gdyby projekt przygotowywany z myślą o sezonie 2021 czy 2022 nie okazał się sukcesem, zespół byłby skazany na dalszą tułaczkę w środku stawki. Stąd zaproponowany przez Mattię Binotto system konwergencji.

Według ogólnych założeń pomysłu FIA mogłaby zezwalać na przykład na dostosowywanie limitów przepływu paliwa w celu wyrównania osiągów pomiędzy silnikami poszczególnych producentów.

„Myślę, że byłby to początek końca Formuły 1” – powiedział Wolff. „Osiągi jednostki napędowej nie są mierzone wyłącznie maksymalną mocą – wpływają na nie także właściwości jezdne, masa, chłodzenie... Wprowadzenie prostej formuły, która wszystkim odpowiada, jest najzwyczajniej w świecie niemożliwe. Mercedes nie poprze takiego rozwiązania”.

Obecna słaba forma Ferrari ma związek z dochodzeniem przeprowadzonym ostatniej zimy przez FIA. Dyrektywy techniczne oraz warunki poufnej ugody z organem zarządzającym negatywnie wpłynęły na możliwości jednostki napędowej produkowanej w Maranello.

Wolff uważa, że wprowadzenie systemu, który pomógłby Ferrari utrzymać kontakt z rywalami w okresie zamrożenia rozwoju silników byłoby upokarzające dla włoskiego producenta.

„Niektórzy z naszych kolegów zaproponowali system konwergencji, co szczerze powiedziawszy jest lekką zniewagą. Spoglądając na trzy ostatnie lata i rozwój osiągów jednostek napędowych, Ferrari dysponowało najmocniejszym silnikiem w sezonie 2018 i zdecydowanie najmocniejszym w 2019”.

„My cały czas stopniowo rozwijaliśmy nasz silnik i nadal naciskamy na limity. W 2020 roku wprowadziliśmy nową jednostkę, licząc, że uda nam się odrobić straty”.

„Z tej perspektywy nie mogę wręcz pojąć, że jakikolwiek producent, który naprawdę wierzy w swoje zdolności rozwinięcia jednostki napędowej i podwozia, chciałby wprowadzenia jakiegoś mechanizmu, jaki zrównoważyłby osiągi jednostek napędowych. Nie wierzę, że ktokolwiek przystałby na tego typu publiczne upokorzenie”.

„Formuła 1 musi trzymać się z daleka od takich pomysłów. W przeciwnym wypadku skończymy jak wyścigi GT, w których projektuje się jednostki napędowe wyłącznie w celu późniejszego manipulowania całym systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
Tagi:
Mercedes
Ferrari
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca