F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Manewr Bottasa był skrajnie niebezpieczny

"Może gdyby na moim miejscu był ktoś inny, nie zdecydowałby się na taką jazdę".
Nataniel Piórkowski, 18 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1927<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell nie potrafi wyjaśnić, dlaczego Valtteri Bottas wykonał jego zdaniem groźny manewr zmieniając linię jazdy podczas obrony przed atakiem. Kierowca Williamsa zasugerował także, że Fin nie zdecydowałby się zapewne na takie posunięcie, gdyby prowadził walkę z innym kierowcą.

Do kraksy doszło w połowie wyścigu u końca długiej prostej startowej. Russell zyskał szansę zaatakowania Bottasa dzięki DRS, jednak w ostatniej chwili zawodnik Mercedesa odbił nieznacznie w prawą stronę.

Brytyjczyk stracił panowanie nad kierownicą na mokrym poboczu i uderzył w bok bolidu W12. Sesja została przerwana czerwonymi flagami.

„Mieliśmy dżentelmeńską umowę, która mówiła o tym, że gdy szybszy bolid zbliża się do ciebie z aktywowanym DRS, nie wykonujesz w ostatniej chwili żadnych ruchów kierownicą” – tłumaczył Russell. „Jechałem w strudze aerodynamicznej a gdy tylko wystawiłem się do ataku Valtteri delikatnie przesunął się w moją stronę. Przez to właśnie znalazłem się na mokrej nawierzchni”.

„W suchych warunkach na normalnym torze byłoby to po prostu niebezpieczne, co dopiero na bardzo wąskim obiekcie, na mokrej nawierzchni. To bardzo przykry incydent”.

„Wiem jednak, że był on do uniknięcia. Prowadzą do tego właśnie te nieznaczne manewry kierownicą. To może być delikatne muśnięcie kierownicy, ale gdy poruszamy się z prędkością przekraczającą 300 kilometrów na godzinę a dzięki DRS masz dodatkowych 50 kilometrów na godzinę więcej, różnica jest kolosalna”.

Russell nie rozumie, dlaczego Bottas zdecydował się na tak odważny manewr, gdy stawką walki była dziewiąta pozycja. Brytyjczyk jest członkiem juniorskiego programu Mercedesa i od pewnego czasu wymienia się go jako faworyta do zastąpienia Fina w teamie Srebrnych Strzał.

„Oczywiście w tamtym momencie byłem bardzo zasmucony i sfrustrowany tym, co zrobił. Walczyłem o dziewiąte miejsce, to nic w porównaniu z walką o czołowe pozycje. To miejsce jest bez znaczenia, a on wykonał taki manewr, jakby na ostatnim okrążeniu stawką było zwycięstwo”.

„Tu pojawia się pytanie, dlaczego zrobił to dla dziewiątej lokaty. Może gdyby na moim miejscu był ktoś inny, nie zdecydowałby się na taką jazdę. Taka myśl przeszła mi przez głowę”.

„Nie można go w pełni winić. Nie sądzę jednak, że to ja jestem w stu procentach winny. Po prostu można było tego uniknąć. Myślę, że to dobry przykład dla sędziów. Drobne ruchy kierownicą mogą naprawdę doprowadzić do wypadków. Właśnie to dzisiaj dostaliśmy”.

Russell dodał, że nie ma wątpliwości, iż w opinii Bottasa to on jest winien incydentu. Podkreśla jednak, że w trakcie walki trzymał się wyścigowej etykiety.

„Jestem pewien, że uważa, iż była to moja wina. Nie mam co do tego żadnych złudzeń. Valtteri wie jednak z jaką prędkością poruszają się bolidy F1, gdy jedzie się za kimś z otwartym DRS. Wie, że to co zrobił nie było właściwe. Tak jak powiedziałem, może gdyby na ostatnim okrążeniu ktoś walczył o zwycięstwo. Ale na pewno nie w takich warunkach, nie w połowie rywalizacji, nie o dziewiąte miejsce”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Russell G.
Bottas V.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca