Embed from Getty Images
Szef zespołu Alfa Romeo, Frederic Vasseur, przyznał, że bliskie powiązania z włoskim producentem mają ogromne znaczenie w kontekście przyszłości jego ekipy.
Alfa Romeo po raz pierwszy nawiązała współpracę ze stajnią z Hinwil w 2018, gdy ta jeszcze startowała pod nazwą Sauber. Rok później współpraca została rozszerzona, czego efektem była zmiana nazwy zespołu. Dla włoskiej marki, odnoszącej liczne sukcesy w pierwszych latach istnienia Formuły 1, był to powrót do serii po 34 latach nieobecności.
Umowa została zawarta w ramach nawiązania bliższej relacji z Ferrari, co obejmuje dostawy silników, skrzyni biegów i innych podzespołów produkowanych w Maranello. Było to jedno z pierwszych kluczowych posunięć Frederica Vasseura, który dołączył do zespołu w 2017 roku. Wcześniej decyzją Francuza Sauber zerwał umowę z Hondą, która miała obowiązywać od sezonu 2018.
Sam Vasseur podkreśla, że nawiązanie bliskich relacji z Alfą Romeo było kluczowe dla rozwoju ekipy.
„Dla nas jest to kluczowe” – przyznał szef zespołu z Hinwil w rozmowie z
Autosportem.
„Nie chcę rozmawiać na temat aspektu finansowego, ale z pewnością on także jest istotny”.
„Chodzi tu raczej o motywację, jaką możesz dodać do zespołu poprzez to, że możesz pozwolić sobie na zwiększenie zatrudnienia w celu rozwoju firmy. Fakt, że Alfa Romeo, pierwszy w historii mistrz świata, przedłuża z nami umowę i chce dalej rozwijać partnerstwo to miła nagroda, ale nie tylko. To kolejny krok naprzód dla nas”.
W ramach umowy, oprócz rebrandingu zespołu, Sauber Motorsport był również zaangażowany w rozwój samochodów Alfa Romeo Giulia GTA oraz GTAm poprzez udostępnienie tunelu aerodynamicznego w swojej siedzibie w szwajcarskim Hinwil.
Vasseur dodaje:
„Nawet jeśli jest to poza światem Formuły 1, uważam, że ważne jest, aby budować silną relację pomiędzy dwiema firmami i właśnie w takim kierunku chcemy iść dalej w przyszłości. Oczywiście dobrze wiem, że musimy poprawić się na torze, a by tak się stało nie wystarczy lepsza aerodynamika. Potrzebujemy globalnego podejścia i poprawy całości pakietu”.
„Jednakże strona motoryzacyjna jest jedną z części partnerstwa i ma ona kluczowe znaczenie, jeśli chcesz rozwijać partnerstwo między marką a zespołem Formuły 1” – zakończył 52-latek.