F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.01.2021

Jordan: Hamilton podpisze wkrótce umowę z Mercedesem

Ross Brawn pozostanie dyrektorem do spraw sportowych F1

Roberts: Zamrożenie rozwoju bolidów to szansa dla Williamsa

McLaren odpalił po raz pierwszy silnik w bolidzie MCL35M

Carlos Sainz odbył pierwszy test za kierownicą Ferrari

Berger: Verstappen i Leclerc zdobyliby tytuł z Mercedesem

Bottas: Saga z kontraktem Hamiltona nie ma dla mnie znaczenia

Verstappen: Podejście Gasly'ego nie sprawdziło się w Red Bullu

Zespoły wstrzymały się od przegłosowania zamrożenia silników

Binotto: Leclerc może stać się liderem Ferrari na miarę Schumachera

Alesi: System zatrudniania kierowców w F1 musi ulec zmianie

26.01.2021

RaceFans.net: Stellantis może rozważyć przejęcie Saubera

Wolff: Red Bull z Perezem będzie dużo groźniejszym rywalem

Vettel: Nie należy porównywać Astona Martina do Red Bulla

RTL: Hamilton w najbliższych dniach sfinalizuje umowę z Mercedesem

25.01.2021

Steiner: Odcięcie Micka od zewnętrznej uwagi może być wyzwaniem

Sainz: Leclerc zacznie sezon z niewielką przewagą nade mną

Marko: Spodziewam się decyzji o zamrożeniu rozwoju jednostek

Perez: Po pięciu wyścigach będę wiedział jak szybki jest Verstappen

Magnussen: Dysponowałem ofertą startów w F1 na sezon 2021

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff i Horner popierają opóźnienie zwiększenia biokomponentu

Od 2022 roku w paliwach stosowanych w F1 miałby on wzrosnąć z poziomu 5,75% do 10%.
Nataniel Piórkowski, 4 stycznia 2021, wyświetlenia: 767<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner i Toto Wolff są gotowi poprzeć opóźnienie wprowadzenia do Formuły 1 biopaliw, planowanego wstępnie na 2022 rok.

Obecnie poziom biokomponentu wynosi 5,75%. Zgodnie z przepisami na sezon 2022, które pierwotnie miały wejść w życie już od tego roku, miałby on wzrosnąć do 10%.

Docelowo Formuła 1 chciałaby używać w stu procentach zrównoważonych paliw od momentu pojawienia się w sporcie nowej generacji jednostek napędowych.

Dyskusja na temat paliwa E10 ma miejsce w okresie debaty dotyczącej zamrożenia rozwoju jednostek napędowych w 2022 roku, na czym szczególnie zależy ekipom Red Bulla. Austriacki koncern zamierza przejąć projekt silnika Hondy, ale nie jest gotowy na ponoszenie obciążeń budżetowych związanych z jego ewentualnym rozwojem.

Mercedes wyraził już poparcie dla samego zamrożenia prac rozwojowych nad obecną generacją silników, ale sprzeciwił się proponowanemu przez Red Bulla i Ferrari postulatowi wprowadzenia mechanizmów konwergencji osiągów.

Szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu – Toto Wolff przyznał, że w trakcie rozmów Mercedes był „w zasadzie całkiem neutralny względem tego, czy należałoby wprowadzać paliwa E10, czy nie”. Austriak uważa, że stanowią one tylko i wyłącznie „mały krok”.

Zdaniem szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera zwiększenie biokomponentu paliwa F1 skomplikowałoby tylko dążenia do zamrożenia prac nad obecnymi silnikami.

„Wolałbym raczej, gdybyśmy nie szli w kierunku paliwa E10. To bezpośredni wymóg na sezon 2022, ale my wolelibyśmy przygotować całkowicie zrównoważone paliwo bazowe, dostosowane do silników nowej generacji, zamiast zyskiwać kolejnych pięć procent przez użycie paliwa E10”.

„Nie jestem po prostu pewien, czy byłby to znaczący przekaz. W 2026 lub może nawet w 2025 moglibyśmy mieć już w pełni zrównoważone paliwo. Wprowadzenie takich zmian zawsze rodzi pewne konsekwencje. Nieuniknioną są pod tym względem kolejne wydatki”.

Embed from Getty Images

W ubiegłym tygodniu FIA dostarczyła pierwsze baryłki w pełni zrównoważonego paliwa do producentów silników Formuły 1. Mają one stanowić materiał dla dalszych badań.

W środowisku serii Grand Prix pojawiają się wezwania do tego, by przyspieszyć wprowadzenie nowej generacji silników wykorzystujących zrównoważone paliwa do sezonu 2025. Są one połączone z postulatem zamrożenia obecnych jednostek V6. Sprzeciw dla takiego rozwiązania wykazuje jednak Renault.

W najnowszym wydaniu magazynu FIA AUTO, dyrektor techniczny organu zarządzającego – Gilles Simon podkreślił, że celem dla Formuły 1 jest przygotowanie do użycia w pełni zrównoważonego paliwa do 2023 roku.

„Nie ukończyliśmy jeszcze całego planu, ale mogę powiedzieć, że celem do którego zmierzamy jest przygotowanie w stu procentach zrównoważonych paliw na 2023 rok. Dokonujemy postępów, ale nie mogę jeszcze dzisiaj powiedzieć, czy uda nam się zmieścić w tych ramach czasowych”.

„Jest jeszcze trochę zbyt wcześnie, aby zadeklarować, że w 2023 roku będziemy używać w stu procentach zrównoważonego paliwa. Podejmujemy jednak takie starania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.01.2021  Ecclestone: Dajmy sobie spokój z głupimi silnikami V6
06.01.2021  Vettel krytykuje proekologiczną strategię Formuły 1
05.01.2021  Brown: Temat testów dla młodych kierowców zaczął żyć własnym życiem
04.01.2021  AlphaTauri nie skorzysta z tylnych partii Red Bulla RB16
03.01.2021  Piątkowe sesje treningowe będą liczyć po jednej godzinie
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Horner C.
Wolff T.
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca