F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2021

Demaison: Williams nie ewoluował razem z Formułą 1

Marko: Celujemy w serię pięciu zwycięstw z rzędu

Capito: Roberts nie pasował do nowej struktury Williamsa

Prost: Alonso już wrócił do swojej wysokiej formy

Binotto: Rozmawiamy z Philipp Morris o nowej umowie

Domenicali: Liczę na pełne trybuny podczas Grand Prix Austrii

Red Bull zaskoczony komentarzami Meredesa na temat silnika Hondy

23.06.2021

Ricciardo: Chciałbym zdobyć choć jeden tytuł

Alonso: Obecny układ sił nie zmieni się już do końca sezonu

Marko: Perez wykonuje lepszą robotę od Bottasa

Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1

Masi wytłumaczył pozostawienie żółtych krawężników we Francji

22.06.2021

Saward: Kwiat, Zhou oraz de Vries mogą być na radarze Williamsa

Wetrow: Mazepin walczy z Schumacherem o pozycję lidera Haasa

Horner: Do silnika Hondy nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje

AlphaTauri nadal wierzy w potencjał Tsunody

Doornbos: Bottas wie, że odejdzie z Mercedesa po sezonie 2021

Aston Martin: Uciszyliśmy krytyków naszego podejścia do opon

Mercedes przeprowadzi brutalną analizę po GP Francji

21.06.2021

Yas Marina przejdzie przebudowę przed tegoroczną edycją wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Gasly: AlphaTauri zostało w tyle w porównaniu ze startem sezonu

25-latek z optymizmem podchodzi jednak do kolejnych eliminacji.
Maciej Wróbel, 12 maja 2021, wyświetlenia: 1120<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly przyznaje wprost, że AlphaTauri nieco „zostało w tyle” w porównaniu ze swoimi głównymi rywalami od czasu Grand Prix Bahrajnu.

Francuz zaliczył mocne otwarcie sezonu na torze Sakhir, gdzie zakwalifikował się na piątej pozycji. Potem powtórzył ten wynik na Imoli, jednak w Portimao i Barcelonie kwalifikował się odpowiednio już na dziewiątej i dwunastej lokacie.

Kierowca AlphaTauri w Hiszpanii dodatkowo utrudnił sobie zadanie poprzez ustawienie bolidu poza swoim polem startowym, za co później otrzymał pięciosekundową karę czasową. Francuz był jednak w stanie wywalczyć dziesiątą pozycję, przegrywając o włos z dziewiątym na mecie Estebanem Oconem.

„Jestem na siebie naprawdę wkurzony, bo to była naprawdę głupia kara” – stwierdził Gasly w rozmowie z Motorsport.com, zapytany po wyścigu o swój błąd. „Zawsze staram się zyskać tyle milimetrów, ile tylko się da, wiedząc, że mogę mieć choćby niewielką przewagę na starcie i w pierwszym zakręcie”.

„Tym razem jednak posunąłem się po prostu za daleko. W taki oto głupi sposób straciłem pięć sekund. Koniec końców, dojechałem dopiero dziesiąty, za Oconem. Oczywiście jestem zdenerwowany z tego powodu”.

„Pierwsza część wyścigu, kiedy jechałem za tymi wszystkimi samochodami, była bardzo, bardzo trudna. Myślę, że jest to coś, co musimy poprawić. Kiedy stało się bardziej wietrznie, również było bardzo trudno. Potem, na ostatnich okrążeniach, miałem sporo samochodów do wyprzedzenia. Muszę przyznać, że było to całkiem ekscytujące. Stoczyłem kilka dobrych pojedynków”.

„Byłem trochę sfrustrowany tym, że byłem tak blisko dziewiątego miejsca, ale i tak uważam, że zaliczyłem świetny powrót. Tak czy inaczej, brakuje nam tempa w porównaniu z pierwszymi dwoma wyścigami. Jest to coś, co musimy zrozumieć, ponieważ zostaliśmy w tyle w porównaniu z innymi zespołami od początku sezonu. Myślę, że czeka nas trochę pracy”.

Zdaniem Gasly'ego, głównymi słabościami są wolniejsze zakręty, jak te w Portimao, czy też w ostatnim sektorze toru w Barcelonie. Zawodnik z Rouen z optymizmem podchodzi jednak do zbliżającego się Grand Prix Monako, pomimo krętej konfiguracji toru.

„Czuję, że Monako jest na tyle szczególnym torem, że wszystko może wyglądać tam zdecydowanie inaczej” – powiedział Francuz. „Jasno widać jednak obszary, w których musimy się poprawić. Samochód nie jest zły, ma potencjał, ale po prostu nie udało nam się jeszcze sprawić, by działał poprawnie we wszystkich rodzajach zakrętów i aby osiągnąć idealny balans samochodu na całej długości okrążenia”.

„Zawsze mamy jakieś mocne strony i kilka pokaźnych słabości, więc uważam, że powinniśmy to poprawić. Będziemy pracować, ufam zespołowi i wierzę, że zrobimy krok naprzód w nadchodzących wyścigach. Oczywiście przy niskich prędkościach problem jest bardziej natury mechanicznej niż aerodynamicznej, ale platforma aerodynamiczna także może wywierać tutaj pewien wpływ”.

„Zrozumienie tego, co musimy zrobić lepiej w wolnych zakrętach będzie złożonym procesem. Jednakże Ferrari i McLaren robią duże postępy. Musimy podkręcić tempo, jeśli chcemy być dalej zdolni do walki z nimi i z innymi zespołami środka stawki” – zakończył zwycięzca ubiegłorocznego Grand Prix Włoch.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.06.2021  Gasly: Moja przyszłość znajduje się w rękach Red Bulla
15.06.2021  Tost: Gasly stał się jednym z najlepszych kierowców w stawce
10.06.2021  Marko dementuje plotki łączące Gasly'ego z posadą w Alpine
06.06.2021  Gasly: Problem z silnikiem mógł mnie kosztować podium
31.05.2021  Marko wyklucza powrót Kwiata do juniorskiego programu Red Bulla
Tagi:
Gasly P.
AlphaTauri

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca