F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.04.2021

Domenicali: Formuła 1 znalazła się w jeszcze większym kryzysie

Wolff: Nie wierzę, że Bottas rozważał odejście z F1 po GP Rosji 2018

R. Schumacher: Vettel będzie pod dużą presją na Imoli

Domenicali: Sprinty docelowo będą organizowane na wybranych torach

12.04.2021

Marko dementuje informacje o "tajemniczym" zawieszeniu Red Bulla

Alonso: Bawią mnie opinie, że jestem trudny we współpracy

Porsche nie wyklucza wejścia do F1 w 2025 roku

Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców

Tost: Postęp AlphaTauri możliwy głównie dzięki Hondzie

11.04.2021

Turcja zastąpi tegoroczne Grand Prix Kanady?

10.04.2021

Albon: Rola rezerwowego w Red Bullu jest ważniejsza niż DTM

09.04.2021

Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa

Marko: Hamiltona i Verstappena nie różni zbyt wiele

Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca

Alfa i Williams porzucą rozwój bolidów po wyścigu na Imoli

08.04.2021

Wolff sprostował wypowiedź o Zaku Brownie

Hulkenberg: Bolid Astona prowadzi się zupełnie inaczej od poprzednika

F1 coraz bliżej zatwierdzenia limitu wynagrodzeń dla kierowców

Prost: Ostrożnie podchodzimy do relacji Alonso oraz Ocona

Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: Zmiany w obrębie podłogi miały spowolnić Mercedesa

Drugi w kwalifikacjach Hamilton stracił prawie 0,4 sekundy do Verstappena na pole position.
Mateusz Szymkiewicz, 28 marca 2021, wyświetlenia: 1379<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff uważa, że zmiany w obrębie podłogi bolidów przed sezonem 2021 miały uderzyć w Mercedesa oraz Astona Martina.

W trakcie pierwszej sesji kwalifikacyjnej pole position padło łupem Maksa Verstappena z Red Bulla, który dysponował przewagą prawie 0,4 sekundy nad kolejnym Lewisem Hamiltonem. Brytyjczyk od początku zimowych testów zmaga się z Mercedesem W12, który ma bardzo niestabilny tył.

Uważa się, że z ograniczeniem docisku z tylnej partii podłogi najlepiej poradziły sobie zespoły stosujące koncept ostrego kąta natarcia. Jako jedyni w stawce bolidy zaprojektowane wokół innej filozofii mają Mercedes i Aston Martin.

„Porównując aktualne czasy okrążeń do tych sprzed roku, można dostrzec, że samochody z ostrym kątem natarcia są dużo szybsze od nas” – powiedział Otmar Szafnauer, szef Astona. „Zmiany w przepisach najmocniej uderzyły w Mercedesa. Pozostałe ekipy z ostrym kątem, jak Red Bull, AlphaTauri czy Ferrari, spisują się dużo lepiej”.

Toto Wolff stojący na czele Mercedesa, jest wręcz przekonany, że zmiany w przepisach na sezon 2021 miały bezpośrednio uderzyć w jego zespół. „Dla widowni to jeszcze lepiej, że w rywalizacji musimy postarać się dużo mocniej. Osoby odpowiedzialne za ten sport dążyły do tego i udało im się. Jeśli chodzi o Red Bulla oraz Hondę, wygląda na to, że wykonali naprawdę dobrą pracę. Szczególną poprawę można dostrzec w przekazywaniu energii elektrycznej. Pod tym względem są przed nami, wystarczy spojrzeć na AlphaTauri”.

Austriak dodał, że Mercedes nie jest w stanie zastosować ostrego kąta natarcia w bolidzie W12. „Nie jesteśmy w stanie po prostu podnieść tyłu bolidu, by potem wszystko było ok. Nasz samochód ma zupełnie inny koncept, więc po prostu musimy wykorzystać najlepsze dostępne opcje. Udało nam się dokonać poprawy od zimowych testów. Bolid nie jest już tak nerwowy. Teraz potrzebujemy jak najlepszych wyborów, by zredukować stratę”.

Z opinią Wolffa o zmianach w przepisach, które miały uderzyć w Mercedesa, zgadza się kierowca zespołu Lewis Hamilton. „Nie jest tajemnicą, że te modyfikacje miały nas spowolnić. Podobnie było z trybami silnika w połowie poprzedniego sezonu. Mimo to jest ok. Lubimy wyzwania. Musimy ciężej pracować i robić to co do nas należy” – dodał siedmiokrotny mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.04.2021  Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa
08.04.2021  Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy
07.04.2021  Wolff krytykuje Browna za wypowiedź o nowym składzie Mercedesa
07.04.2021  Russell: Mercedes może zmagać się z bolidem wrażliwym na wiatr
06.04.2021  R. Schumacher: Aston może nie rozumieć problemów z bolidem
Tagi:
Mercedes
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca