F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Bahrajnu: Zwycięstwo Hamiltona w cieniu wypadku Grosjeana

Formuła 1 ponownie przypomniała wszystkim jak bardzo jest niebezpieczna.
Łukasz Godula, 29 listopada 2020, wyświetlenia: 1684<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 niemal zawsze dostarcza wielkich emocji. Jednak takich jak dzisiaj nie życzył sobie nikt. Sam wyścig można określić mianem ciekawego, gdyż doszło do wielu zaciętych pojedynków, ale walkę na torze przyćmił straszny wypadek Grosjeana na pierwszym zakręcie. Na szczęście dla Francuza nic poważnego się nie stało i został odwieziony do szpitala na dalszą obserwację.

Świat wstrzymuje oddech – samochód w płomieniach
Lewis Hamilton świetnie ruszył z miejsca, Valtteri Bottas wręcz przeciwnie. Perez wskoczył na trzecie miejsce, tuż za Verstappena. Ale to wszystko nie miało kompletnie żadnego znaczenia. Na starcie dzisiejszego wyścigu doszło do wypadku, który powinni zobaczyć wszyscy mówiący, że Formuła 1 stała się zbyt bezpieczna. Romain Grosjean po wyjściu z pierwszych dwóch zakrętów najechał na samochód Daniiła Kwiata, stracił panowanie nad maszyną i z pełną prędkością uderzył w metalową barierę ochronną.

Bolid Francuza natychmiastowo stanął w płomieniach, gdyż uderzenie było tak ogromne, że rozerwało Haasa na połowę. W środku płomieni siedział Grosjean, dramatycznie próbując wydostać się z klatki przeżycia, która mogła chwilę później zamienić się w klatkę śmierci. W ewakuacji natychmiastowo pomagali medycy jadący tuż za stawką. Alan van der Merve z gaśnicą w ręku pomagał przeskoczyć Romainowi przez barierę. Wszystko to się udało, kierowca amerykańskiej ekipy oszołomiony mógł bezpiecznie usiąść przy samochodzie medycznym, a później został zabrany ambulansem do szpitala.

Porządkowi dogaszali wrak Haasa, a z centrum medycznego dotarły informacje o poparzeniach i złamanych żebrach poszkodowanego zawodnika. Tak strasznych powtórek incydentu Formuła 1 dawno nie oglądała.



Oczywiście incydent spowodował czerwona flagę, a porządkowi musieli naprawić uszkodzoną barierę. Zajęło to sporo czasu, ale nikt w pitlane go nie liczył, zawodnicy w skupieniu czekali na restart wyścigu.

Wznowienie wyścigu
Po ponad godzinie oczekiwania wyścig ruszył po raz drugi i zgodnie z obecnymi przepisami stało się to ze startu zatrzymanego. Hamilton ponownie ruszył bardzo pewnie, a za jego plecami rozegrała się ostra walka o drugą pozycję, którą utrzymał ostatecznie Verstappen przed Perezem. Awans zaliczyli również kierowcy McLarena. Jednak reszta stawki nie miała dość wątpliwej rozrywki. Stroll zmierzył się z Kwiatem i skończyło się to lądowaniem do góry nogami. Kanadyjczykowi nic się nie stało, ale na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Podczas neutralizacji po nowe opony musiał zjechać Bottas, ze względu na złapany kapeć.

Po kilku okrążeniach wznowiono rywalizację i w końcu mogliśmy oglądać kierowców w akcji. Sainz korzystał póki co z miękkich opon i wyprzedził najpierw Ricciardo, a później Leclerca. Monakijczyka wyprzedził również Gasly, gdyż Ferrari szybko straciło konkurencyjne tempo. W tak zwanym międzyczasie Kwiat otrzymał karę doliczenia 10 sekund za incydent ze Strollem.

Pierwsze postoje
Serię postojów rozpoczął Ricciardo na 17. okrążeniu. Na taki ruch musiał odpowiedzieć McLaren, i po nowe opony zjechał Norris, ale Sainz pomimo miększej mieszanki pozostał jeszcze na trasie. Hiszpan ostatecznie zjechał na 22. rundzie i wprawdzie wyjechał za dwoma Renault, jednak dość szybko się z nimi uporał w pierwszym zakręcie. Liderujący Hamilton założył pośrednią mieszankę, za to Verstappen postanowił zmienić strategię i spróbować twardego ogumienia.

Wszystko jednak zapowiadało, że nie były to jedyne wizyty w alei serwisowej, gdyż opony na torze Sakhir zużywały się dość szybko. Zauważył to również Red Bull, który na 35. okrążeniu poddał się z jednym postojem i po raz drugi wezwał swoich zawodników. Max dodatkowo zaliczył bardzo długi pit stop, co praktycznie grzebało jego szanse na wygraną. Mercedes spokojnie odpowiedział na postoje Red Bulla i wszystko wróciło do normy.

Nieudane podcięcia i dramatyczna końcówka
Drugie postoje niewiele zmieniły w stawce. Renault próbował podciąć McLarena, ale strata była zbyt duża, by pomarańczowi nie zdążyli odpowiedzieć. Z tyłu stawki przebijał się Bottas ale była to droga przez mękę i nie mógł liczyć na zbyt wysoką pozycję. Na czele Hamilton kontrolował tempo i przewagę nad Verstappenem.

Holender zagrał dość pokerowo i zjechał po raz trzeci po nowe opony, spadając daleko za Hamiltona i licząc na neutralizację. Lewis nie odpowiedział na ten ruch i skupił się na dotarciu do mety na oponach, na których jechał. Ostatecznie Red Bull wyczuł pismo nosem, gdyż do prawdziwego dramatu doszło w samochodzie Sergio Pereza, u którego doszło do eksplozji jednostki napędowej. Miało to ogromny wpływ na walkę o trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Na nieszczęście dla Verstappena neutralizacja przyszła zbyt późno, gdyż wyścig zakończył się za samochodem bezpieczeństwa. Hamilton nerwowo wypytywał, czy czasem nie dojdzie do walki i czy nie powinni zmienić opon, ale zapewniono go, że wszystko będzie dobrze.

Podium uzupełnił po kolejnym bezbarwnym wyścigu Albon, przed dwoma McLarenami. Z ulgą odetchnął również Gasly, który jechał w końcówce na ekstremalnie zużytych oponach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,5 km/h
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Sakhir
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca