|
|
|
|
|
|
Oikarinen: Zmiany w aerodynamice McLarena są uderzające |
Ekspert MTV Sport uważa, że modyfikacje redukujące docisk są większe niż się wydaje. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 17 lutego 2021, wyświetlenia: 2169 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ekspert fińskiego MTV Sport – Ossi Oikarinen, uważa, że zmiany w aerodynamice bolidu McLarena są „uderzające”.
Tegoroczne samochody zespołów w teorii będą zeszłorocznymi projektami, w których zmiany są ograniczone do minimum. Część z nich została wymuszona przez modyfikacje przepisów, które mają obniżyć poziom docisku w obawie o wytrzymałość opon Pirelli.
Pierwszym zaprezentowanym bolidem jest McLaren MCL35M, w którym szczególnie zauważalne są zmiany wokół deflektorów oraz tylnej partii podłogi. „Podłoga jest znacznie węższa oraz prostsza w porównaniu do zeszłego roku. To uderzające, jak zmiany w przepisach zmieniły jej kształt. Celem było cofnięcie zespołów w rozwoju o rok. Czy ktoś mimo tych zmian był w stanie nadrobić starty? Mam wątpliwości. Braki w przyczepności mechanicznej to także inna kwestia” – powiedział Ossi Oikarinen.
„Wydaje mi się też, że pozostałe zespoły będą w stanie pójść o krok dalej ze swoimi samochodami niż McLaren. Przeszli na silnik Mercedesa, co jest dobre, ale w tym samym czasie inni producenci nadrobili do nich stratę. McLaren musi nauczyć się nowego silnika. To dla nich duże wyzwanie. Trudno jest sobie wyobrazić ich w walce o mistrzostwa. Mam nadzieję, że wejdą ze swoim bolidem na poziom umożliwiający sięganie po zwycięstwa. Nie będzie to jednak łatwe”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|