F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.02.2021

Targett-Adams: Wyścig w Afryce naszym następnym celem

Charles Leclerc zainteresowany startem w Le Mans z Ferrari

Fernando Alonso nie weźmie udziału w prezentacji Alpine

Sainz nie komentuje informacji o wypadku z testów Pirelli

Alfa Romeo C41 zadebiutowała na torze wyścigowym

26.02.2021

Binotto: Rozwiązaliśmy problemy z prędkością na prostych

Verstappen przeciwny wprowadzeniu wyścigów kwalifikacyjnych

Lawrence Stroll: Perspektywa zatrudnienia Hamiltona jest kusząca

Perez: Bolid Red Bulla wymaga specyficznego stylu jazdy

Ricciardo: Wyścigi kwalifikacyjne nie mogą dewaluować zwycięstw

25.02.2021

Haas: Po wypadku zrezygnowałem ze sponsorowania Grosjeana w Indy

Verstappen: Nie wiem co Hamilton zamierza robić po sezonie 2021

Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha

Vasseur: Ferrari nie zdoła w pełni odrobić strat w sezonie 2021

Haas potwierdził datę prezentacji malowania VF-21

Alpine pragnie nawiązać partnerskie relacje z Williamsem?

24.02.2021

Australia rozważa zamianę terminów wyścigów F1 i MotoGP

Ferrari dołączy do stawki WEC z hipersamochodem

BWT pozostanie sponsorem Astona Martina

Horner: Red Bull ignoruje plotki łączące Verstappena z Mercedesem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Producenci silników osiągnęli nieformalne porozumienie

Ma ono zapewnić wyrównane osiągi poszczególnych jednostek po zamrożeniu rozwoju.
Nataniel Piórkowski, 15 lutego 2021, wyświetlenia: 775<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 obowiązuje nieformalne porozumienie, które ma zagwarantować, że żaden z producentów nie zostanie pokrzywdzony w wyniku zamrożenia rozwoju jednostek napędowych – zdradził szef stajni Red Bulla, Christian Horner.

W ubiegłym tygodniu FIA potwierdziła, że przed startem sezonu 2022 zakończony zostanie rozwój silników obecnej generacji. Za przyjęciem takiego rozwiązania usilnie lobbował Red Bull, który przejmie pełną odpowiedzialność za produkcję i obsługę silników projektu Hondy.

W rozmowach przewijała się także idea wprowadzenia mechanizmu konwergencji osiągów, który miałby za zadanie zapewnić zbliżone osiągi wszystkich zespołów napędowych.

Pomimo tego, że w ostatecznej wersji przyjętego projektu nie znalazły się tego typu zasady, Horner potwierdza, iż producenci osiągnęli nieformalne porozumienie zapewniające, że żaden z nich nie zostanie postawiony w niekorzystnej sytuacji.

„Chociaż na ten temat nie ma nic w przepisach, to istnieje porozumienie pomiędzy zespołami lub bardziej producentami, z których każdy wspierał postulat FIA mówiący o konieczności rozwiązania problemu, w przypadku, gdyby któryś z producentów znalazł się w tarapatach”.

„Tak więc każdy z producentów zobowiązał się do ewentualnego rozwiązania takiego problemu, chociaż formalnie zasada ta nie znajduje się w regulacjach” – zaznaczył.

Horner dodał, że kompromis osiągnięty przez zespoły będzie wymagał wprowadzenia wszelkich metod mających za zadanie dostosowanie osiągów różnych jednostek napędowych.

„Tego typu rozwiązanie nie jest tak idealne, jak zapis regulaminowy, ale myślę, że daje FIA niezbędne uprawnienia, do sprowadzenia wszystkich stron do stołu. Myślę, że to ważny element naszych ustaleń. Istnieje wyraźne porozumienie, szczególnie na najwyższych szczeblach każdego z producentów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
11.02.2021  Los wyścigów kwalifikacyjnych wyjaśni się przed GP Bahrajnu
11.02.2021  F1 zamrozi rozwój jednostek napędowych przed sezonem 2022
11.02.2021  Brown: Sport wciąż debatuje nad nową formułą jednostek napędowych
10.02.2021  Wyścigi kwalifikacyjne Formuły 1 byłyby punktowane
Tagi:
Przepisy
Horner C.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca