|
|
|
|
|
|
Capito dementuje informacje o rozmowach Williamsa z Renault |
Niemiec podkreśla, że obecna umowa z Mercedesem zapewnia ekipie niezależność. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 24 marca 2021, wyświetlenia: 689 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Jost Capito zdementował spekulacje, jakoby Williams zamierzał już od przyszłego roku wznowić współpracę z Renault.
Francuski producent pozostał bez klienckich zespołów, dostarczając układy napędowe jedynie fabrycznej stajni Alpine. W ostatnich tygodniach prezes Grupy Renault – Luca de Meo, deklarował, iż będzie naciskał na pozyskanie nowego partnera, doceniając polityczne korzyści płynące z takiego rozwiązania.
Oczywistym kandydatem do współpracy z Renault stał się Williams, jako, że pozostałe zespoły są silnie związane ze swoimi dostawcami, zarówno po stronie technicznej, jak i komercyjnej. Na przeszkodzie stoi jednak kontrakt stajni z Grove z Mercedesem, który wygaśnie dopiero po sezonie 2025. Z kolei niedawno obie strony porozumiały się w sprawie dostaw skrzyń biegów od 2022 roku.
„Jeżeli możemy poprawić wyniki i będziemy atrakcyjni dla wchodzących producentów, celem będzie pozostanie niezależnym zespołem. Nie chcemy stać się własnością konkurencji lub koncernu” – powiedział Jost Capito, dyrektor wykonawczy Williamsa. „Zawsze byliśmy niezależnym zespołem, nigdy nie widzieliście nas w roli ekipy A lub B. Z naszej perspektywy zespół B nie posiada niezależnego właściciela, jest powiązany z producentem lub konkurentem. Nie dostosujemy się do tej definicji”.
„Chcemy być prawdziwym zespołem, ponieważ wyścigi są podstawą naszego biznesu i tak powinno zostać. Nie chcemy być zależni od producenta, który w każdej chwili może podjąć decyzję o dalszych startach lub odejściu. To mogłoby zagrozić naszemu istnieniu”.
Niemiec podkreślił, że nie bierze pod uwagę scenariusza, w którym zrywa kontrakt z Mercedesem. „Mamy z nimi dobre relacje, a także umowę obowiązującą przez kilka kolejnych lat. Będziemy ją respektowali, ponieważ jesteśmy bardzo zadowoleni z tej relacji. Nie wydaje mi się, by w przyszłości zespoły miały możliwość wyprodukowania własnego silnika, więc partner po tej stronie będzie niezbędny. Później można wkroczyć w rozmowy, czy potrzebna jest skrzynia biegów”.
„Silniki oraz przekładnie są produkowane przez producentów pod jednym dachem, tak jest w przypadku Mercedesa. Dochodzimy więc do wniosku, że opłaca się mieć cały układ napędowy od 2022 roku. Wciąż traktujemy to jako niezależność. Mamy ją wtedy, kiedy dysponujemy wolną ręką w dobrze partnerów, z którymi chcemy współpracować”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|