F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff i Horner popierają opóźnienie zwiększenia biokomponentu

Od 2022 roku w paliwach stosowanych w F1 miałby on wzrosnąć z poziomu 5,75% do 10%.
Nataniel Piórkowski, 4 stycznia 2021, wyświetlenia: 824<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner i Toto Wolff są gotowi poprzeć opóźnienie wprowadzenia do Formuły 1 biopaliw, planowanego wstępnie na 2022 rok.

Obecnie poziom biokomponentu wynosi 5,75%. Zgodnie z przepisami na sezon 2022, które pierwotnie miały wejść w życie już od tego roku, miałby on wzrosnąć do 10%.

Docelowo Formuła 1 chciałaby używać w stu procentach zrównoważonych paliw od momentu pojawienia się w sporcie nowej generacji jednostek napędowych.

Dyskusja na temat paliwa E10 ma miejsce w okresie debaty dotyczącej zamrożenia rozwoju jednostek napędowych w 2022 roku, na czym szczególnie zależy ekipom Red Bulla. Austriacki koncern zamierza przejąć projekt silnika Hondy, ale nie jest gotowy na ponoszenie obciążeń budżetowych związanych z jego ewentualnym rozwojem.

Mercedes wyraził już poparcie dla samego zamrożenia prac rozwojowych nad obecną generacją silników, ale sprzeciwił się proponowanemu przez Red Bulla i Ferrari postulatowi wprowadzenia mechanizmów konwergencji osiągów.

Szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu – Toto Wolff przyznał, że w trakcie rozmów Mercedes był „w zasadzie całkiem neutralny względem tego, czy należałoby wprowadzać paliwa E10, czy nie”. Austriak uważa, że stanowią one tylko i wyłącznie „mały krok”.

Zdaniem szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera zwiększenie biokomponentu paliwa F1 skomplikowałoby tylko dążenia do zamrożenia prac nad obecnymi silnikami.

„Wolałbym raczej, gdybyśmy nie szli w kierunku paliwa E10. To bezpośredni wymóg na sezon 2022, ale my wolelibyśmy przygotować całkowicie zrównoważone paliwo bazowe, dostosowane do silników nowej generacji, zamiast zyskiwać kolejnych pięć procent przez użycie paliwa E10”.

„Nie jestem po prostu pewien, czy byłby to znaczący przekaz. W 2026 lub może nawet w 2025 moglibyśmy mieć już w pełni zrównoważone paliwo. Wprowadzenie takich zmian zawsze rodzi pewne konsekwencje. Nieuniknioną są pod tym względem kolejne wydatki”.

Embed from Getty Images

W ubiegłym tygodniu FIA dostarczyła pierwsze baryłki w pełni zrównoważonego paliwa do producentów silników Formuły 1. Mają one stanowić materiał dla dalszych badań.

W środowisku serii Grand Prix pojawiają się wezwania do tego, by przyspieszyć wprowadzenie nowej generacji silników wykorzystujących zrównoważone paliwa do sezonu 2025. Są one połączone z postulatem zamrożenia obecnych jednostek V6. Sprzeciw dla takiego rozwiązania wykazuje jednak Renault.

W najnowszym wydaniu magazynu FIA AUTO, dyrektor techniczny organu zarządzającego – Gilles Simon podkreślił, że celem dla Formuły 1 jest przygotowanie do użycia w pełni zrównoważonego paliwa do 2023 roku.

„Nie ukończyliśmy jeszcze całego planu, ale mogę powiedzieć, że celem do którego zmierzamy jest przygotowanie w stu procentach zrównoważonych paliw na 2023 rok. Dokonujemy postępów, ale nie mogę jeszcze dzisiaj powiedzieć, czy uda nam się zmieścić w tych ramach czasowych”.

„Jest jeszcze trochę zbyt wcześnie, aby zadeklarować, że w 2023 roku będziemy używać w stu procentach zrównoważonego paliwa. Podejmujemy jednak takie starania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Horner C.
Wolff T.
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca