F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2021

Perez liczy na przedłużenie umowy z Red Bullem

Kolles: Rządy Strolla 'zdemoralizowały' zespół Astona Martina

Wolff: Red Bull kontaktował się z setką naszych pracowników

Bottas: Tym razem specyfikacja aero powinna być taka sama

Ricciardo: Wciąż nie czuję stuprocentowej pewności za kierownicą

Vettel: To był nasz najlepszy piątek do tej pory

Hamilton: Nie rozumiem sensu zmiany konfiguracji T10

Verstappen: W wyniku z FP2 nie ma nic szokującego

Hamilton przed Bottasem w drugim treningu w Hiszpanii

Red Bull zatrudnia kolejnych pracowników Mercedesa

Bottas najszybszy w pierwszym treningu przed GP Hiszpanii

Verstappen: Mercedes ma przewagę po stronie odzyskiwania energii

Hamilton zdobył trzecią w karierze nagrodę Laureusa

06.05.2021

Viaplay przejmie prawa do transmisji F1 w Polsce od 2023 roku

05.05.2021

Mercedes zorganizuje w czerwcu prywatne testy dla Grosjeana

04.05.2021

Seidl: Norris może rozdzielić kierowców Mercedesa i Red Bulla

Kubica zastąpi Raikkonena w treningu do GP Hiszpanii

Kwiat: Celuję w powrót do stawki F1 od sezonu 2022

Coulthard: Stroll chce budować markę syna, a nie Astona

Marko: Nie odpuścimy walki o tegoroczne tytuły

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: Wejście Volkswagena do F1 z Red Bullem wciąż możliwe

Austriak ma nadzieję, że niemiecki producent dołączy w niedalekiej przyszłości.
Maciej Wróbel, 30 kwietnia 2021, wyświetlenia: 849<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff wierzy, że drzwi do F1 pozostają otwarte dla Volkswagena, pomimo planów budowy własnego silnika przez zespół Red Bulla.

Red Bull ogłosił w lutym, iż zamierza utworzyć własny wydział ds. silników o nazwie Red Bull Powertrains. Austriacka firma przejmie prawa własności intelektualnej do obecnego silnika Hondy tuż przed planowanym na koniec 2021 roku odejściem japońskiego koncernu z F1.

Red Bull Powertrains będzie miało swoją bazę w kampusie Red Bull Racing w Milton Keynes i już teraz tworzy plany produkcji nowej jednostki napędowej na rok 2025, kiedy to w życie wejdą nowe przepisy techniczne. Dyrektorem technicznym wydziału będzie pozyskany z Mercedesa Ben Hodgkinson.

Szef Red Bulla, Christian Horner podkreślał w oficjalnym komunikacie, że chęcią zespołu jest możliwość kontroli własnego losu mówiąc, że „ostatecznym tego wyrazem jest rozwój jednostki napędowej Red Bulla, by sprostać regulacjom następnej generacji silnika F1”.

Pomimo dążeń austriackiej stajni do zaprojektowania silnika własnej produkcji, Red Bull był łączony z grupą Volkswagena, która publicznie oświadczyła, że nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych mogą być „bardzo interesujące” dla potencjalnego kandydata.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, uważa, że strategia Red Bulla polegająca na budowie własnego silnika „wcale nie jest głupia”, ale jednocześnie wierzy, że jego współpraca z jedną z marek Volkswagena, jak choćby Porsche czy Audi, wciąż jest możliwa w przyszłości.

„Z jednej strony bardzo chcą stworzyć własną jednostkę napędową, ale nie jest tajemnicą, że grupa Volkswagen ze swoimi dwiema markami przygląda się F1 i była częścią dyskusji” – powiedział Wolff. „Red Bull może więc w każdej chwili zadecydować, czy chcą trzymać się własnego silnika, czy też połączyć siły z topowym niemieckim producentem”.

„Z drugiej jednak strony porozumienie, jakie zawarli z Hondą w sprawie praw do własności intelektualnej jest naprawdę sensowne. Przejmują prawa od Hondy i oczywiście rozwijają nowy silnik do 2025. Może to pozostać w silnikach Red Bulla, lub pójść do Porsche/Audi. Ogólnie zatem to co robią, ma sens”.

„Myślę, że to bardzo wczesny etap. Wyrazili zainteresowanie i było to publiczne. W związku z tym mam ogromną nadzieję, że wejdą do Formuły 1. Grupa Volkswagena ma historyczne powiązania z Red Bullem na wielu płaszczyznach i to po prostu logiczne, że spoglądają w kierunku współpracy z Red Bullem, możliwości skorzystania z własności intelektualnej Hondy i bazowania na niej przy produkcji silnika Volkswagena, jeśli ten wejdzie do F1”.

„Mówię 'jeśli', ponieważ nie mam pojęcia czy do tego dojdzie i nie jest to moja sprawa. Oni wszyscy skorzystaliby jednak na tych relacjach i rozwoju własności intelektualnej” – dodał Austriak.

Christian Horner, zapytany przez Sky Sports F1 o plany na przyszłość w sprawie silników, odparł, że aktualnie nie ma żadnych dyskusji na temat współpracy z producentem z zewnątrz. „Na tę chwilę nie prowadzimy żadnych rozmów” – powiedział Horner. „Koncentrujemy się na silniku Red Bulla”.

„Oczywiście ten silnik może się nazywać zupełnie inaczej w przyszłości. Pełne zintegrowanie go z Milton Keynes jest jednak niesamowicie ekscytujące” – dodał szef Red Bulla.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2021  Wolff: Red Bull kontaktował się z setką naszych pracowników
02.05.2021  Wolff: Nie wiem, czy byliśmy szybsi od Red Bulla
02.05.2021  Wolff: Cieszę się, że Hamilton chce zostać w Mercedesie na sezon 2022
30.04.2021  Russell: Moje relacje z Wolffem uległy poprawie
26.04.2021  Horner: Mercedes próbuje zrobić z nas faworytów
Tagi:
Wolff T.
Red Bull
Volkswagen

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca