F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy

Podobnego zdania są James Key z McLarena oraz Marcin Budkowski z Alpine.
Mateusz Szymkiewicz, 8 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1607<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Alfy Romeo – Jan Monchaux, wątpi, by zmiana przepisów przed sezonem 2021 szczególnie uderzyła w Mercedesa.

FIA chcąc zmniejszyć siły oddziałujące na opony Pirelli, postanowiła ograniczyć docisk bolidów generowany przez obszar podłogi wokół tylnej osi. Po zimowych testach oraz Grand Prix Bahrajnu wiele wskazuje na to, iż najbardziej na tej zmianie skorzystał Red Bull, stosujący ostry kąt natarcia.

Na drugim biegunie są ekipy Mercedesa oraz Astona Martina, które stosują bolidy z „płaską podłogą” i w Bahrajnie wyraźnie borykały się z niestabilnym tyłem. Mimo to Jan Monchaux ma duże wątpliwości, czy nowe regulacje na sezon 2021 uderzyły w zespoły projektujące samochody wokół innej filozofii.

„Aby uzyskać jasną odpowiedź, należy umieścić Mercedesa oraz Red Bulla w identycznych warunkach. Potrafię sobie wyobrazić, że samochody inaczej reagują przy mniejszym lub większym kącie natarcia, ale koniec końców nie wydaje mi się, by ta różnica była warta aż pół sekundy na okrążeniu” – powiedział dyrektor techniczny Alfy Romeo.

Z opinią Monchauxa zgadza się James Key z McLarena, który umniejsza znaczenie filozofii z ostrym kątem natarcia. „Jeżeli ma to jakiekolwiek przełożenie, to tylko minimalne. Wszyscy rozpoczęliśmy rozwój samochodów na sezon 2021 ze stratą na poziomie jednej sekundy do zeszłorocznych czasów. Kluczowe były postępy od punktu wyjścia”.

Z kolei dyrektor wykonawczy Alpine – Marcin Budkowski, dodał: „Mówimy o bardzo złożonych prądach powietrza, a także o tym, w jaki sposób oddziałują na różne obszary. Z tego powodu uważam teorię o ostrym kącie natarcia za zbyt prostą”.

Zdaniem konsultanta Red Bull Racing – Helmuta Marko, bardzo ważnym czynnikiem w sezonie 2021 są nowe opony Pirelli. „Tutaj chodzi o cały pakiet. Należy wziąć pod uwagę czynnik, jakim jest tegoroczne ogumienie” – dodał Austriak.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
Tagi:
Mercedes
Monchaux J.
Key J.
Budkowski M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca