F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2021

Verstappen z najlepszym czasem w trzecim treningu

Verstappen: Nie mam powodów by odchodzić z Red Bulla

Nurburgring włączył się do walki o termin po GP Kanady?

16.04.2021

Awaria światłowodu skomplikowała transmisję danych na Imoli

Horner: Żądania Astona Martina są naiwne

Norris: Imponująca forma Ferrari nie dziwi McLarena

Steiner: Mazepin wciąż poszukuje limitów

Aston Martin domaga się od FIA zmian w przepisach technicznych

Verstappen: Jestem trochę z tyłu po awarii z FP2

Bottas: Bolid spisuje się zdecydowanie lepiej niż w Bahrajnie

Bottas kończy piątek na Imoli z najlepszym czasem okrążenia

Perez i Ocon uniknęli kar za incydent z pierwszego treningu

McLaren porozumiał się z di Restą w sprawie funkcji trzeciego kierowcy

GP Emilii-Romanii: Bottas najszybszy w pierwszym treningu

Di Grassi: Formuła 1 może wrócić do silników V8 lub V10

Leclerc: Lukratywna propozycja nie skłoni mnie do odejścia z Ferrari

Alonso: Renault musi kierować się intuicją przy rozwoju silnika

Perez: Red Bull dalej musi podejmować ryzyko w kwalifikacjach

Russell dementuje spekulacje o trudnych relacjach z Hamiltonem

15.04.2021

Radio Canada: Grand Prix w Montrealu zostało odwołane

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy

Podobnego zdania są James Key z McLarena oraz Marcin Budkowski z Alpine.
Mateusz Szymkiewicz, 8 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1527<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Alfy Romeo – Jan Monchaux, wątpi, by zmiana przepisów przed sezonem 2021 szczególnie uderzyła w Mercedesa.

FIA chcąc zmniejszyć siły oddziałujące na opony Pirelli, postanowiła ograniczyć docisk bolidów generowany przez obszar podłogi wokół tylnej osi. Po zimowych testach oraz Grand Prix Bahrajnu wiele wskazuje na to, iż najbardziej na tej zmianie skorzystał Red Bull, stosujący ostry kąt natarcia.

Na drugim biegunie są ekipy Mercedesa oraz Astona Martina, które stosują bolidy z „płaską podłogą” i w Bahrajnie wyraźnie borykały się z niestabilnym tyłem. Mimo to Jan Monchaux ma duże wątpliwości, czy nowe regulacje na sezon 2021 uderzyły w zespoły projektujące samochody wokół innej filozofii.

„Aby uzyskać jasną odpowiedź, należy umieścić Mercedesa oraz Red Bulla w identycznych warunkach. Potrafię sobie wyobrazić, że samochody inaczej reagują przy mniejszym lub większym kącie natarcia, ale koniec końców nie wydaje mi się, by ta różnica była warta aż pół sekundy na okrążeniu” – powiedział dyrektor techniczny Alfy Romeo.

Z opinią Monchauxa zgadza się James Key z McLarena, który umniejsza znaczenie filozofii z ostrym kątem natarcia. „Jeżeli ma to jakiekolwiek przełożenie, to tylko minimalne. Wszyscy rozpoczęliśmy rozwój samochodów na sezon 2021 ze stratą na poziomie jednej sekundy do zeszłorocznych czasów. Kluczowe były postępy od punktu wyjścia”.

Z kolei dyrektor wykonawczy Alpine – Marcin Budkowski, dodał: „Mówimy o bardzo złożonych prądach powietrza, a także o tym, w jaki sposób oddziałują na różne obszary. Z tego powodu uważam teorię o ostrym kącie natarcia za zbyt prostą”.

Zdaniem konsultanta Red Bull Racing – Helmuta Marko, bardzo ważnym czynnikiem w sezonie 2021 są nowe opony Pirelli. „Tutaj chodzi o cały pakiet. Należy wziąć pod uwagę czynnik, jakim jest tegoroczne ogumienie” – dodał Austriak.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2021  Verstappen: Nie mam powodów by odchodzić z Red Bulla
16.04.2021  Russell dementuje spekulacje o trudnych relacjach z Hamiltonem
09.04.2021  Mike Elliott od lipca zostanie dyrektorem technicznym Mercedesa
07.04.2021  Wolff krytykuje Browna za wypowiedź o nowym składzie Mercedesa
07.04.2021  Russell: Mercedes może zmagać się z bolidem wrażliwym na wiatr
Tagi:
Mercedes
Monchaux J.
Key J.
Budkowski M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca