F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Red Bull nie ma planu awaryjnego

"Bez zamrożenia silników nasza firma będzie musiała mocno przemyśleć swoją sytuację w F1".
Nataniel Piórkowski, 3 lutego 2021, wyświetlenia: 966<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko wysłał czytelny sygnał, iż Red Bull nie ma przygotowanego planu awaryjnego na wypadek zablokowania propozycji zamrożenia rozwoju silników od 2022 roku.

Po zapowiedzi wycofania się Hondy z Formuły 1, zarówno Red Bull Racing jak i AlphaTauri nie mają zakontraktowanych dostaw jednostek napędowych po zakończeniu sezonu 2021.

Austriacki koncern dąży jednak do przejęcia projektu silnika koncernu z Tokio i korzystania z niego aż do wejścia w życie nowych przepisów dotyczących jednostek napędowych.

Podstawowym warunkiem stawianym przez Red Bulla jest jednak zamrożenie przez wszystkich producentów prac rozwojowych nad zespołami napędowymi, co pozwoliłoby znacząco ograniczyć koszty.

„Nie, plan B nie istnieje” – odparł Marko w cytowany przez magazyn Auto Motor und Sport. „Zamrożenie rozwoju silników jest najważniejszym czynnikiem. Wiadomo, że ryzyko wzrośnie, ale w przypadku zamrożenia silników prowadzenie tego projektu będzie dla nas trochę łatwiejsze”.

„Jeśli do tego nie dojdzie, oznaczałoby to, że Red Bull musiałby mocno przemyśleć swoją sytuację w Formule 1. Ze względu na powód i koszty zamrożenie rozwoju jest jedynym rozsądnym wyjściem w przypadku tych niefortunnych dla sportu jednostek napędowych”.

Były kierowca F1 – Jan Lammers uważa jednak, że nawet w przypadku niepowodzenia negocjacji Red Bull nie zdecydowałby się na opuszczenie serii Grand Prix.

„To nie jest w DNA Red Bulla. Oni starają się rozwiązywać problemy. Ta sytuacja tworzy szansę dla innych producentów silników i myślę, że wciąż istniałoby jakieś wyjście z patowej sytuacji. Widzę wiele możliwości”.

„Gdyby Red Bull po prostu wziął na siebie koszty działania fabryki silników z pewnym trzonem personelu, to byłaby to bardzo dobra sytuacja dla Hondy. Byliby na bieżąco z najnowszymi pracami rozwojowymi a jednocześnie taki model po prostu by się im opłacał. Dla Red Bulla może to być także tańsze niż leasing jednostki napędowej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Przepisy
Honda
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca