F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha

Austriak nawołuje również do rezygnacji z MGU-H.
Maciej Wróbel, 25 lutego 2021, wyświetlenia: 1277<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem szefa AlphaTauri, Franza Tosta, nadchodząca rewolucja silnikowa powinna zachęcić do wejścia do F1 takich dostawców jak Cosworth czy Ilmor.

W 2025 roku do Formuły 1 ma zawitać zupełnie nowa generacja silników. Wciąż jednak toczą się rozmowy na temat szczegółów tej rewolucji, by uniknąć powtórki scenariusza z ery hybrydowej, która została całkowicie zdominowana przez Mercedesa.

Swoimi przemyśleniami na temat tego, jak powinny wyglądać jednostki napędowe w 2025, podzielił się Franz Tost. „Pozostałbym przy V6 i turbo, ale porzuciłbym MGU-H” – powiedział Austriak w wywiadzie dla Auto Motor und Sport.

„Musimy pozostawić MGU-K, ponieważ potrzebujemy systemu odzyskiwania energii. Wtedy jednak powinniśmy przede wszystkim skoncentrować się na użyciu neutralnych względem emisji dwutlenku węgla e-paliw. Oznaczałoby to sprostanie wymaganiom dotyczącym emisji i bylibyśmy dobrze przygotowani na przyszłość”.

Głównym celem rewolucji według Tosta powinno być jednak przyciągnięcie do sportu nowych dostawców. „Potrzebujemy nowych producentów. Nowy silnik musi zatem być zrównoważony pod kątem finansowym przy precyzyjnie określonym budżecie”.

„Regulacje powinny również pozwolić Cosworthowi albo Mario Illienowi na zbudowanie własnego silnika. Kiedy drzwi dla nowych producentów zostaną otwarte, znikną ograniczenia, które mamy obecnie. Aby zmniejszyć koszty, ilość materiałów powinna być ograniczona, a silnik powinien wytrzymać na tyle długo, by nie budować ich zbyt wielu” – dodał 65-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Tost łączony z funkcją konsultanta obu ekip Red Bulla
05.01.2024  Tsunoda: Gdyby nie Tost, nie byłoby mnie już w Formule 1
27.11.2023  Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię
28.10.2023  Tost: Hadjar wkrótce trafi do Formuły 1
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
Tagi:
Tost F.
Cosworth
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca