|
|
|
|
|
|
Wolff: Nie wiem, czy byliśmy szybsi od Red Bulla |
Austriak uważa, że Verstappen miał potencjał, aby zdobyć pole position. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 maja 2021, wyświetlenia: 946 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Anulowany czas Maxa Verstappena w Q3 pokazuje, że Red Bull miał potencjał, aby zdobyć pole position do wyścigu o GP Portugalii – uważa Toto Wolff.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa przyznał, że wyniki czasówki na torze Algarve nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, czy jego ekipa zdołała przesunąć się przed Red Bulla pod względem czystego tempa.
„Nie jestem pewien, czy mieliśmy najszybszy bolid, ale na pewno postawiliśmy duży krok naprzód. Max ustanowił rezultat 1:18,2, który został anulowany ze względu na przekroczenie granicy toru. W praktyce zyskał jednak przez to maksymalnie pięć setnych sekundy. To dużo mówi o jego tempie”.
„Z drugiej strony Valtteri miał bardzo dobre kółko w Q3, więc mógłbym powiedzieć, że zdołaliśmy sporo nadrobić. Może jesteśmy na równym poziomie... Tak czy owak mamy dobry bolid”.
Wolff odniósł się także do szybkiego tempa, w jakim Mercedes poprawia swój tegoroczny bolid. „To efekt "zgniatania" liczb, prac w symulatorze, prób zrozumienia z czego wynika nasz deficyt. Staramy się zniwelować każdą, nawet najmniejszą lukę. Wbrew powszechnej opinii nie mamy żadnej magicznej metody, jest tylko ciężka praca”.
Austriak tłumaczył także decyzję o wyposażeniu Hamiltona i Bottasa w pośrednie opony na ostatni przejazd w Q3. Ruch ten nie przyniósł oczekiwanego rezultatu – żaden z kierowców nie zdołał poprawić osobistych rekordów z pierwszej próby.
„Celem był czas 1:17,7s na pośredniej mieszance. Postanowiliśmy, że na początku Q3 zobaczymy, jak wypadną miękkie opony a następnie zadecydujemy o tym, czy drugi przejazd zrobimy na miękkiej czy pośredniej mieszance. Postawiliśmy na pośrednią, bo czasy były dość słabe i trzymały się poziomu 1:18,3s”.
„Z perspektywy czasu, czy była to dobra decyzja? Nie mam pojęcia. Fakty są takie, że na drugich przejazdach nikt nie był znacząco szybszy. Tak jak już mówiłem, Max zrobił 1:18,2s a skończył z 1:18,7s”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|