F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Wejście Volkswagena do F1 z Red Bullem wciąż możliwe

Austriak ma nadzieję, że niemiecki producent dołączy w niedalekiej przyszłości.
Maciej Wróbel, 30 kwietnia 2021, wyświetlenia: 933<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff wierzy, że drzwi do F1 pozostają otwarte dla Volkswagena, pomimo planów budowy własnego silnika przez zespół Red Bulla.

Red Bull ogłosił w lutym, iż zamierza utworzyć własny wydział ds. silników o nazwie Red Bull Powertrains. Austriacka firma przejmie prawa własności intelektualnej do obecnego silnika Hondy tuż przed planowanym na koniec 2021 roku odejściem japońskiego koncernu z F1.

Red Bull Powertrains będzie miało swoją bazę w kampusie Red Bull Racing w Milton Keynes i już teraz tworzy plany produkcji nowej jednostki napędowej na rok 2025, kiedy to w życie wejdą nowe przepisy techniczne. Dyrektorem technicznym wydziału będzie pozyskany z Mercedesa Ben Hodgkinson.

Szef Red Bulla, Christian Horner podkreślał w oficjalnym komunikacie, że chęcią zespołu jest możliwość kontroli własnego losu mówiąc, że „ostatecznym tego wyrazem jest rozwój jednostki napędowej Red Bulla, by sprostać regulacjom następnej generacji silnika F1”.

Pomimo dążeń austriackiej stajni do zaprojektowania silnika własnej produkcji, Red Bull był łączony z grupą Volkswagena, która publicznie oświadczyła, że nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych mogą być „bardzo interesujące” dla potencjalnego kandydata.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, uważa, że strategia Red Bulla polegająca na budowie własnego silnika „wcale nie jest głupia”, ale jednocześnie wierzy, że jego współpraca z jedną z marek Volkswagena, jak choćby Porsche czy Audi, wciąż jest możliwa w przyszłości.

„Z jednej strony bardzo chcą stworzyć własną jednostkę napędową, ale nie jest tajemnicą, że grupa Volkswagen ze swoimi dwiema markami przygląda się F1 i była częścią dyskusji” – powiedział Wolff. „Red Bull może więc w każdej chwili zadecydować, czy chcą trzymać się własnego silnika, czy też połączyć siły z topowym niemieckim producentem”.

„Z drugiej jednak strony porozumienie, jakie zawarli z Hondą w sprawie praw do własności intelektualnej jest naprawdę sensowne. Przejmują prawa od Hondy i oczywiście rozwijają nowy silnik do 2025. Może to pozostać w silnikach Red Bulla, lub pójść do Porsche/Audi. Ogólnie zatem to co robią, ma sens”.

„Myślę, że to bardzo wczesny etap. Wyrazili zainteresowanie i było to publiczne. W związku z tym mam ogromną nadzieję, że wejdą do Formuły 1. Grupa Volkswagena ma historyczne powiązania z Red Bullem na wielu płaszczyznach i to po prostu logiczne, że spoglądają w kierunku współpracy z Red Bullem, możliwości skorzystania z własności intelektualnej Hondy i bazowania na niej przy produkcji silnika Volkswagena, jeśli ten wejdzie do F1”.

„Mówię 'jeśli', ponieważ nie mam pojęcia czy do tego dojdzie i nie jest to moja sprawa. Oni wszyscy skorzystaliby jednak na tych relacjach i rozwoju własności intelektualnej” – dodał Austriak.

Christian Horner, zapytany przez Sky Sports F1 o plany na przyszłość w sprawie silników, odparł, że aktualnie nie ma żadnych dyskusji na temat współpracy z producentem z zewnątrz. „Na tę chwilę nie prowadzimy żadnych rozmów” – powiedział Horner. „Koncentrujemy się na silniku Red Bulla”.

„Oczywiście ten silnik może się nazywać zupełnie inaczej w przyszłości. Pełne zintegrowanie go z Milton Keynes jest jednak niesamowicie ekscytujące” – dodał szef Red Bulla.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
18.03.2024  Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla
Tagi:
Wolff T.
Red Bull
Volkswagen

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca