F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Capito dementuje informacje o rozmowach Williamsa z Renault

Niemiec podkreśla, że obecna umowa z Mercedesem zapewnia ekipie niezależność.
Mateusz Szymkiewicz, 24 marca 2021, wyświetlenia: 689<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jost Capito zdementował spekulacje, jakoby Williams zamierzał już od przyszłego roku wznowić współpracę z Renault.

Francuski producent pozostał bez klienckich zespołów, dostarczając układy napędowe jedynie fabrycznej stajni Alpine. W ostatnich tygodniach prezes Grupy Renault – Luca de Meo, deklarował, iż będzie naciskał na pozyskanie nowego partnera, doceniając polityczne korzyści płynące z takiego rozwiązania.

Oczywistym kandydatem do współpracy z Renault stał się Williams, jako, że pozostałe zespoły są silnie związane ze swoimi dostawcami, zarówno po stronie technicznej, jak i komercyjnej. Na przeszkodzie stoi jednak kontrakt stajni z Grove z Mercedesem, który wygaśnie dopiero po sezonie 2025. Z kolei niedawno obie strony porozumiały się w sprawie dostaw skrzyń biegów od 2022 roku.

„Jeżeli możemy poprawić wyniki i będziemy atrakcyjni dla wchodzących producentów, celem będzie pozostanie niezależnym zespołem. Nie chcemy stać się własnością konkurencji lub koncernu” – powiedział Jost Capito, dyrektor wykonawczy Williamsa. „Zawsze byliśmy niezależnym zespołem, nigdy nie widzieliście nas w roli ekipy A lub B. Z naszej perspektywy zespół B nie posiada niezależnego właściciela, jest powiązany z producentem lub konkurentem. Nie dostosujemy się do tej definicji”.

„Chcemy być prawdziwym zespołem, ponieważ wyścigi są podstawą naszego biznesu i tak powinno zostać. Nie chcemy być zależni od producenta, który w każdej chwili może podjąć decyzję o dalszych startach lub odejściu. To mogłoby zagrozić naszemu istnieniu”.

Niemiec podkreślił, że nie bierze pod uwagę scenariusza, w którym zrywa kontrakt z Mercedesem. „Mamy z nimi dobre relacje, a także umowę obowiązującą przez kilka kolejnych lat. Będziemy ją respektowali, ponieważ jesteśmy bardzo zadowoleni z tej relacji. Nie wydaje mi się, by w przyszłości zespoły miały możliwość wyprodukowania własnego silnika, więc partner po tej stronie będzie niezbędny. Później można wkroczyć w rozmowy, czy potrzebna jest skrzynia biegów”.

„Silniki oraz przekładnie są produkowane przez producentów pod jednym dachem, tak jest w przypadku Mercedesa. Dochodzimy więc do wniosku, że opłaca się mieć cały układ napędowy od 2022 roku. Wciąż traktujemy to jako niezależność. Mamy ją wtedy, kiedy dysponujemy wolną ręką w dobrze partnerów, z którymi chcemy współpracować”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
25.03.2024  Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie
22.03.2024  Logan Sargeant nie pojedzie w pozostałych sesjach w Australii
18.03.2024  Vowles: Musimy ujrzeć stałe postępy ze strony Sargeanta
03.03.2024  Wolff: Przez problemy z silnikiem traciliśmy 0,5s na okrążeniu
Tagi:
Williams
Renault
Mercedes
Capito J.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca