|
|
|
|
|
|
Kraksa Russella z Bottasem uznana za incydent wyścigowy |
Według sędziów żaden z kierowców nie złamał przepisów na dojeździe do Tamburello. |
|
•Nataniel Piórkowski, 18 kwietnia 2021, wyświetlenia: 2474 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sędziowie Grand Prix Emilii-Romanii zdecydowali się oczyścić Valtteriego Bottasa i George'a Russella z zarzutów o spowodowanie kolizji, do której doszło w połowie wyścigu.
Zdarzenie miało miejsce na dojeździe do sekcji Tamburello. Chociaż obaj kierowcy obwiniali się wzajemnie za jego spowodowanie, sędziowie uznali kraksę za incydent wyścigowy a co za tym idzie nie skorzystali z możliwości nałożenia jakichkolwiek kar.
Russell oskarżył Bottasa o złamanie dżentelmeńskiej umowy, według której podczas obrony nie należy wykonywać nagłych zmian linii jazdy. W opinii sędziów jednak żaden z zawodników nie złamał przepisów.
„Bolid numer 63 [Russell] zbliżał się do bolidu numer 77 [Bottas], próbując wyprzedzić go na głównej prostej, kilka okrążeń po restarcie, niedługo po zezwoleniu na korzystanie z DRS”.
„Bolid numer 77 utrzymywał swoją linię jazdy przez cały czas trwania incydentu, trzymając się lewej strony i suchej ścieżki, pozostawiając ciągle przestrzeń co najmniej jednej szerokości bolidu po prawej stronie”.
„Bolid numer 63 zbliżał się ze znaczną przewagą prędkości, rozpoczynając manewr wyprzedzania z prawej strony. Gdy bolidy zbliżały się do łuku pierwszego zakrętu, dzieląca ich luka uległa zmniejszeniu. Żaden z bolidów nie wykonał ani jednego chaotycznego manewru”.
„Tor zdawał się być szczególnie mokry w okolicach pierwszego zakrętu, jednakże w chwili gdy oba bolidy były najbliżej siebie opony z prawej strony konstrukcji Russella najechały na szczególnie wilgotny obszar. Bolid numer 63 w gwałtowny sposób stracił stabilność, przy czym należy pamiętać, iż jego tylny docisk był ograniczony ze względu na aktywny system DRS”.
„Sędziowie uznają, że kraksa była więc incydentem wyścigowym a biorąc pod uwagę zaistniałe okoliczności nie podejmują żadnych dalszych działań”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|