F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gasly: AlphaTauri zostało w tyle w porównaniu ze startem sezonu

25-latek z optymizmem podchodzi jednak do kolejnych eliminacji.
Maciej Wróbel, 12 maja 2021, wyświetlenia: 1161<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly przyznaje wprost, że AlphaTauri nieco „zostało w tyle” w porównaniu ze swoimi głównymi rywalami od czasu Grand Prix Bahrajnu.

Francuz zaliczył mocne otwarcie sezonu na torze Sakhir, gdzie zakwalifikował się na piątej pozycji. Potem powtórzył ten wynik na Imoli, jednak w Portimao i Barcelonie kwalifikował się odpowiednio już na dziewiątej i dwunastej lokacie.

Kierowca AlphaTauri w Hiszpanii dodatkowo utrudnił sobie zadanie poprzez ustawienie bolidu poza swoim polem startowym, za co później otrzymał pięciosekundową karę czasową. Francuz był jednak w stanie wywalczyć dziesiątą pozycję, przegrywając o włos z dziewiątym na mecie Estebanem Oconem.

„Jestem na siebie naprawdę wkurzony, bo to była naprawdę głupia kara” – stwierdził Gasly w rozmowie z Motorsport.com, zapytany po wyścigu o swój błąd. „Zawsze staram się zyskać tyle milimetrów, ile tylko się da, wiedząc, że mogę mieć choćby niewielką przewagę na starcie i w pierwszym zakręcie”.

„Tym razem jednak posunąłem się po prostu za daleko. W taki oto głupi sposób straciłem pięć sekund. Koniec końców, dojechałem dopiero dziesiąty, za Oconem. Oczywiście jestem zdenerwowany z tego powodu”.

„Pierwsza część wyścigu, kiedy jechałem za tymi wszystkimi samochodami, była bardzo, bardzo trudna. Myślę, że jest to coś, co musimy poprawić. Kiedy stało się bardziej wietrznie, również było bardzo trudno. Potem, na ostatnich okrążeniach, miałem sporo samochodów do wyprzedzenia. Muszę przyznać, że było to całkiem ekscytujące. Stoczyłem kilka dobrych pojedynków”.

„Byłem trochę sfrustrowany tym, że byłem tak blisko dziewiątego miejsca, ale i tak uważam, że zaliczyłem świetny powrót. Tak czy inaczej, brakuje nam tempa w porównaniu z pierwszymi dwoma wyścigami. Jest to coś, co musimy zrozumieć, ponieważ zostaliśmy w tyle w porównaniu z innymi zespołami od początku sezonu. Myślę, że czeka nas trochę pracy”.

Zdaniem Gasly'ego, głównymi słabościami są wolniejsze zakręty, jak te w Portimao, czy też w ostatnim sektorze toru w Barcelonie. Zawodnik z Rouen z optymizmem podchodzi jednak do zbliżającego się Grand Prix Monako, pomimo krętej konfiguracji toru.

„Czuję, że Monako jest na tyle szczególnym torem, że wszystko może wyglądać tam zdecydowanie inaczej” – powiedział Francuz. „Jasno widać jednak obszary, w których musimy się poprawić. Samochód nie jest zły, ma potencjał, ale po prostu nie udało nam się jeszcze sprawić, by działał poprawnie we wszystkich rodzajach zakrętów i aby osiągnąć idealny balans samochodu na całej długości okrążenia”.

„Zawsze mamy jakieś mocne strony i kilka pokaźnych słabości, więc uważam, że powinniśmy to poprawić. Będziemy pracować, ufam zespołowi i wierzę, że zrobimy krok naprzód w nadchodzących wyścigach. Oczywiście przy niskich prędkościach problem jest bardziej natury mechanicznej niż aerodynamicznej, ale platforma aerodynamiczna także może wywierać tutaj pewien wpływ”.

„Zrozumienie tego, co musimy zrobić lepiej w wolnych zakrętach będzie złożonym procesem. Jednakże Ferrari i McLaren robią duże postępy. Musimy podkręcić tempo, jeśli chcemy być dalej zdolni do walki z nimi i z innymi zespołami środka stawki” – zakończył zwycięzca ubiegłorocznego Grand Prix Włoch.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.02.2024  Gasly: Muszę znaleźć projekt, który pozwoli mi na realizację celów
24.02.2024  Gasly: Alpine nie wygląda najlepiej po testach
07.02.2024  Alpine zaprezentowało samochód na sezon 2024
18.01.2024  Formula Directa: Gasly opcją Ferrari na sezon 2025
11.01.2024  Gasly: Progres McLarena daje nam nadzieję
Tagi:
Gasly P.
AlphaTauri

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca