F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Mercedes próbuje zrobić z nas faworytów

Red Bull dysponuje w tym sezonie niezwykle konkurencyjnym pakietem.
Łukasz Tarnacki, 26 kwietnia 2021, wyświetlenia: 1015<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner twierdzi, że zespół Mercedesa celowo wywiera presję na Red Bullu przypinając mu łatkę faworyta.

Stajnia z Milton Keynes dysponuje w tym sezonie pakietem pozwalającym na regularną walkę o zwycięstwa. W obecnym układzie sił o krok za Red Bullem znajduje się zespół Mercedesa, który jasno dał do zrozumienia, że pracuje nad zmniejszeniem różnicy w osiągach.

„To oni mogą wypuścić przewagę z rąk, a my możemy jedynie zyskać. Kiedy ma się najlepszy samochód, trzeba po prostu potwierdzać to wynikami” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedesa.

Do wypowiedzi Austriaka odniósł się Christian Horner, który przyjął opozycyjne stanowisko. „Oczywiście chcą wywrzeć na nas presję. Toto chce zrobić z nas faworytów, aby stworzyć wrażenie, że sam musi nadrabiać zaległości. Jeśli mam być szczery, to nie wierzę, że jesteśmy faworytami. Rywalizujemy z siedmiokrotnymi mistrzami świata, więc nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić kto tu ma przewagę”.

Horner uważa, że wrażenie jakoby Mercedes był za plecami Red Bulla zostało podsycone przez trudne początki z bolidem W12, który podczas testów nie zawsze zachowywał się przewidywalnie. Stajnia z Brackley twierdzi natomiast, że obecnie ich samochód w żadnym aspekcie nie jest lepszy od konstrukcji Red Bulla. Mimo takiej narracji, Lewis Hamilton i tak zdołał wygrać otwierający sezon wyścig w Bahrajnie oraz stanąć na drugim stopniu podium na Imoli.

W kontekście wyników Mercedesa, Christian Horner jest przekonany, że potrzeba jeszcze kilku wyścigów, aby poznać realny układ sił w czołówce. „Zawsze mówiłem, że potrzeba trzech lub czterech wyścigów, aby uzyskać prawdziwe odzwierciedlenie formy. Mercedes próbuje zrobić z nas faworytów aby odwrócić od siebie uwagę. Są siedmiokrotnymi mistrzami świata, w Bahrajnie prezentowali tempo podobne do naszego, a ich degradacja opon wygląda bardzo dobrze. Mieli problemy jedynie podczas przedsezonowych testów”.

Szef Red Bulla uważa też, że jest zbyt wcześnie by osądzić, czy samochody z niskim prześwitem ucierpiały przez zmianę przepisów aerodynamicznych w obszarze tylnej osi. „Spoglądając na kwalifikacje na Imoli można śmiało powiedzieć, że nie jest to problem. Myślę, że ten temat jest bardzo przejaskrawiany. W F1 wszystko musi być ze sobą w harmonii. Jedne tory mogą promować agresywną filozofię nadwozia, a inne nie” – kończy Horner.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Wolff T.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca