F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Zmiany w obrębie podłogi miały spowolnić Mercedesa

Drugi w kwalifikacjach Hamilton stracił prawie 0,4 sekundy do Verstappena na pole position.
Mateusz Szymkiewicz, 28 marca 2021, wyświetlenia: 1461<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff uważa, że zmiany w obrębie podłogi bolidów przed sezonem 2021 miały uderzyć w Mercedesa oraz Astona Martina.

W trakcie pierwszej sesji kwalifikacyjnej pole position padło łupem Maksa Verstappena z Red Bulla, który dysponował przewagą prawie 0,4 sekundy nad kolejnym Lewisem Hamiltonem. Brytyjczyk od początku zimowych testów zmaga się z Mercedesem W12, który ma bardzo niestabilny tył.

Uważa się, że z ograniczeniem docisku z tylnej partii podłogi najlepiej poradziły sobie zespoły stosujące koncept ostrego kąta natarcia. Jako jedyni w stawce bolidy zaprojektowane wokół innej filozofii mają Mercedes i Aston Martin.

„Porównując aktualne czasy okrążeń do tych sprzed roku, można dostrzec, że samochody z ostrym kątem natarcia są dużo szybsze od nas” – powiedział Otmar Szafnauer, szef Astona. „Zmiany w przepisach najmocniej uderzyły w Mercedesa. Pozostałe ekipy z ostrym kątem, jak Red Bull, AlphaTauri czy Ferrari, spisują się dużo lepiej”.

Toto Wolff stojący na czele Mercedesa, jest wręcz przekonany, że zmiany w przepisach na sezon 2021 miały bezpośrednio uderzyć w jego zespół. „Dla widowni to jeszcze lepiej, że w rywalizacji musimy postarać się dużo mocniej. Osoby odpowiedzialne za ten sport dążyły do tego i udało im się. Jeśli chodzi o Red Bulla oraz Hondę, wygląda na to, że wykonali naprawdę dobrą pracę. Szczególną poprawę można dostrzec w przekazywaniu energii elektrycznej. Pod tym względem są przed nami, wystarczy spojrzeć na AlphaTauri”.

Austriak dodał, że Mercedes nie jest w stanie zastosować ostrego kąta natarcia w bolidzie W12. „Nie jesteśmy w stanie po prostu podnieść tyłu bolidu, by potem wszystko było ok. Nasz samochód ma zupełnie inny koncept, więc po prostu musimy wykorzystać najlepsze dostępne opcje. Udało nam się dokonać poprawy od zimowych testów. Bolid nie jest już tak nerwowy. Teraz potrzebujemy jak najlepszych wyborów, by zredukować stratę”.

Z opinią Wolffa o zmianach w przepisach, które miały uderzyć w Mercedesa, zgadza się kierowca zespołu Lewis Hamilton. „Nie jest tajemnicą, że te modyfikacje miały nas spowolnić. Podobnie było z trybami silnika w połowie poprzedniego sezonu. Mimo to jest ok. Lubimy wyzwania. Musimy ciężej pracować i robić to co do nas należy” – dodał siedmiokrotny mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
Tagi:
Mercedes
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca