F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.04.2021

Marko niepewny obecności kibiców podczas Grand Prix Austrii

Alesi: F1 musi być bardziej konsekwentna w kwestii limitów toru

F1 zmieniła godziny piątkowych i sobotnich sesji na Imoli

Domenicali: Formuła 1 znalazła się w jeszcze większym kryzysie

Wolff: Nie wierzę, że Bottas rozważał odejście z F1 po GP Rosji 2018

R. Schumacher: Vettel będzie pod dużą presją na Imoli

Domenicali: Sprinty docelowo będą organizowane na wybranych torach

12.04.2021

Marko dementuje informacje o "tajemniczym" zawieszeniu Red Bulla

Alonso: Bawią mnie opinie, że jestem trudny we współpracy

Porsche nie wyklucza wejścia do F1 w 2025 roku

Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców

Tost: Postęp AlphaTauri możliwy głównie dzięki Hondzie

11.04.2021

Turcja zastąpi tegoroczne Grand Prix Kanady?

10.04.2021

Albon: Rola rezerwowego w Red Bullu jest ważniejsza niż DTM

09.04.2021

Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa

Marko: Hamiltona i Verstappena nie różni zbyt wiele

Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca

Alfa i Williams porzucą rozwój bolidów po wyścigu na Imoli

08.04.2021

Wolff sprostował wypowiedź o Zaku Brownie

Hulkenberg: Bolid Astona prowadzi się zupełnie inaczej od poprzednika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Binotto: Rozwiązaliśmy problemy z prędkością na prostych

Szef Scuderii nie nastawia się jednak na równorzędną walkę z Mercedesem i Red Bullem.
Maciej Wróbel, 26 lutego 2021, wyświetlenia: 1092<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari, Mattia Binotto, jest pewien, że tegoroczna konstrukcja zespołu oznaczona symbolem SF21 nie będzie miała tak dużych problemów z prędkością na prostych, jak jej poprzednik.

Stajnia z Maranello ma za sobą bardzo nieudany sezon 2020, podczas którego zmagała się ze znaczącymi niedoborami prędkości, które wynikały z niskiej mocy silnika oraz dużego oporu aerodynamicznego. W rezultacie kierowcy Scuderii nie odnieśli żadnego zwycięstwa i jedynie trzykrotnie meldowali się na mecie w czołowej trójce.

Podczas piątkowej prezentacji zespołu Mattia Binotto stwierdził, że jest pewien rozwiązania problemów z silnikiem i aerodynamiką, które trapiły Ferrari w ubiegłym sezonie. „Według mnie, naszą główną bolączką były prędkości na prostych. Nie tylko z powodu mocy, ale również i z powodu zbyt dużego oporu”.

„Ciężko pracowaliśmy zarówno nad jednostką napędową, jak i aerodynamiką, by zmniejszyć opór generowany przez samochód. Bazując na naszych obecnych symulacjach i na tym, co widzieliśmy pod względem mocy wyjściowej z hamowni i oporu auta z tunelu aerodynamicznego, myślę, że odzyskaliśmy całkiem sporo prędkości na prostych”.

„Spodziewam się, że prędkość nie będzie takim problemem, jakim była wcześniej. Mamy nadzieję, że będziemy konkurencyjni, ale tego dowiemy się dopiero w Bahrajnie, ponieważ tylko wtedy będziemy mogli odnieść się do tego, czego dokonały inne zespoły. Wierzymy jednak, że nasz samochód będzie zdecydowanie bardziej wydajny w porównaniu z tym, co mieliśmy w zeszłym roku. Mówiąc o wydajności, mam na myśli znów aerodynamikę oraz jednostkę napędową”.

Pomimo obiecujących sygnałów, Binotto podkreślił jednocześnie, że jest świadomy tego, iż jego zespół nie będzie w zaledwie jeden sezon stanie zniwelować całej straty, jaka dzieli go od Mercedesa i Red Bulla. „Z tego, co widziałem na hamowni oraz w tunelu aerodynamicznym, wydaje mi się, że wykonaliśmy znaczące postępy” – powiedział Włoch.

„Jednak nie dowiesz się w którym miejscu się znajdujesz, jeśli nie jesteś na torze, a to będzie dla nas ważne. Musimy być realistami. Nasza strata do najlepszych w ubiegłym roku była dość znaczna i nie jest czymś, co może zostać odrobione w jedną zimę”.

Szef Ferrari ujawnił także, iż zespół koncentruje swoje wysiłki przede wszystkim na sezonie 2022 i nie będzie poświęcał zbyt dużo czasu na rozwój SF21 podczas nadchodzącej kampanii. „W 2021 koncentrujemy się na budowie samochodu na sezon 2022. To będzie nasz główny cel, więc nie spędzimy zbyt wiele czasu nad tegorocznym autem w tym sezonie”.

„Zawsze jest pewien balans i będziemy na pewnym etapie musieli podjąć decyzję. Samochód na rok 2022 zmieni się jednak tak bardzo, że jest potrzeba zrobienia przynajmniej minimalnej ilości prób i projektów, które potem trzeba rozwinąć. Większość naszych wysiłków zostanie skierowana właśnie w tym kierunku”.

„Właśnie dlatego przyczepność samochodu na starcie sezonu jest bardzo ważna. Jest tak dlatego, że w pewnym sensie będzie to poziom osiągów, który możemy oglądać przez resztę sezonu. Tak jak wspomniałem – wiemy, jakich postępów dokonaliśmy w tunelu i z mocą. Najważniejsze będzie jednak to, jak samochód wypadnie na torze w porównaniu z naszymi oczekiwaniami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2021  Binotto: Silnik Ferrari wciąż traci do rywali
29.03.2021  Binotto: Ferrari wreszcie może polegać na dwóch kierowcach
14.03.2021  Binotto: Nie mamy już problemu z prędkością na prostych
28.02.2021  Binotto: Ferrari popiera pomysł sobotnich wyścigów
04.02.2021  Binotto: Wiemy, że nie zniwelujemy teraz straty do Mercedesa
Tagi:
Binotto M.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca