F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Producenci otrzymali próbki zrównoważonego paliwa do testów

Wprowadzeniu e-paliwa do F1 może towarzyszyć spadek mocy jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 24 lutego 2021, wyświetlenia: 612<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Producenci jednostek napędowych otrzymali od FIA pierwsze próbki zrównoważonego paliwa, opracowywanego z myślą o nowych przepisach.

Począwszy od 2022 roku organ zarządzający chciałby, aby paliwo używane w Formule 1 zawierało w sobie 10 procent biokomponentu. W kolejnych sezonach udział bioetanolu ma stopniowo wzrastać, tak aby w 2025 roku w sporcie wykorzystywano w pełni zrównoważoną mieszankę.

„Opracowaliśmy ten prototyp, ponieważ chcemy na własne oczy zobaczyć, jakie technologie są na rynku i które z nich są już dostępne” – wyjaśniał szef działu silnikowego FIA, Gilles Simon w rozmowie z magazynem auto Motor und Sport.

„Koncepcje to jedno, ale kiedy zadajesz pytanie o to, czy możemy dostać 1000 litrów, to nagle słyszysz odpowiedź, że będą mieli to paliwo w ciągu dwóch lat”.

„Chociaż opracowany przez nas prototyp nie jest doskonały, to spełnia on fizyczne wymagania silnika Formuły 1. Jednostki napędowe są w stanie na nim pracować”.

Simon dodał, że obecna generacja e-paliw nie jest wystarczająco wysokooktanowa dla Formuły 1. „Osiągnięcie pułapu 95 oktanów to nie lada wyzwanie, nie mówiąc już o 102 lub 104 oktanach, których potrzebujemy” – dodał inżynier, przyznając przy tym, że przy produkcji nowej generacji paliw dla serii Grand Prix będą również wykorzystywane odpady rolnicze.

Simon potwierdził, że każdy z producentów dostał po 200 litrów prototypowego paliwa. „Teraz mogą używać swoich standardowych konfiguracji na stanowiskach testowych, dzięki czemu poznamy różnice pomiędzy naszym paliwem, a tym, którego zwykle używają”.

„Zanim otrzymamy pierwsze wyniki, minie kolejny miesiąc. Chcemy poczekać na rezultaty od wszystkich czterech producentów, w tym Hondy. Podróż tam i z powrotem do Japonii zawsze zajmuje trochę więcej czasu”.

„Każdy silnik F1 może już teraz pracować na tym paliwie bez ryzyka zniszczenia, co jest sporym osiągnięciem. Spodziewam się spadku mocy, ale wciąż mamy czas aby popracować nad tym do 2025 roku”.

Szacunki z wczesnego etapu wskazują, że paliwa syntetyczne, które ostatecznie zostaną dopuszczone do użytku w Formule 1, mogą doprowadzić do redukcji mocy na poziomie 20 lub 30 koni mechanicznych.

Simon uspokaja jednak: „Nie sądzę, aby było to aż tak złe. Bolidy Formuły 1 nadal byłyby szybkie. Ważniejszym tematem jest niezawodność. Dlatego dopuszczenie do użytkowania tego typu paliwa w F1 zajmie jeszcze kilka lat. Pojawia się też problem dostępności. Tysiąc litrów można wyprodukować w całkiem szybkim tempie, ale zapewnienie miliona litrów jest już większym wyzwaniem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca