F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.04.2021

Marko niepewny obecności kibiców podczas Grand Prix Austrii

Alesi: F1 musi być bardziej konsekwentna w kwestii limitów toru

F1 zmieniła godziny piątkowych i sobotnich sesji na Imoli

Domenicali: Formuła 1 znalazła się w jeszcze większym kryzysie

Wolff: Nie wierzę, że Bottas rozważał odejście z F1 po GP Rosji 2018

R. Schumacher: Vettel będzie pod dużą presją na Imoli

Domenicali: Sprinty docelowo będą organizowane na wybranych torach

12.04.2021

Marko dementuje informacje o "tajemniczym" zawieszeniu Red Bulla

Alonso: Bawią mnie opinie, że jestem trudny we współpracy

Porsche nie wyklucza wejścia do F1 w 2025 roku

Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców

Tost: Postęp AlphaTauri możliwy głównie dzięki Hondzie

11.04.2021

Turcja zastąpi tegoroczne Grand Prix Kanady?

10.04.2021

Albon: Rola rezerwowego w Red Bullu jest ważniejsza niż DTM

09.04.2021

Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa

Marko: Hamiltona i Verstappena nie różni zbyt wiele

Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca

Alfa i Williams porzucą rozwój bolidów po wyścigu na Imoli

08.04.2021

Wolff sprostował wypowiedź o Zaku Brownie

Hulkenberg: Bolid Astona prowadzi się zupełnie inaczej od poprzednika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Producenci otrzymali próbki zrównoważonego paliwa do testów

Wprowadzeniu e-paliwa do F1 może towarzyszyć spadek mocy jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 24 lutego 2021, wyświetlenia: 538<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Producenci jednostek napędowych otrzymali od FIA pierwsze próbki zrównoważonego paliwa, opracowywanego z myślą o nowych przepisach.

Począwszy od 2022 roku organ zarządzający chciałby, aby paliwo używane w Formule 1 zawierało w sobie 10 procent biokomponentu. W kolejnych sezonach udział bioetanolu ma stopniowo wzrastać, tak aby w 2025 roku w sporcie wykorzystywano w pełni zrównoważoną mieszankę.

„Opracowaliśmy ten prototyp, ponieważ chcemy na własne oczy zobaczyć, jakie technologie są na rynku i które z nich są już dostępne” – wyjaśniał szef działu silnikowego FIA, Gilles Simon w rozmowie z magazynem auto Motor und Sport.

„Koncepcje to jedno, ale kiedy zadajesz pytanie o to, czy możemy dostać 1000 litrów, to nagle słyszysz odpowiedź, że będą mieli to paliwo w ciągu dwóch lat”.

„Chociaż opracowany przez nas prototyp nie jest doskonały, to spełnia on fizyczne wymagania silnika Formuły 1. Jednostki napędowe są w stanie na nim pracować”.

Simon dodał, że obecna generacja e-paliw nie jest wystarczająco wysokooktanowa dla Formuły 1. „Osiągnięcie pułapu 95 oktanów to nie lada wyzwanie, nie mówiąc już o 102 lub 104 oktanach, których potrzebujemy” – dodał inżynier, przyznając przy tym, że przy produkcji nowej generacji paliw dla serii Grand Prix będą również wykorzystywane odpady rolnicze.

Simon potwierdził, że każdy z producentów dostał po 200 litrów prototypowego paliwa. „Teraz mogą używać swoich standardowych konfiguracji na stanowiskach testowych, dzięki czemu poznamy różnice pomiędzy naszym paliwem, a tym, którego zwykle używają”.

„Zanim otrzymamy pierwsze wyniki, minie kolejny miesiąc. Chcemy poczekać na rezultaty od wszystkich czterech producentów, w tym Hondy. Podróż tam i z powrotem do Japonii zawsze zajmuje trochę więcej czasu”.

„Każdy silnik F1 może już teraz pracować na tym paliwie bez ryzyka zniszczenia, co jest sporym osiągnięciem. Spodziewam się spadku mocy, ale wciąż mamy czas aby popracować nad tym do 2025 roku”.

Szacunki z wczesnego etapu wskazują, że paliwa syntetyczne, które ostatecznie zostaną dopuszczone do użytku w Formule 1, mogą doprowadzić do redukcji mocy na poziomie 20 lub 30 koni mechanicznych.

Simon uspokaja jednak: „Nie sądzę, aby było to aż tak złe. Bolidy Formuły 1 nadal byłyby szybkie. Ważniejszym tematem jest niezawodność. Dlatego dopuszczenie do użytkowania tego typu paliwa w F1 zajmie jeszcze kilka lat. Pojawia się też problem dostępności. Tysiąc litrów można wyprodukować w całkiem szybkim tempie, ale zapewnienie miliona litrów jest już większym wyzwaniem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2021  Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców
28.03.2021  Vettel otrzymał 2 punkty karne za kolizję z Oconem
26.03.2021  FIA wyznaczyła limit toru w czwartym zakręcie
26.03.2021  Mohammed bin Sulayem będzie ubiegał się o stanowisko prezesa FIA
19.03.2021  Capito: F1 powinna umożliwiać Mercedesowi dalsze zwycięstwa
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca