F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.04.2021

Domenicali: Formuła 1 znalazła się w jeszcze większym kryzysie

Wolff: Nie wierzę, że Bottas rozważał odejście z F1 po GP Rosji 2018

R. Schumacher: Vettel będzie pod dużą presją na Imoli

Domenicali: Sprinty docelowo będą organizowane na wybranych torach

12.04.2021

Marko dementuje informacje o "tajemniczym" zawieszeniu Red Bulla

Alonso: Bawią mnie opinie, że jestem trudny we współpracy

Porsche nie wyklucza wejścia do F1 w 2025 roku

Domenicali niechętny ograniczaniu wynagrodzeń kierowców

Tost: Postęp AlphaTauri możliwy głównie dzięki Hondzie

11.04.2021

Turcja zastąpi tegoroczne Grand Prix Kanady?

10.04.2021

Albon: Rola rezerwowego w Red Bullu jest ważniejsza niż DTM

09.04.2021

Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa

Marko: Hamiltona i Verstappena nie różni zbyt wiele

Villeneuve: Sainz w Ferrari może być zagrożeniem dla Leclerca

Alfa i Williams porzucą rozwój bolidów po wyścigu na Imoli

08.04.2021

Wolff sprostował wypowiedź o Zaku Brownie

Hulkenberg: Bolid Astona prowadzi się zupełnie inaczej od poprzednika

F1 coraz bliżej zatwierdzenia limitu wynagrodzeń dla kierowców

Prost: Ostrożnie podchodzimy do relacji Alonso oraz Ocona

Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Tanabe: Nowy silnik Hondy był kluczowy dla aerodynamiki Red Bulla

Japoński producent zastosował jeszcze bardziej radykalną odmianę konceptu "size-zero".
Mateusz Szymkiewicz, 6 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1461<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toyoharu Tanabe przyznał, że architektura tegorocznej jednostki napędowej Hondy była kluczowa dla projektu Red Bulla RB16B.

Japoński producent zdecydował się powrócić do konceptu „size-zero”, który został po raz pierwszy zastosowany w 2015 roku. Wówczas jednak układ napędowy charakteryzował się wysokim poziomem zawodności oraz niską mocą, za co odpowiadały odpowiednio problemy z chłodzeniem i zbyt mała turbina.

W tym roku Honda zastosowała jeszcze bardziej radykalną koncepcję jednostki, dzięki której Red Bull miał większe pole do popisu przy projektowaniu pakietu aerodynamicznego bolidu. „Przeanalizowaliśmy każdy element zeszłorocznego układu napędowego i na ten rok przygotowaliśmy zupełną nowość. Naszym celem była poprawa osiągów w obszarze silnika spalinowego oraz ERS. Poza tym całość jest dużo bardziej kompaktowa. Miało to przełożenie na samochód oraz jego osiągi” – powiedział Toyoharu Tanabe, dyrektor techniczny Hondy.

„Obniżyliśmy wałek rozrządu, a także zmniejszyliśmy cały silnik. Mamy bardzo kompaktowy pakiet. W rezultacie udało nam się poprawić również przepływ powietrza przez samochód. Mówiąc inaczej, ma to pozytywny wpływ na aerodynamikę. Trudno mi o konkretne liczby jak duża jest poprawa docisku, a także ile zyskaliśmy czasu, ale Newey był nam wdzięczny za nowy projekt jednostki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.03.2021  Wolff: Spodziewałem się, że Honda będzie mieć najlepszy silnik
19.03.2021  Marko: Zatrudnienie Andy'ego Cowella będzie trudne
13.03.2021  Tsunoda: Honda zdecydowanie zrobiła duże postępy z silnikiem
24.02.2021  Honda chciałaby wywalczyć mistrzostwo świata z Red Bullem
23.02.2021  Red Bull zaprezentował konstrukcję RB16B
Tagi:
Honda
Red Bull
Tanabe T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca