F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison wyjaśnia, dlaczego rywale nie kopiują koncepcji aero Mercedesa

"Media wykonują niezłą pracę, przekonując o tym, że to Newey buduje najlepsze bolidy!".
Nataniel Piórkowski, 5 stycznia 2021, wyświetlenia: 1869<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

James Allison uważa, że zbyt wielkie zaufanie do geniuszu Adriana Neweya skłoniło niektóre zespoły do skopiowania koncepcji używanych w ostatnich bolidach Red Bulla.

Ceniony brytyjski projektant odnosił liczne sukcesy w Williamsie, McLarenie i Red Bullu. W ostatnich sezonach bardziej konkurencyjne konstrukcje przygotowywał jednak Mercedes, który uparcie trzyma się koncepcji budowania bolidów z długim rozstawem kół oraz niskim kątem pochylenia prześwitu.

W rozmowie z magazynem auto Motor und Sport dyrektor techniczny niemieckiego zespołu – James Allison został zapytany o to, dlaczego konkurencja zdecydowała się na skopiowanie projektu Neweya, zamiast postawić krok w kierunku wyznaczonym przez Srebrne Strzały.

„Ponieważ media wykonują całkiem niezłą robotę przekonując wszystkich, że to Adrian Newey buduje najlepsze bolidy. To skłania zespoły do kopiowania jego koncepcji!” – zażartował w odpowiedzi Allison.

„W międzyczasie Mercedes przeleciał niezauważony na radarze a wszyscy wierzyli, że nasze sukcesy są zasługą bardzo mocnej jednostki napędowej. Ale czy nasz bolid nie jest także niezwykle dobry na płaszczyźnie aerodynamicznej?”.

„Każdy zespół wybrał swoją ścieżkę i zadecydował, czy chce skopiować Neweya, czy nie. Odchodzenie od tej koncepcji wiąże się z ryzykiem. Jeśli przejdziesz od niskiego kąta pochylenia prześwitu do wysokiego lub odwrotnie, to twoje wyniki ulegną pogorszeniu. Włożyłeś w końcu dużo pracy w swoją poprzednią koncepcję i doprowadziłeś ją do wysokiego poziomu”.

„Każda próba odejścia od niej jest jakby nie patrzeć krokiem wstecz, bo minie trochę czasu, zanim zaczniesz czerpać korzyści z alternatywnego rozwiązania. Ciężko jest wykazać się odwagą i zdecydować się na nowy projekt. Właśnie dlatego wszyscy trzymają się tych, które mieli do tej pory”.

Jako przykład Allison przypomniał, jak wiele czasu zajęło Mercedesowi uporanie się z kiepskimi osiągami w wolnych zakrętach.

„Spójrzcie tylko, ile czasu upłynęło zanim uleczyliśmy słabości bolidu z 2017 roku. Wiedzieliśmy, co jest przyczyną problemu, ale zrozumienie w jaki sposób możemy zmodyfikować podstawowe części bolidu bez upadku z klifu jest naprawdę bardzo czasochłonnym procesem”.

„To jak kierowanie wielkim tankowcem. Dokonujesz niewielkich korekt, ale każda z nich wymaga czasu. Jeśli skręcisz w złym kierunku, zatrzymanie olbrzymiego statku może zająć wiele czasu”.

„Dlatego właśnie Racing Point zasługuje na wyrazy uznania. Po pierwsze mieli odwagę zmienić koncepcję. Po drugie byli zdolni wprowadzić zmiany w sposób szybki i płynny”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
Tagi:
Mercedes
Newey A.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca