F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.03.2021

Wolff: Nie mamy problemów z niezawodnością silnika

Wyścigi kwalifikacyjne bez ceremonii na podium

Haas i Williams potwierdzają harmonogram na przedsezonowe testy

Mazepin: Wątpię, bym w Formule 1 często gościł u sędziów

Albon: Pozostanę w gotowości w trakcie sezonu 2021

Hulkenberg nie zaprzecza plotkom łączącym go z Mercedesem

Russell: Mercedes niczego mi nie zagwarantował na sezon 2022

07.03.2021

WADA potwierdza dochodzenie w sprawie malowania Haasa

Rossi: Alonso oraz Ocon będą mieli równy status w Alpine

Bottas: Czeka mnie sezon pełen pracy i skupienia

Vettel: Nie rozmyślam nad poprzednim sezonem

05.03.2021

Pirelli pozostanie dostawcą ogumienia dla F1 do 2024 roku

Aston Martin zaprezentował samochód bezpieczeństwa

Williams oficjalnie przedstawił tegoroczny samochód

F1 potwierdziła organizację GP Portugalii w sezonie 2021

Brown oraz Ricciardo założyli się przed sezonem 2021

Todt: Przy kolejnym wybryku czekają Mazepina surowe konsekwencje

Steiner: Przeprojektowaliśmy samochód po wypadku Grosjeana

Alpine nie działa aktywnie na rzecz pozyskania klienta w F1

Organizator GP Bahrajnu zdradził zasady przyjmowania kibiców

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

RaceFans.net: Stellantis może rozważyć przejęcie Saubera

Dieter Rencken także potwierdza, że zespół pozostanie przy silnikach Ferrari do 2025 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 26 stycznia 2021, wyświetlenia: 1790<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

RaceFans.net informuje, że Grupa Stellantis rozważa przejęcie Saubera, co poskutkowałoby porzuceniem nazwy Alfa Romeo po sezonie 2021.

Stajnia z Hinwil ma być bliska przedłużenia umowy z Ferrari do końca 2025 roku na dostawy silników, przekładni, elektroniki, hydrauliki oraz elementów tylnego zawieszenia. Doniesienia te znajdują potwierdzenie u źródeł dziennikarza Dietera Renckena, który uważa, że jakiekolwiek kontakty Saubera z Renault były pobieżne i bardziej polegały na zbadaniu gruntu.

Niejasna pozostaje jednak kwestia dalszej współpracy szwajcarskiej ekipy z Alfą Romeo, która w ramach umowy o sponsoring użycza swojej nazwy. W ostatnich tygodniach doszło do sojuszu pomiędzy francuską Grupą PSA oraz Fiat-Chrysler Automobiles. Nazwa koncernu brzmi Stellantis i w ramach restrukturyzacji z Peugeota do Alfy Romeo został oddelegowany Jean-Philippe Imparato.

Francuz znany jest jako przeciwnik angażowania się w sporty motorowe, określając je jako „martwe, póki nie przejdą całkowitej elektryfikacji”. Imparato w ostatnich latach rezygnował z przydzielania budżetu na aktywności w motorsporcie, natomiast program Peugeota w WEC otrzymał jego zgodę tylko i wyłącznie ze względu na zaangażowanie firmy Total. Wydatki francuskiego koncernu na rozwój hipersamochodu mają wynosić mniej niż 30 milionów euro rocznie.

Niewykluczone, że w ramach Stellantis dojdzie do przejęcia Saubera i utworzenia na jego bazie zupełnie nowego projektu. RaceFans.net sugeruje, że do Formuły 1 mogłaby wrócić marka Maserati. Kwestia ta ma być jednak dużo bardziej złożona przez bliskie relacje z Ferrari, a także obecność na rynku samochodów drogowych w tym samym segmencie. Ponadto w założeniu Stellantis miało nie posiadać własnego działu sportów motorowych.

W kontekście sojuszu PSA-FCA interesujący jest wątek dyrektora generalnego, którym został Carlos Tavares. W przeszłości był on zaangażowany w Grupę Renault i w Stellantis otoczył się ludźmi, z którymi współpracował we francuskim koncernie. Jedną z tych osób jest Thierry Koskas, niedoszły prezes Renault Sport. Niewykluczone, że wkrótce na radarze Tavaresa pojawi się również Cyril Abiteboul, który przed kilkoma tygodniami zrezygnował z kierowania ekipą Alpine.

Scenariusz związany z przejęciem Saubera wydaje się być o tyle prawdopodobny, ponieważ od tego sezonu obowiązują limity budżetowe. Z kolei regulacje, które wejdą w życie od 2022 roku umożliwią wymianę technologii między zespołami w jeszcze szerszym zakresie. Sauber posiadając kompletną fabrykę, byłby w stanie nawiązać dwustronną współpracę z Ferrari, co może znaleźć aprobatę osób zaangażowanych w FCA. Ponadto Stellantis dzięki Formule 1 zyskałoby globalny rozgłos.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2021  Sauber bliski umowy na dostawy silników Ferrari do 2025 roku
29.10.2020  Alfa Romeo pozostanie w Formule 1 na sezon 2021
03.06.2020  Zehnder: Sauber rozpoczął starania o Raikkonena już w 2017 roku
07.05.2019  Arthur Leclerc celuje w test bolidu F1 z Alfą Romeo
09.04.2019  Arthur Leclerc dołączył do juniorskiego programu Saubera
Tagi:
Sauber
Ferrari
Alfa Romeo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca