F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.04.2021

Marko niepewny obecności kibiców podczas Grand Prix Austrii

Alesi: F1 musi być bardziej konsekwentna w kwestii limitów toru

F1 zmieniła godziny piątkowych i sobotnich sesji na Imoli

Domenicali: Formuła 1 znalazła się w jeszcze większym kryzysie

Wolff: Nie wierzę, że Bottas rozważał odejście z F1 po GP Rosji 2018

R. Schumacher: Vettel będzie pod dużą presją na Imoli

Domenicali: Sprinty docelowo będą organizowane na wybranych torach

12.04.2021

Marko dementuje informacje o "tajemniczym" zawieszeniu Red Bulla

Alonso: Bawią mnie opinie, że jestem trudny we współpracy

Porsche nie wyklucza wejścia do F1 w 2025 roku

Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców

Tost: Postęp AlphaTauri możliwy głównie dzięki Hondzie

11.04.2021

Turcja zastąpi tegoroczne Grand Prix Kanady?

10.04.2021

Albon: Rola rezerwowego w Red Bullu jest ważniejsza niż DTM

09.04.2021

Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa

Marko: Hamiltona i Verstappena nie różni zbyt wiele

Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca

Alfa i Williams porzucą rozwój bolidów po wyścigu na Imoli

08.04.2021

Wolff sprostował wypowiedź o Zaku Brownie

Hulkenberg: Bolid Astona prowadzi się zupełnie inaczej od poprzednika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Salo: Porozumienie FIA-Ferrari wymusiło ograniczenie przepływu paliwa

Fin uważa, że jednostka Scuderii powróci w sezonie 2021 do czołowych parametrów.
Mateusz Szymkiewicz, 24 lutego 2021, wyświetlenia: 934<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mika Salo zasugerował, że tajne porozumienie FIA oraz Ferrari z początku 2020 roku wymusiło na zespole ograniczenie przepływu paliwa w silniku.

Federacja prowadziła dochodzenie w sprawie jednostki Scuderii wykorzystywanej w sezonie 2019, twierdząc, że jest ona niezgodna z przepisami. FIA nie potrafiąc jednak udowodnić winy włoskiego producenta, postanowiła zawrzeć z nim tajne porozumienie, które spotkało się z dużym sprzeciwem konkurencji.

Następstwem umowy FIA-Ferrari był duży spadek osiągów silnika przygotowanego przez zespół na sezon 2020. Według byłego kierowcy Formuły 1 – Miki Salo, Federacja ukarała Scuderię zmniejszeniem poziomu przepływu paliwa, co wpłynęło również na formę klienckich ekip – Alfy Romeo oraz Haasa.

„Zespół [Alfa Romeo] musiał ucierpieć z powodu złych uczynków Ferrari w 2019 roku” – powiedział Fin, aktualnie pełniący funkcję sędziego wyścigów z ramienia FIA. „Zostali zmuszeni do tego, by korzystać z mniejszej ilości paliwa, więc Alfa Romeo może być w dobrej pozycji, jeżeli będą w stanie wejść na swój najwyższy poziom w tegorocznych wyścigach. Nie wiem czy otrzymają nowy silnik na 2021 rok, jednakże Alfa będzie miała teraz co najmniej pełną moc, wykorzystując maksymalny potencjał. W zeszłym roku nie dysponowali taką zgodą ze względu na Ferrari”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.04.2021  Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca
07.04.2021  Leclerc: Z Sainzem łączą mnie dużo bliższe relacje
06.04.2021  Leclerc: Chciałbym jeszcze dłuższej umowy z Ferrari
01.04.2021  Binotto: Silnik Ferrari wciąż traci do rywali
01.04.2021  Coletta: Udział Leclerca w Le Mans nie jest wykluczony
Tagi:
Ferrari
Salo M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca