|
|
|
|
|
|
Tanabe: Nowy silnik Hondy był kluczowy dla aerodynamiki Red Bulla |
Japoński producent zastosował jeszcze bardziej radykalną odmianę konceptu "size-zero". |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 6 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1613 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Toyoharu Tanabe przyznał, że architektura tegorocznej jednostki napędowej Hondy była kluczowa dla projektu Red Bulla RB16B.
Japoński producent zdecydował się powrócić do konceptu „size-zero”, który został po raz pierwszy zastosowany w 2015 roku. Wówczas jednak układ napędowy charakteryzował się wysokim poziomem zawodności oraz niską mocą, za co odpowiadały odpowiednio problemy z chłodzeniem i zbyt mała turbina.
W tym roku Honda zastosowała jeszcze bardziej radykalną koncepcję jednostki, dzięki której Red Bull miał większe pole do popisu przy projektowaniu pakietu aerodynamicznego bolidu. „Przeanalizowaliśmy każdy element zeszłorocznego układu napędowego i na ten rok przygotowaliśmy zupełną nowość. Naszym celem była poprawa osiągów w obszarze silnika spalinowego oraz ERS. Poza tym całość jest dużo bardziej kompaktowa. Miało to przełożenie na samochód oraz jego osiągi” – powiedział Toyoharu Tanabe, dyrektor techniczny Hondy.
„Obniżyliśmy wałek rozrządu, a także zmniejszyliśmy cały silnik. Mamy bardzo kompaktowy pakiet. W rezultacie udało nam się poprawić również przepływ powietrza przez samochód. Mówiąc inaczej, ma to pozytywny wpływ na aerodynamikę. Trudno mi o konkretne liczby jak duża jest poprawa docisku, a także ile zyskaliśmy czasu, ale Newey był nam wdzięczny za nowy projekt jednostki”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|