|
|
|
|
|
|
Marko broni polityki wprowadzania juniorów Red Bulla do Formuły 1 |
"Nie zawsze jest możliwe zapewnienie płynnych dostaw talentów do F1". |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 23 grudnia 2020, wyświetlenia: 901 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Helmut Marko postanowił stanąć w obronie polityki, którą realizuje jako szef juniorskiego programu Red Bulla.
Stajnia z Milton Keynes przed sezonem 2021 była zmuszona sięgnąć po Sergio Pereza, pozostając bez konkurencyjnych opcji wewnątrz własnego programu. Dotychczasowy zawodnik – Alexander Albon, został zdegradowany do funkcji rezerwowego kierowcy, Pierre Gasly pozostanie w AlphaTauri, natomiast Daniił Kwiat pożegnał się z Formułą 1 kosztem Yukiego Tsunody.
„Nie zawsze jest możliwe zapewnienie płynnych dostaw talentów do Formuły 1” – powiedział Helmut Marko w rozmowie z ServusTV. „Wydaje mi się jednak, że gdyby inni mieli takie osiągnięcia na polu rozwoju młodych kierowców, wówczas byliby bardzo usatysfakcjonowani. Nawet zawodnicy, którzy nie dotarli z nami do F1, wciąż zarabiają pieniądze w wyścigach. Mówiąc inaczej, wykonują pracę, którą kochają”.
77-latek dodał, że zaledwie roczny kontrakt z Sergio Perezem otwiera drogę Red Bullowi do zatrudnienia kolejnego juniora w sezonie 2022. „Jeżeli jakiś młody kierowca będzie miał dla nas znaczenie, ponownie będziemy mieli opcję na 2022 rok. Z Yukim Tsunodą po wielu latach wprowadzamy do Formuły 1 Japończyka, który jest superszybki. Dysponujemy także Estończykiem oraz Hindusem, a także innymi świetnymi kierowcami z różnych państw”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|