F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2021

Verstappen: Red Bull też mógłby dominować jak Mercedes

15.01.2021

Rosberg wykluczył powrót do ścigania

Alpine celuje w regularne wizyty na podium od sezonu 2022

Schumacher: Liczyłem na to, że zadebiutuję w F1 na Albert Park

Autosprint: Mercedes zaproponował Hamiltonowi roczną umowę

14.01.2021

Charles Leclerc zakażony koronawirusem

Yamamoto: Ubolewam, że Honda wycofuje się z Formuły 1

Alpine zaprezentowało zespół przed sezonem 2021

Steiner: Powinniśmy przestać kopać w twarz Mazepina

Binotto: Ferrari nie żałuje, że nie postarało się o angaż Hamiltona

LGdS: Alfa Romeo wkrótce zadecyduje o swojej przyszłości w F1

Mercedes bliski włączenia Frederika Vesti do juniorskiego programu

13.01.2021

Zandvoort nie martwi się zmianami w kalendarzu

Szafnauer: Vettel może wydobyć to, co najlepsze w Strollu

Imola liczy na organizację wyścigu z udziałem kibiców

Sąd w Sao Paulo zawiesił umowę na organizację Grand Prix

12.01.2021

Todt: Hamilton dominuje bardziej niż Schumacher

Vasseur: Dalsza współpraca z Alfą kluczowa dla przyszłości zespołu

Tost: Wątpię, by Red Bull łatwo wypuścił Gasly'ego do innej ekipy

Zimowe testy zostały przeniesione na tor Sakhir

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Allison wyjaśnia, dlaczego rywale nie kopiują koncepcji aero Mercedesa

"Media wykonują niezłą pracę, przekonując o tym, że to Newey buduje najlepsze bolidy!".
Nataniel Piórkowski, 5 stycznia 2021, wyświetlenia: 1764<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

James Allison uważa, że zbyt wielkie zaufanie do geniuszu Adriana Neweya skłoniło niektóre zespoły do skopiowania koncepcji używanych w ostatnich bolidach Red Bulla.

Ceniony brytyjski projektant odnosił liczne sukcesy w Williamsie, McLarenie i Red Bullu. W ostatnich sezonach bardziej konkurencyjne konstrukcje przygotowywał jednak Mercedes, który uparcie trzyma się koncepcji budowania bolidów z długim rozstawem kół oraz niskim kątem pochylenia prześwitu.

W rozmowie z magazynem auto Motor und Sport dyrektor techniczny niemieckiego zespołu – James Allison został zapytany o to, dlaczego konkurencja zdecydowała się na skopiowanie projektu Neweya, zamiast postawić krok w kierunku wyznaczonym przez Srebrne Strzały.

„Ponieważ media wykonują całkiem niezłą robotę przekonując wszystkich, że to Adrian Newey buduje najlepsze bolidy. To skłania zespoły do kopiowania jego koncepcji!” – zażartował w odpowiedzi Allison.

„W międzyczasie Mercedes przeleciał niezauważony na radarze a wszyscy wierzyli, że nasze sukcesy są zasługą bardzo mocnej jednostki napędowej. Ale czy nasz bolid nie jest także niezwykle dobry na płaszczyźnie aerodynamicznej?”.

„Każdy zespół wybrał swoją ścieżkę i zadecydował, czy chce skopiować Neweya, czy nie. Odchodzenie od tej koncepcji wiąże się z ryzykiem. Jeśli przejdziesz od niskiego kąta pochylenia prześwitu do wysokiego lub odwrotnie, to twoje wyniki ulegną pogorszeniu. Włożyłeś w końcu dużo pracy w swoją poprzednią koncepcję i doprowadziłeś ją do wysokiego poziomu”.

„Każda próba odejścia od niej jest jakby nie patrzeć krokiem wstecz, bo minie trochę czasu, zanim zaczniesz czerpać korzyści z alternatywnego rozwiązania. Ciężko jest wykazać się odwagą i zdecydować się na nowy projekt. Właśnie dlatego wszyscy trzymają się tych, które mieli do tej pory”.

Jako przykład Allison przypomniał, jak wiele czasu zajęło Mercedesowi uporanie się z kiepskimi osiągami w wolnych zakrętach.

„Spójrzcie tylko, ile czasu upłynęło zanim uleczyliśmy słabości bolidu z 2017 roku. Wiedzieliśmy, co jest przyczyną problemu, ale zrozumienie w jaki sposób możemy zmodyfikować podstawowe części bolidu bez upadku z klifu jest naprawdę bardzo czasochłonnym procesem”.

„To jak kierowanie wielkim tankowcem. Dokonujesz niewielkich korekt, ale każda z nich wymaga czasu. Jeśli skręcisz w złym kierunku, zatrzymanie olbrzymiego statku może zająć wiele czasu”.

„Dlatego właśnie Racing Point zasługuje na wyrazy uznania. Po pierwsze mieli odwagę zmienić koncepcję. Po drugie byli zdolni wprowadzić zmiany w sposób szybki i płynny”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2021  Autosprint: Mercedes zaproponował Hamiltonowi roczną umowę
14.01.2021  Mercedes bliski włączenia Frederika Vesti do juniorskiego programu
12.01.2021  Todt: Hamilton dominuje bardziej niż Schumacher
12.01.2021  Wolff: Kontrakt z Hamiltonem zostanie podpisany krótko przed testami
11.01.2021  Wolff: Nie mamy powodów, by kwestionować szybkość Bottasa
Tagi:
Mercedes
Newey A.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca