F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Simon: Nowe jednostki muszą zapewnić swobodę w zarządzaniu energią

Z kolei Ross Brawn celuje w neutralność węglową, niższe koszty oraz lepszy dźwięk.
Mateusz Szymkiewicz, 1 marca 2021, wyświetlenia: 768<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Gilles Simon uważa, że kolejna generacja układów napędowych powinna dać producentom większą swobodę w zarządzaniu systemami odzyskiwania energii.

Aktualnie władze Formuły 1 są w trakcie dyskusji na temat kierunku, jaki powinna obrać seria od 2025 roku. Szykowane są zmiany w obrębie jednostek napędowych, które najprawdopodobniej będą skupione wokół paliw neutralnych. Ponadto stosowana technologia ma być dużo prostsza oraz tańsza, by przyciągnąć do serii nowych producentów.

„Musimy osiągnąć neutralność węglową” – powiedział Ross Brawn, szef Formuły 1 do spraw sportowych. „Ponadto musimy obniżyć koszty. Z kolei sam dźwięk silników musi stać się odpowiedni”.

Zrozumiałe, że nowa formuła silnikowa będzie oparta na wspólnej bazie elementów pochodzących od zewnętrznych dostawców, co docelowo obniży wydatki na rozwój. „Nie chcemy każdego roku przeznaczać 100 milionów euro na rozwój silnika spalinowego” – powiedział anonimowo jeden z szefów zespołów dla Auto Motor und Sport.

Szef FIA do spraw silników – Gilles Simon, potwierdził, że przepisy na 2025 rok zwiększą nacisk na systemy odnawiania energii. „Być może ustalimy limit mocy pochodzący z baterii, jednakże producenci w zamian otrzymają od nas większą swobodę w wykorzystywaniu energii. To pozwoli wyróżniać się. Spróbujemy zredukować koszty poprzez ujednolicenie technologii baterii, a potem wyrazimy zgodę na to, by zespoły mogły w stu procentach dowolnie tym zarządzać”.

Simon pytany w jaki sposób ma przejawiać się większa swoboda w zarządzaniu bateriami, odpowiedział: „Będzie to oznaczało, że kierowca może wykorzystać dodatkową moc do wyprzedzania. Zaproponujemy spektakularne rozwiązania. Pracujemy nad tym modelem. Przy obecnej technologii łatwo będzie o wizualizację w transmisji poprzez grafiki. Wtedy widz będzie mógł zorientować się, kiedy zawodnik korzysta z ekstra mocy i ile ma jej jeszcze w zapasie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
Brawn R.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca