F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull zaprezentował konstrukcję RB16B

Zespół rozpoczyna ostatni sezon partnerskiej współpracy z Hondą.
Nataniel Piórkowski, 23 lutego 2021, wyświetlenia: 4670<< | lista | T- | T+ | >>

Red Bull Racing Honda przedstawiło bolid RB16B, z którym przystąpi do tegorocznych mistrzostw Formuły 1.

Konstrukcja RB16B jest oparta na projekcie ubiegłorocznego modelu RB16, który zapewnił ekipie dwa zwycięstwa oraz trzynaście miejsc na podium.

Zespół rozwijał swój bolid niemal do samego końca poprzedniej kampanii, pragnąc zebrać jak najwięcej informacji, które pomogą w przygotowaniu najnowszej maszyny.

Pomimo tego, że rozwój projektów jest ograniczony systemem tokenów, w regulacjach Formuły 1 doszło do znaczących zmian, które mają doprowadzić do redukcji poziomu docisku. Jednocześnie wszystkie zespoły czeka wyzwanie związane z podziałem zasobów pomiędzy programy 2021 i 2022.

Max Verstappen, który rozpoczyna sezon jasnym celem włączenia się do walki o mistrzostwo świata, podkreśla, jak ważne będzie odrobienie strat. „Wiele dowiedzieliśmy się o ubiegłorocznym bolidzie i możemy przenieść te lekcje na ten sezon, przynajmniej częściowo”.

„Ze względu na tokeny nie możemy zrobić absolutnie wszystkiego, co byśmy chcieli, ale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny będzie to dla nas sezon. Chcemy zaprezentować się z bardzo dobrej strony, chociaż już teraz spoglądamy ku przyszłorocznej kampanii”.


Team z Milton Keynes rozpoczyna ostatni sezon partnerskiej współpracy z Hondą, która po zakończeniu kampanii odejdzie z serii Grand Prix.

Japoński producent nie zamierza jednak ograniczać rozwoju swej jednostki napędowej, gdyż ta zostanie przekazana Red Bullowi. Austriacki koncern będzie odpowiadał za jej obsługę co najmniej do 2024 roku.

„Chcemy odejść z Formuły 1 z przytupem” – nie ukrywa dyrektor techniczny Hondy w F1, Toyoharu Tanabe. „Kiedy nikt jeszcze nie mówił o koronawirusie, planowaliśmy skorzystać z tego projektu silnika w 2021 roku. Później nadeszła jednak pandemia, potem lockdown. Postanowiliśmy więc odłożyć w czasie wprowadzenie nowej jednostki napędowej do 2022 roku”.

„Wtedy jednak kierownictwo grupy zadecydowało o zakończeniu programu w Formule 1 wraz z końcem 2021 roku, więc ponownie zmieniliśmy nasze plany i przyspieszyliśmy program rozwojowy. Nie było łatwo znaleźć odpowiednio dużo czasu przy tych wszystkich zmianach, ale udało się. Chcemy dać z siebie absolutnie wszystko, zanim nadejdzie chwila, gdy będziemy musieli się pożegnać”.

Po sezonie 2020 Red Bull zdecydował się na zatrudnienie Sergio Pereza, który zajął miejsce Alexa Albona. Zespół złamał z tradycją promowania swych juniorów, pozyskując kierowcę spoza własnego programu.

„Organizacja tego zespołu stoi na niesamowicie wysokim poziomie, ze względu na liczbę pracowników oraz zasoby. To po prostu imponujące” – nie ukrywa Meksykanin.

„Byłem wcześniej związany z jedną stajnią przez siedem lat, więc czują się tutaj trochę inaczej. Jestem jak pies, który znajduje nową rodzinę. Byłeś związany z jedną rodziną przez wiele lat, jesteś przyzwyczajony do ich widywania, ale później nagle wszystko się zmienia”.

„Muszę jednak powiedzieć, że zaczynam czuć się tutaj bardzo komfortowo. To fantastyczna ekipa, bardzo zjednoczona. Czeka nas świetna zabawa. Współpraca z Adrianem [Neweyem] to dla mnie spełnienie marzeń. Z taką liczbą inżynierów, z takim poziomem specjalistycznej wiedzy, ten team naprawdę robi wielkie wrażenie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
Tagi:
Red Bull
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca