F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari ujawniło przyczynę wolnych pitstopów

Zespół pracuje nad poprawą niezawodności nakrętki.
Łukasz Godula, 10 grudnia 2020, wyświetlenia: 1171<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari ujawniło powody wolnych pitstopów w sezonie 2020 i przyznało, że ich czasy są dalekie od najlepszych.

Włoska ekipa doświadczyła w tym roku wiele problem z pitstopami, a ostatnio dotknęło ich to w Grand Prix Sakhiru gdzie Sebastian Vettel stracił czas z powodu powolnego postoju. Vettel przyznał po wyścigu w Bahrajnie, że sprzęt do wymiany kół „prawdopodobnie potrzebuje zmian”. Jego pitstopy trwały odpowiednio 4,5 oraz 6,5 sekundy.

Zespół ujawnił przed weekendem w Abu Zabi, że ponad 20% postojów w tym roku trwała u nich ponad 3,5 sekundy. Dla porównania Red Bull regularnie lideruje wśród najszybszych postojów i osiągnął wynik poniżej dwóch sekund w czterech z ostatnich siedmiu wyścigów.

Ferrari przyznał, że ich średni czas postoju jest daleki od najlepszego i być może zgarnęliby nieco więcej punktów, gdyby nie te problemy. Właśnie ujawniono, iż to problem z nakrętką był źródłem wolnych pitstopów. Zespół planuje naprawienie wadliwej części w przyszłym roku.

„To prawda, że wiele postojów trwało ponad 3,5 sekundy i jest to zbyt długo jak na standardy Ferrari, jednak większość z tych feralnych pitstopów było spowodowane specyficznym problemem związanym z nakrętką” – powiedział Diego Ioverno, inżynier operacyjny samochodu Ferrari. „Gwint nie jest wystarczająco mocny, przez co nakrętka się przekręciła kilka razy. To problem z niezawodnością, nad którym ciężko pracujemy, by wyeliminować go w przyszłym roku”.

„Gdy chłopaki czują, nawet podświadomie, że używają komponentu, który jest zagrożony awarią, a margines błędu przy pistolecie jest mniejszy to odbija się negatywnie na całej procedurze. Można to zauważyć po tym, że średni czas dobrego postoju to 2,73 sekundy, co oznacza, że mamy tutaj też pole do poprawy”.

Ioverno również wyjaśnił, że ekipa Ferrari jest „relatywnie nowa”, co jest częścią trwającej restrukturyzacji w zespole. Minie nieco czasu zanim wszyscy się ze sobą dotrą.

„To oczywiste, że zajmie nieco czasu dojście do odpowiedniego czasu pitstopu” -powiedział. „Nie ma innego sportu, który tak bardzo polega na idealnej synchronizacji ponad dwudziestu osób. Dlatego też najlepsze zespoły korzystają z tych samych ekip przez kilka lat. Tak więc poza niezawodnością musimy popracować również w tym obszarze, zarówno poprzez sesje treningowe i psychologiczny oraz fizyczny trening. To będzie nasz kolejny priorytet podczas zimy w ramach przygotowań na 2021 rok”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
24.03.2024  Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską
23.03.2024  Leclerc niezadowolony z wyniku w kwalifikacjach
23.03.2024  Verstappen nie spodziewał się zdobycia pole position
20.03.2024  Simone Resta dołączył do Mercedesa
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca