F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Wciąż jeszcze nie nabrałem pełnej prędkości

Hiszpan nie gwarantuje, że wzniesie się na poziom sprzed przerwy od startów.
Maciej Wróbel, 26 marca 2021, wyświetlenia: 1136<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso przyznał, że wciąż nie „nabrał stuprocentowej prędkości” po swoim powrocie do F1 po dwóch latach przerwy.

Dwukrotny mistrz świata opuścił Formułę 1 z końcem 2018 roku po rozczarowującym, czteroletnim okresie startów dla zespołu McLaren. Hiszpan po odejściu z F1 nie próżnował i między innymi odniósł drugie zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, wygrał 24 Hours of Daytona, a także zdobył mistrzostwo WEC w sezonie 2018/19.

Alonso, którego przygotowania do pierwszego sezonu z Alpine zostały częściowo storpedowane przez wypadek rowerowy z lutego, w piątkowych treningach przed GP Bahrajnu uzyskał odpowiednio 16. i 15. czas, nieznacznie przegrywając z zespołowym partnerem, Estebanem Oconem. 39-latek przyznał, że potrzebuje jeszcze trochę czasu z zespołem, by nabrać prędkości.

„To zawsze zajmuje trochę czasu i ciągle nie mam jeszcze stuprocentowej prędkości” – powiedział Alonso. „Wydaje mi się, że tak samo ma wiele osób, a także wielu kierowców, którzy zmieniali zespoły i którzy musieli zaadaptować się nieco do nowych opon czy regulacji technicznych”.

„Zawsze zaczynasz się czuć bardziej komfortowo po czterech, pięciu czy sześciu wyścigach i nie inaczej jest ze mną. Jestem zadowolony z miejsca, w którym się znajdujemy, ale myślę, że w ciągu kilku kolejnych wyścigów poczuję się bardziej komfortowo w kokpicie, fotelu. Ciągle dokonujemy kilku pomniejszych modyfikacji. To są rzeczy, które trzeba ciągle dostosowywać”.

Hiszpan stwierdził również, że „nie ma gwarancji”, iż znajdzie się na tym samym poziomie, jaki prezentował do czasu odejścia z McLarena w sezonie 2018. Jest on jednak pewien, że jego wysiłki z sezonu 2020 mające na celu jak najlepsze wpasowanie się w zespół Alpine zaprocentują podczas nadchodzącej kampanii.

„Nie ma żadnych gwarancji, po prostu masz tę pewność, że starasz się osiągać to, czego zespół od ciebie oczekuje. Nie ma gwarancji, że będę taki sam, jak w 2018, ale mam nadzieję, że tak będzie. Kiedy zadecydowałem o powrocie, próbowałem się skoncentrować na przygotowaniach nie tylko mentalnych, ale i technicznych poprzez przebywanie z zespołem w drugiej połowie sezonu i bycie na bieżąco z językiem F1, który jest nieco bardziej techniczny niż w innych kategoriach”.

Kierowca Alpine dodał też, że nie wyznaczył sobie konkretnych ram czasowych na odniesienie sukcesu z nowym zespołem i był skupiony głównie na tym, aby „sprawiało to możliwie jak najwięcej frajdy” w tym krótkim okresie, gdy szef Alpine, Laurent Rossi oraz dyrektor wyścigowy Davide Brivio zadomawiają na swoich nowych posadach.

„Staram się, by ten powrót był czymś dobrym i będę próbował wygrywać wyścigi i być tak konkurencyjnym, jak tylko jest to możliwe, ale nie ustaliłem sobie konkretnego celu czy terminu. Jak dotąd cieszę się tym. Często powtarzają się pytania o mój wiek, a ja jestem trochę zaskoczony, ponieważ nie jestem wcale taki stary”.

„Mistrz świata, który dominuje teraz w tym sporcie ma 35 czy 36 lat i nie jest tak, że jestem od niego starszy o jakieś 20 lat. Chcę się sprawdzić i pomóc zespołowi w tym ważnym momencie przemiany z Renault w Alpine i wspaniałej przyszłości, jaka go czeka w kolejnych latach, kiedy nadejdzie rewolucja w przepisach”.

„Jestem tu, by wspomóc zespół swoim doświadczeniem i wiedzą, które zebrałem przez lata, żeby spróbować nadać mu rozpęd. Byłbym szczęśliwy i uznałbym za sukces, gdybyśmy razem – zespół i ja – wspięli się na szczyt w nadchodzących latach i prędzej czy później stali się pretendentami do tytułów” – zakończył Alonso.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
Tagi:
Alonso F.
Alpine

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca